گيلانيان - .وبگاه حاميان پيشرفت و توسعه گيلان
ما نگوئیم بد و میل به ناحق نکنیم    جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم
امروز سه شنبه,۱م مهر ۱۳۹۳ - آخرین بروزرسانی دوشنبه,۳۱م شهریور ۱۳۹۳

در واکنش به اظهار نظر تامل برانگیز نماینده رودسر و املش :

آقای رهبری املشی ! از مردم شریف گیلان عذر خواهی کنید

رهبر--املش-

اختصاصی گیلانیان : واقعا اگر خداوند متعال کمی بیشتر به ما عمر عنایت فرماید چیزها خواهیم دید و شنید که مگو و مپرس.

در کشاکش مشکلات ارزی و تورم و تحریم ها که همه فکر و ذکر باید در راستای تولید ملی و اشتغال و رفع نگرانی مردم از گرانی باشد آقای رهبری املشی، نماینده املش ورودسر می گوید:

(طرح استان شدن شرق گیلان و غرب مازندران به نفع مردم است)!

آقای رهبری املشی ! شما که سابقه چند دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارید آیا همه مشکلات مردم حل شده و فقط جدا شدن رودسر واملش از گیلان باقی مانده است؟ آیا مردم رودسر واملش از گیلانی بودن خود شرمسار هستند که جنابعالی به عنوان نماینده این مردم شریف ساز جدائی کوک می کنید ؟

ما خیال می کردیم مردم گیلان به غیر گیلانی‌ها هیزم تر فروخته‌اند که مورد بی‌مهری قرار د‌راند اما نمی دانستیم که گیلانی‌هایی هم داریم که بدتر از غیرگیلانی هستند!

آقای املشی ! شما باید گیلان را خوب بشناسید؟ آیا می دانید گیلان یکی از کوچکترین استانهای کشور است ؟ خدا پدر افرادی را بیامرزد که قم را استان کردند و گرنه استان گیلان ار لحاظ وسعت از آخر اول بود.

ما قبلا شاهد بودیم که بعضی از نمایندگان سعی در تفکیک شهرستان از شهرستان های بزرگ برای استمرار نمایندگی خود داشتند ولی نشنیدیم که نماینده ای به فکر تشکیل استان جدید باشد !

شما می دانید استان گیلان بعلت نزدیکی شهرستان هایش به یکدیگر همانند یک کلانشهر است حالا شما که می خواهید رودسر و املش را از این مجموعه جدا و استان مستقلی تشکیل دهید چه خیالی در سر دارید ؟!

شما که استان های خراسان شمالی و جنوبی را مثال می زنید آیا می دانید فاصله شهرهای این استان با مرکز چقدر بوده است ؟ آیا می دانید استان خراسان ۳۱۳۳۳۵ کیلو متر مربع وسعت . معادل یک پنجم خاک ایران بوده است در حالیکه مساحت گیلان ۳/۱۴۰۴۲ کیلومتر مربع معادل نه (۹) دهم خاک کشور است ؟ مگر فاصله شهر های ما با مرکز استان چقدر است که شهروندان املش و رودسر از بعد مسافتش رنج می برند و شما در صدد رفع این مشکل هستید !

نکند براساس نوبت ۶ ماهه که جنابعالی رئیس مجمع نمایندگان گیلان شدید امر برشما مشتبه شده که می توانید جغرافیای استان را تغییر دهید ؟  باور بفرمایید اینگونه تبلیغات احساسی دیگر در میان مردم جایگاهی ندارد. این اطمینان حاصل است که مردم شهید پرور و فرهیخته املش و رودسر که به گیلانی بودن خود افتخار می کنند .

بعد از پیروزی انقلاب ، استان گیلان بعلت نداشتن وزیر وافراد با نقوذ در دولت ها همیشه از استانهای دیگر مثل : آذربایجان شرقی ، اصفهان ، یزد ، زنجان و… عقب مانده است . زمانی که نمایندگان آذربایجان اجازه نمی دادند یک گیلانی در آن دیار مدیرکل شود از استاندار تا مدیران کل استان ما غیر گیلانی بودند و اتفاقا” جنابعالی هم نماینده مردم گیلان بودید وهیچ کاری نمی کردید حال فیل شما یاد هندوستان کرده و به فکر جدایی منطقه ای از استان گیلان شده‌اید که مشاهیر و بزرگانی از آن دیار در تاریخ داریم که به گیلانی بودن خود افتخار می کردند ، موجب مباهات گیلان و گیلانی بوده و هستند .

