گيلانيان - .وبگاه حاميان پيشرفت و توسعه گيلان
ما نگوئیم بد و میل به ناحق نکنیم    جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم
امروز یکشنبه,۲۸ام آبان ۱۳۹۶ - آخرین بروزرسانی شنبه,۲۷ام آبان ۱۳۹۶

آقای حاجی پور ! توسل به آب منطقه ای مشکل ترافیک رشت را حل نمی کند !؟

اختصاصی گیلانیان : آقای حاجی پور ، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت در خصوص زیر ساخت مشکلا ترافیک شهر مصاحبه تامل بر انگیزی کرد .

وی طی مصاحبه ای با خبرگزاری فارس در تاریخ ۲۰ مهر ۹۶ اعلام کرد : « مشکلات ترافیکی رشت نیازمند ایجاد زیرساخت مناسب (است)/ کانال (ژ پنج) مشکلات ترافیکی را برطرف می‌کند ؟!.

وی افزود: کانال (ژپنج) ازجمله طرح‌هایی است که اجرای آن در کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت مورد بررسی قرارگرفته و قرار است از پیچ (آج بیشه) آغاز و در محله (احمد گوراب رشت) خاتمه ‌یابد.

حاجی پور بابیان اینکه کانال (ژپنج) متعلق به آب منطقه‌ای است تصریح کرد: بر اساس توافقات انجام‌شده مابین شهرداری رشت و آب منطقه‌ای گیلان قرار شد در طرفین کانال (ژپنج) به طول ده متر رفت و ده متر برگشت مسیری جهت تردد بهتر خودروها ایجاد شود و این کار نقش عمده‌ای در رفع مشکل ترافیک شهر دارد.

وی با اشاره به مدت‌زمان اجرای پروژه کانال ژ پنج اظهار کرد: این پروژه کمتر از دو سال به اتمام خواهد رسید و اعتبار آن در بودجه سال ۹۶ پیش‌بینی‌شده است.

حاجی پور در خاتمه بیان کرد: صبح فردا اعضای کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت به همراه اعضای کمیسیون عمران شورا بازدیدی از کانال ژ پنج خواهند داشت تا از نزدیک موقعیت پروژه را موردبررسی قرار دهند.»؟؟!

از توانایی های این مقام مسئول این است که برای فراهم کردن زیر ساخت مناسب در جهت رفع مشکلات ترافیکی شهر رشت دست به اقدام عجیب و غریب و اعجاب برانگیزد می زند .

بعنوان مثال ایشان یک پروژه خیالی ندیده ، نسنجیده و بدون مطالعه را در کمیسیون حمل و نقل مورد بررسی قرار می دهد و یک طرفه برای پروژه مشخصات لازم و طول اجرای تعیین سپس مکاتبات و توافقات لازم را انجام می دهد و بدون دریافت پاسخ کتبی از مقصد با کمال رشادت آن را بعنوان یک (زیر ساخت مناسب) اعلام می نماید !

عجیب تر از این شاهکار اینکه پس از مصوب کردن پروژه و توافقات فرضی اعلام می ناید صبح فردا جهت بررسی موقعیت پروژه به اتفاق اعضای کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت جهت بازدید عزیمت خواهد نمود ؟!

این از کرامات کمیسیون حمل و نقل است که پروژه را ندیده ، امکانات و محالات و مشکلات فنی و مالی و اجتماعی را در محل اجرای پروژه بررسی نکرده تصویب می کند سپس با بازدید تشریفاتی می پردازد !؟

شیوه عملکرد کمیسیون حمل و نقل و ترافیک این سوال را در اذهان عمومی ایجاد می نماید که پروژه های (بی آر تی) که امروز زمزمه جمع آوری آن مطرح است و پیاده راه فرهنگی که اعتراض خود این مقام را برانگیخته نیز همینطور باری بهر جهت تصویب و اجرا شده است ؟

آقای حاجی پور ! اگر از پروژه بازدید کرده باشید حتما ملاحظه فرمودید: در محل پیچ (آج بیشه) در کنار رودخانه عمیق و نسبتا پر آب (کژده روخان) کوچه ­ای به نام (شهید حمید رضا طالع) قرار دارد که به محله (هلال احمر) بلوار شهید انصاری متصل است و در گذشته گریزگاهی برای خلاصی از ترافیک بلوار امام رضا و جانبازان از آن استفاده می شد .