به هر تقدیر رفع مشکل چایکار و برنجکار املشی و رودسری و مبتلابه زندگی شان با جدا شدن از سرزمین آبا اجدادی شان حل نمی شود و شما بهتر است به جای پاک کردن صورت مسئله به حل مشکل بپردازید .

نظرات
  1. محمد آبان ۱, ۱۳۹۱ ۶:۰۰ ب.ظ

    آقای املشی در حالی که همه چیز به سمت ادغام شدن و قسمت های ستادی مازاد در حال حذف و دولت در حال کوچک شدن است این حرف ها چه مفهومی دارد؟
    متأسفانه در کشور ما اول استان دار را پیدا می کنند بعد برای آن دنبال استان می گردند.

  2. گیلان خ ب ر آبان ۱, ۱۳۹۱ ۶:۱۶ ب.ظ

    واقعا دم شما گرم درود برسایت وزین گیلانیان مطلب شما رو با افتخار در وبلاگ گیلان خبر با ذکر منبع انتشار می دهم

  3. rivaz آبان ۲, ۱۳۹۱ ۱۲:۲۸ ق.ظ

    واقعا شوکه شدم!!
    خیلی متاسفم….
    نمیدونم چی بگم ، براستی چطور اینها نماینده مردم می شوند!

  4. علیرضا ماکلوانی آبان ۲, ۱۳۹۱ ۱۲:۴۲ ق.ظ

    زنده باد سایت گیلانیان،که همیشه صدای حق خواهی مردم گیلان را فریاد میکنn،
    چه در قضیه باشگاه داماش گیلان و چه دربقیه موارد،
    این یکی هم که دیگه نوبرشه…!!
    این آقا پیش خودش چی خیال کرده؟!
    مورچه چیه تا کله پاچه ش باشه!؟
    گیلان چقدر وسعت داره که این آقا میخواد تنهایی نصفش کنه!
    واقعا خنده داره!!

  5. Pedram آبان ۲, ۱۳۹۱ ۳:۱۰ ق.ظ

    واقعا آدم متاسف میشه برای یه همچین اشخاصی
    من جای مردم اون شهر باشم می رم جلوی دفترش اعتراض می کنم

  6. فرشادفیاض روحی آبان ۲, ۱۳۹۱ ۱:۰۱ ب.ظ

    آدم واقعا به تصمیم این نماینده محترم حسرت میخوره.باچه استدلالی ایشان این حرفومیزنند؟آیااصلا فکری روی این پیشنهادکرده اند ویا اینکه فقط وفقط به فکرمردمان رامسر تاچالوس بوده اند؟واقعا متاسفایم که گیلان مارا که ازنظر وسعت کوچک است را میخواهند کوچکترکنند.این تصمیم بوی استدلال نداردبلکه………

  7. mehdi آبان ۲, ۱۳۹۱ ۴:۳۹ ب.ظ

    چی بگم. فقط از خدا میخوام خدا ما رو از شر شیطان ………..
    تو ادارات و ارگانهای نظامی و دولتی گیلان بالای ۵۰% همشهریهای شرق گیلانی هستن حتی امام حمعه رشت هم شرق گیلانیه این رو خدایی نکرده بخل من ندونید اینو گفتم بدونید چه نماینده بی هست ایشون

  8. محمود از کلاچای آبان ۲, ۱۳۹۱ ۴:۵۹ ب.ظ

    من مطمئنم که تمام دوستانی که نسبت به این خبر نظر داده اند از اهالی رشت و غرب گیلان می باشند اما دوستان من اهل کلاچای هستم و کسی بوده ام که به آقای رهبری هم رأی نداده ام . ولی حرف جناب آقای رهبری نماینده عزیزمان را به فال نیک می گیرم. چرا اینکه بارها ما شرق گیلانیها مورد بی مهری شما مرکز استان نشینان و غرب گیلانیها مورد بی مهری قرار گرفته ایم. از همین استاندار محترم شروع کنید ببینید از روزی که جناب آقای کیهان نیا استاندار گیلان شدند چند بار به غرب گیلان سفر کرده اند ولی آیا تاکنون حتی در زمان معاونت ایشان ، چند بار به شرق گیلان آمده اند!!! جناب آقای رهبری ما مردم شهر های کلاچای – رحیم آباد – واجارگاه و روستاهای اشکورات به شدت از این حرکت شما حمایت می کنیم . در ضمن آقایان مرکز استان نشین اکثر بستگان شرق گیلانیها سالهاست که در شهر های کلاردشت – نوشهر – چالوس- تنکابن – رامسر و سایر نقاط مشغول بکار می باشند و زندگی های بسیار بسیار خوب با حمایت های اهالی خوب غرب مازندران دارند. آقای رهبری ممنونیم.

  9. علی از رودسر آبان ۲, ۱۳۹۱ ۶:۳۹ ب.ظ

    ما مردم شهرستان رودسر حمایت مان رو از طرح آقای رهبری املشی نماینده فهیم و دلسوزمان برای استان شدن شرق گیلان و غرب مازندران اعلام می داریم. شما نیاز نیست که برای ما تعیین تکلیف نمائید. زیرا ما بهتر می دانیم که چه تصمیمی برای سرنوشت و آینده شهرستان خودمان بگیریم. درود بر آقای رهبری املشی نماینده اندیشمند و فرهیخته شهرستانهای رودسر و املش

  10. گیلانی آبان ۲, ۱۳۹۱ ۱۱:۳۱ ب.ظ

    من به عنوان گیلانی و کسی که در همه شهرستانها زندگی کردم فکر می کنم این طرح طرح خوبی باشه که جواب هم می ده !
    چون هم باعث پیشرفت گیلان می شه هم پیشرفت رودسر و بقیه استان جدید.
    البته مردم رودسر و کوهستانهاش با مردم رامسر و کوهستانها و ییلاقاتش قرابت زبانی و زندگی و آداب و رسوم هم دارند!

  11. محمد آبان ۳, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۶ ق.ظ

    واقعاً شرم آوره! به جای اتحاد و ایجاد روحیه همدلی تو استان این آقا میاد میگه که شرق گیلان رو جدا کنیم؟ آقا جان گیلک ها همه در یک استان هستند . جنابعالی دوست داری برو اونور گیلان زندگی کن. انتظار داریم آیت الله قربانی شدیداً در برابر چنین سخنی واکنش نشون بدن
    به جای پس گرفتن رامسر و شهسوار این حرفا چیه؟
    کجایی استاندار محبوب شرق گیلانی که یادش بخیر میخواستی رامسر هم به گیلان برگردونی بیا به این نماینده ها درس یاد بده

  12. داود مبارکی آبان ۳, ۱۳۹۱ ۱:۴۲ ق.ظ

    متن بسیار خوبی بود . امروز در رشت شاهد عکس‌العملهای تند مردم علیه این اقدام نسنجیده این آقای نماینده! بودم… واقعا در این شرایط سخت این موضعگیری برای چه؟! ایشان صلاحیت ادامه ریاست مجمع نمایندگان را دیگر ندارند و ما از تمام نمایندگان برخورد قاطع میخواهیم. به علی از رودسر هم میگویم مسئله مربوط به رودسر نمیشود که چنین سخن میگویید! مسئله تاریخ و هویت تاریخی گیلان است. ماشاءالله در رشت پر از مسئول رودسری و شرق گیلانی شده است دیگر از کدام محرومیت آنچنانی سخن میگویید؟! مگر اینکه بوی نفت خیلی تند بوده که هوا برتان داشته!

  13. گیلان خبر آبان ۳, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۰ ق.ظ

    جناب آقای داود مباری لطفا ادبیات خود رو تغییر دهید اگر می خواهید تمامیت گیلان حفظ شود باید کم منصفانه تر برخورد کنید؟ در اینکه شهرستان رودسر و املش و به خصوص کلاچای و چابکسر محروم و مظلوم واقع شده اند شکی نیست باید به این شهرها سفر کنید در کوچه پس کوچه هایش قدم بزنید تا محرومیت را حس کنید.
    باید همه گیلان با هم باشیم شرق گیلانی و غرب گیلانی را کنار بگذاریم و متحد باشیم تا گیلان را بسازیم.
    این مطلب را هم بخوانید http://gilankhabar.blogfa.com/post/35

  14. رضا آبان ۳, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۲ ق.ظ

    سلام اقای لطفی لطف کن ببین خود تو و سایت تو چقدر طی چند ماه اخیر افراد شرق گیلان و غرب مازندران را رنجاندی،کمی به عقب برگرد و نوشته های چند ماه اخیرت رو بازبینی کن اقای لطفی چرا ناراحت شدی برادر حالا که شرق گیلانی ها و غرب مازندرانی ها از دیدگاه تو و سایت تو غیر بومی هستند بذار اینها به فکر خودشون باشند اقای لطفی چیزی که عوض داره گله نداره