ظاهرا (کانال ژ۵)به فاصله ۳۰۰ متر از پیچ از (آج بیشه) و در مرز مشترک (آج بیشه) و روستای (بجاربنه) قرار دارد.

این کانال که از (خمام رود دارسازی) شروع می شود در این نقطه با (کژده روخان) تلاقی پیدا می کند و به وسیله تنظیم کننده آب و یا مقسم آب بتنی آب این رودخانه را از طریق یک کانال بزرگ زمینی و همچنین کانال کوچک جانبی که بیشتر در فصل زراعی مورد استفاده قرار می گیرد به صورت کانال دوقلو پس از گذشتن از (کژده) و محله (هلال احمر) بلوار شهید انصاری، (کوه یخ) و (پستک) گلسار به پمپاژ شماره یک (پیله داربن) متصل می شود .

جناب آقای حاجی پور ! با توجه به اینکه زمانی جنابعالی معاون فرماندار رشت بودید حتما (پیله داربن) را می شناسید و می دانید این روستا در جاده (پیربازار) و به فاصله ۳ کیلومتری رشت قرار دارد .

همچنین باز استحضار دارید که محله (هلال احمر) در بلوار شهید انصاری حدود ۵۰۰ متری میدان ولیعصر قرار دارد .

حتما در بازدید از این پروژه زیربنایی تان ساخت و سازهای فشرده در شرق و غرب (کژده روخان) و ضلع جنوبی کانال دو قلو مشاهده کردید و حتی در برخی نواحی منازل با کانال فاصله چندانی ندارد، خرید اراضی و امکنه این مسیر بار مالی سنگین و همینطور زمان زیادی را طلب می نماید که نه شهرداری با آن بدهی های نجومی و نه آب منطقه ای که برای پروژه های عمرانی پیش بینی شده خود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد توان تحمل این بار مالی را ندارد .

از سوی دیگر حتما قبول خواهید کرد کانال (ژ۵) آب منطقه ای هم مشکلی را حل نمی کند زیرا این مسیر؛

۱- بن بست و کوتاه است و حدود ۵۰۰ متر از ترافیک بلوار شهید انصاری و تنها بلوار خرمشهر را کم می کند بعبارت دیگر خودروهای سنگین وارد شهر می شود و در۵۰۰ متری میدان ولیعصر باید وارد این مسیر شوند.

۲ – چون ادامه مسیر بن بست است خودروهای سنگین اعم از ترانزیت و حامل کالای بنادر و خودرو های عبوری عازم پایتخت و جنوب از (پیچ آج بیشه) به کدام سمت باید هدایت شوند ؟

۳ – علی القاعده تمام ترافیک بلوار شهید انصاری از این مسیر کذائی باید وارد مسیر رشت لاهیجان شود و در حقیقت بار ترافیکی سنگینی را به بلوار امام رضا و پل جانبازان تحمیل نماید .

۴ – چون آب منطقه ای در جوار کانال ها، اعم از هوایی و زمینی یک جاده دسترسی دارد محال است در آزاد سازی مسیر هزینه نماید مگر اینکه شهرداری اقدام نماید .

۵ – وقتی شهرداری در پرداخت حق و حقوق کارگران و رفتگران و آتش نشانان با مشکل جدی مواجه است آزاد سازی دو طرف مسیر و خرید اماکن و اراضی میسر هست ؟

۶ – سوال آخر : هزینه سنگین برای مسیری تحت عنوان (کمربندی) که همین الآن بخشی از آن جزء محدوده شهر است و می تواند پس از اجرای پروژه کمربندی باعث رونق ساخت و ساز در این مسیر شود آیا به صلاح (شهر رشت) هست؟

این اعلام شما به نظر می رسد یک شعار فاقد عمل باشد و یا اینکه خواستید مردم را به مزیت از (این ستون تا آن ستون) امیدوار نمایید! زیرا همین حالا صبح ها، ظهرها و غروب ها، به ویژه عصر پنجشبنه ها خود محدوده پل جانبازان از معضل ترافیک رنج می برد و گه گاهی به گره ترافیکی تبدیل می شود؟

بگذریم از اینکه به دلیل توسعه عرضی شهر و گاهی هم بسبب تغییر (طرح جامع شهر) روستاهای اطراف شهر ضمیمه شهر می شود و دیری نخواهد پایید این مسیر نیز مثل کمربندی های موجود در ردیف یکی از خیابان های اصلی شهر قرار گیرد.