  15. سجاد کریمی آبان ۳, ۱۳۹۱ ۱:۴۲ ب.ظ

    به نام خدا
    مطالب نقل شده از آقای سماکچی فاقد بنیه علمی بلکه بی شبهات به بیانیه ای عوام پسندانه نیست! چرا که اگر ایشان تمایل به زیر سوال بردن این طرح را داشتند بهتر بود از استدلالات علمی استفاده می کردند نه هوچی گرایی های عوام پسندانه!
    گذر از مطالب اخلاقی و نسبت هایی که حوزه فعالیت و ارائه طرح یک نماینده را محدود می کند و اینکه یک فرد باید برای ارایه طرح شرمسار باشد یا خیر استدلالات خود را در رد توضیحات آقای نویسنده مطلب ارایه می کنم:
    در خصوص مطلب بیان شده در خصوص کوچکی استان باید عرض شود یکی از موارد مربوط به تقسیمات کشوری که لحاظ قرار می گیرد وسعت است و نه تمام شروط شما برای اینکه معیار تقسیمات را ملاک نظر و مورد توجه قرار بدهید به سیستم تقسیمات استانها در ترکیه و برخی از کشور های غربی نگاه بکنید تا دربیابید که این استدلال شما غلط است اگر اینگونه اظهار نظر می کنید پس بسیاری از کشور های جهان به زعم شما نباید کشور می شدند چون مساحتشان کوچک است؟!!!!!
    در خصوص تشبیه شهرستانهای استان به کلانشهر این ادعای بسیار جالبی است ادعای این تشبیه در چیست؟ در اختصاص اعتبار؟! در توسعه یافتگی؟ آیا شفت که حدود ۲۵ کیلومتر با رشت فاصله دارد از این مزیت بهره مند شده است؟ این ادعای کلانشهری صرفاً در دهان می چرخد و بر بالای برخی از تابلو های ادارات چشم نوازی می کند!!!
    در خصوص ادعای هر دو سمت قضیه یعنی آقای املشی و جناب نویسنده خدمت شما بیان می کنیم مساله حد فاصل نیست وگرنه کرج نیز نباید استان می شد! آیا شما که خراسان را مثال می زنید می دانید که تراکم جمعیت در استان گیلان در هر کیلومتر ۱۷۲ نفر است اما در کرمان ۵٫۱۲ نفر و در یزد ۷٫۷ نفر و در خراسان رضوی ۴۲ نفر حال آیا این مساله می تواند مستمسکی برای عدم ظرفیت تشکیل استان جدید باشد؟!!
    شما در قسمتی از بیانات خود فرموده اید آقای املشی قصد تغییر جغرافیای استان را دارد؟!!!! آیا تغییرات در تقسیمات کشوری جغرافیای کشور را عوض می کند؟ جغرافیا در ماهیت پدیده ای ثابت و این تقسیمات کشوری است که بر روی آن تاثیر می گذارد نه تغییر جغرافیایی، منظور شما از تغییر جغرافیا چیست؟

    مطالبی که عرض کردم فارغ از تایید یا رد سخنان آقای املشی است زیرا معتقدم در این خصوص باید کار کارشناسی دقیق صورت گیرد.

  16. مهدی آبان ۳, ۱۳۹۱ ۲:۵۲ ب.ظ

    اگه اسم استان جدید گیلان شرقی باشه به نظر من مشکلی نداره، نقش تنکابن و شرق گیلان در تاریخ گیلان به مراتب بیشتر از رشت است. اینکه بتونیم تنکابنو از مازندران جدا کنیم موفقیت بزرگی خواهد بود. از املش

  17. محمود از کلاچای آبان ۳, ۱۳۹۱ ۴:۰۳ ب.ظ

    ما شرق گیلانی ها از طرح جناب آقای رهبری حمایت می کنیم. حمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــایـــــــــــــــــت……………………….

  18. هادی(رامسر گیلان) آبان ۳, ۱۳۹۱ ۴:۱۰ ب.ظ

    اول از همه بگم من از رامسر گیلان هست و عاشق گیلانم و ما رامسری ها خودمون رو گیلانی میدونیم و هیچ وقت گیلانی بودنمون رو به مازندرانی ها نمیفروشیم .
    در مورد صحبت های املشی هم خندم میگیره ! فقط روی صحبتم با مردم فهیم شرق گیلانی هست که گول صحبت های این آقا رو نخوردند … فقط به فکر اتحاد ما مردم گیلان باشند . ما همه گیله مردیم از آستارا تا رامسر از انزلی تا رشت …. همه باید پشت هم باشیم …

  19. اشکان آبان ۳, ۱۳۹۱ ۴:۲۲ ب.ظ

    جدا کنید آقا جدا کنید شما که هر چه خواستید سر گیلان آوردید این یکی هم روش مهم اینه که شما بازم رای بیاری گیلان مهم نیست زبان مهم نیست عرق گیلانی مهم نیست مهم شمایید شما باشید گیلان فدای سرتان فدای کرسی شما تو مجلس

  20. حسین آبان ۳, ۱۳۹۱ ۴:۲۳ ب.ظ

    سلام! من بچه کلاچای هستم و خودم رشت زندگی میکنم ! می خوام به دوستای شرق گیلانیم بگم فکر نکنند مردم رشت یا غرب گیلان از بعضی مسئول های نالایق … خوششون میاد . و اینکه برخی مسئولین به فکر نیشتند مشکل کل گیلان هست ولی این راهش نیست ! راهش جدا شدند نیست … به این حرکت میکند…

    ما مردم گیلان باید با هم متحد باشیم . در آخر بگم که من همه دوستای شرق گیلانیم و خانوادم عاشق گیلان هستیم و هرگز از گیلان جدا نمشیم ….

  21. محمد آبان ۳, ۱۳۹۱ ۴:۳۵ ب.ظ

    من واقعا متاسف هستم واسه همچین … هایی ، گیلان نیاز به اتحاد و یک پارچگی داره !!! جای تاسف داره.
    در مورد نظرات دوستان شرق گیلانیمون هم که با این صحبت موافق بودن من نمی تونم بهشون خرده بگیرم . دوستان توجه کنید وضع کل استان خرابه از نظر اقتصادی ، فرهنگی و غیره از رشت بگیر تا جاهای دیگه شاید به دوستان ما داره فشار میاد اما این فشار در همه جا داره وارد می شه یه جا بیشتر یه جا کمتر ، ولی این گیلان هست که مهمه خواهشا به فکر اتحاد باشید

  22. حسین آبان ۳, ۱۳۹۱ ۴:۵۵ ب.ظ

    بخدا این عزیز هایی که از شرق گیلان نظر میزارند بچه شرق گیلان نیستند ! شرق گیلانی ها همه عاشق گیلان هستند و این حرکت رو محکوم میکنند …

  23. مهدی آبان ۳, ۱۳۹۱ ۸:۱۱ ب.ظ

    با سلام، به نظر من جا دارد حضرت آیت الله قربانی نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان که خود از چهره های فرهیخته این استان بوده و به گیلانی بودنش هم افتخار می نماید در مقابل این اقدامات فاقد وجاهت آقای رهبری املشی و امثال آن واکنش مناسبی نشان دهد تا درس عبرتی باشد برای تمامی بدخواهان گیلان و ایران. بنده به عنوان یک گیلانی واقعا از برخورد این نماینده غیور! احساس تحقیر کردم.

  24. مهدی آبان ۳, ۱۳۹۱ ۹:۴۹ ب.ظ

    مگه گیلان فقط رشته، اسم استان جدید رو میزاریم گیلان چون خاستگاه دیلمیان و ال بویه میباشد، اسم استان شمارو میزاریم اذربایجان شمالی . اینجوری عذاب وجدان هم نمیگیریم!!