مردم رشت فراموش نمی کنند علیرغم اینکه شخص شما یکی از ارکان تحکیم پایه های حکومت (شهردار توسعه!) بودید و در طول خدمت نامبرده از جمیع جهات حامی و مدافع و مبلغ وی بودید ولی وقتی اساس دولتش متزلزل شد و جو را علیه (شهردار توسعه) دیدید در مصاحبه ۲۶ تیر ۹۶ با گیلان آنلاین اعلام کردید : «پیاده‌راه فرهنگی بازار رشت را نابود کرد» !!؟؟.

متاسفانه (پیاده راه فرهنگی) کارنامه سیاه شورا نشینان متخصص رشت است که به هر دلیل شبهه انگیز در مقابل اجرای آن سکوت کردند و جز نابودی بازار و تحمیل بدهی به شهروندان فایده دیگری نداشت .

شما بعنوان یک شهروند رشتی که ریشه در این شهر دارید از وضع آشفته و پریشان و بعبارت بهتر رکود بازار را مشاهده کردید ولی جز سکوت اقدامی نکردید !

بعید نیست این پروژه پیشنهادی شما هم به سرنوشت (پیاده راه فرهنگی) مبتلا شود و بیم آن می رود با توسعه شهر و ناکارآمدی کانال (ژ۵) در آینده خود شخص شما منتقد آن شوید که با قرار گرفتن این کانال ها در داخل شهر، شهر را کریه المنظر نموده باید جمع آوری شود ؟!

انتظار شهروندان از شما با توجه به سابقه حضور در شهرداری این است به فکر کمربندی ای برای شهر باشید که حد اقل تا ۵۰ سال آینده به داخل شهر کشیده نشود نه اینکه به دنبال پروژه ای باشید که به طول عمرش هیچ اعتبار ننیست و از همین الآن در درون شهر قرار دارد .

خوب است یاد آور شویم که در دهه هفتاد در شهرداری رشت دو کمربندی برای شهر مطرح بود ؛ اولی: (ایران کنف) واقع در جاده تهران به (پل معین روخان) آج بیشه و (پشت دیوار پوشش) ؛ دومی: با نام (کمربند سبز رشت) از (ولکس) آغاز و پس از عبور از کنار کارخانه (ایران برک) به (اداره کشاورزی) آن زمان واقع در میدان گیل ختم می شد ! چرا در مورد این مسیر که گفته می شود تا حدودی هم مطالعات آن انجام شده اقدام نمی کنید؟

در نظر داشته باشید اجرای برخی از پروژه های روبنایی و تبلیغی که در سایه حمایت و یا سکوت عملی می شود فقط هزینه سنگینی به شهر تحمیل می کند و شهروند باید تاوان آن را بپردازد .

 برای رضای خدا بیاییم مسئولانه و با دید باز و آگاهانه تر امور شهر را مدیریت کنیم تا اینچنین از کرده خود پشیمان نشویم که این اعمال در نزد خدا بی جواب نخواهد ماند و مراقب انتقام دست طبیعت و قهر الهی باشیم.



کانال تلگرام گیلانیان
نظرات

نظری ثبت نشده است شما می توانید اولین نفر باشید

از انتشار نظرات توهین آمیز و خلاف ارزش های دینی و عرفی معذوریم
کلمات مشاهده شده در عکس را در کادر زیر آن وارد نمائید

 

*


پایگاه گیلانیان طبق مجوز صادره از سوی هیات نظارت بر مطبوعات و طبق قانون مطبوعات فعالیت می نماید

کلیه حقوق این پایگاه برای صاحبان آن محفوظ می باشد استفاده از مطالب گیلانیان با ذکر منبع بلامانع است.


رفتن به نوارابزار