  25. khorami201 آبان ۴, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۹ ق.ظ

    سالها از جفا و خیانت رضاخان به گیلانیان می گذرد ، سالها از جدا شدن مناطق گیلک نشین و الحاق آنها به استانهای دیگر میگذرد ، سالها از نهادن نام مجهول به جای دریای کاسپی میگذرد، اما هنوز برخی ها گاه و بیگاه تن مردمان این دیار را می لرزانند.باور کنید گیلان گوشت قربانی نیست.
    برادر خودرا گیلانی می دانید ،به سخنان این کوچکتر گوش کنید : آیا واقعا منافع و مصالح مردمان شرق گیلان را خواستارید آن هم با تکه پاره نمودن گیلان؟ واقعا برای مطرح شدن و حضور در دوره های بعدی به عنوان وکیل مردم راهکارهای بهتر و موثرتر وجود نداشت؟ واقعا بجای اتحاد و همدلی با باقی نمایندگان گیلان و سرازیر نمودند بودجه های بیشتر در مجلس به سمت گیلان و پافشاری برای احداث کارخانه و پتروشیمی و صنایع فولاد و و و در گیلان ، فقط به فکر استان شدن رسیدید؟ کدام استان؟ با کدام زیرساختار؟یا اوضاع مردمان شرق گیلان با این کار بهتر خواهد شد؟
    برادر ارجمند ، هر هنر و نیت خیری دارید در استانی که هم اکنون در آن هستید ، در خاکی که زبان و ریشه و قومیت و آبا و اجداد شما از آنجاست ، گیلان سرافراز، اجرا کنید و با افکار اشتباه مردمان گیلان و بخصوص شرق آن را به ۱۰۰ سال گذشته سوق ندهید.خلاصه اینکه :
    برادر جان ، ما کجاییم در این بحر تفکر ، تو کجایی!
    جاوید و پاینده باد گیلان و همه زحمتکشان بی ادعای دیار گیل و دیلم.

  26. محمود از کلاچای آبان ۴, ۱۳۹۱ ۱:۳۷ ق.ظ

    آقای حسین چرا به دروغ قسم خدا را میخوری واقعاً متأسفم آخه چرا؟؟ من بچه کلاچای هستم . حال از نظر شما کلاچای و اشکورات و واجارگاه از نظر شما شرق گیلان نیست که…….. اگه خواستی آدرس خونه خودم خونه پدرم- خونه پدربزرگم و کل جد اندر جدم را در اختیار گیلانیان قرار میدخم تا حضرتعالی حداقل قسم خدا را به دروغ به زبان نیاری . جناب آقای رهبری حـــــمــــــــــایــــــــت……………………………….

  27. از ماست که بر ماست آبان ۴, ۱۳۹۱ ۳:۵۳ ق.ظ

    هرچى میکشیم از خودمونه. از کل نماینده ها و مسئولان گیلان که این همه سال در برگردوندن رامسر و تنکابن به گیلان تعلل کردند. تا وقتى که رامسر و تنکابن به گیلان برنگردند این زمزمه ها در غرب مازندران ادامه داره و ممکنه که شرق گیلان رو هم جدا کنه. رامسریها و حتى تنکابنیها گیلک زبانند و گیلانى هستند و گیلانى صحبت میکنند و خودشون رو هم گیلانى میدونند و خواهان الحاق به گیلانند. تمام نماینده هاى گیلان هرچه سریعتر باید رامسر و تنکابن رو به گیلان برگردونند. فاصله تنکابن و رامسر هم تا رشت به ترتیب ۱۳۰ و ۱۰۵ کیلومتره در حالى که فاصله شون تا سارى به ترتیب ۲۲۵ و ۲۵۰ کیلومتره. با توجه به دلایلى که گفتم هیچ دلیل منطقى وجود نداره که نماینده هاى مازندران بخوان با این موضوع مخالفت کنند. تازه اینطورى هم براى گیلان بهتره و هم حتى براى مازندران. تمام مسئولان و نماینده هاى گیلان دیگه حتى یک روز هم نباید وقت رو تلف کنند و باید هرچه سریعتر در این زمینه اقدام کنند. با آرزوى احیاى گیلان از آستارا تا تنکابن. آرزویى که از نمایندگان و مسئولانمان میخواهیم که هرچه سریعتر آن را محقق کنند.

  28. محمد(رودسر) آبان ۴, ۱۳۹۱ ۹:۳۰ ق.ظ

    واقعا چه فکری کردی با خودت که همچین حرفی زدی؟؟؟ما نمیخوایم استان باشیم، ما خواستار حفظ همین گیلانمون هستیم.حتی باید قسمت های جدا شده هم به گیلانمون برگرده!از برخی از نظرات نسنجیده هم تعجب میکنم که با حس ناسیونالیستیه بیخود به موضوع نگاه میکنن! همینجوری کم گیلانمون عقبه که بازهم میخواین متلاشیش کنین؟؟؟lفکر کردین امروز استان شدیم فردا میشه مدینه فاضله؟؟؟اه

  29. آرمان آبان ۴, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۷ ق.ظ

    دوستان گیلانی عزیز گیلان از آستارا تا کلاچای برای همیشه یکپارچه باقی خواهد ماند این آقا هم به علت منافع شخصی و شیرین کردن خودش این حرفارو زده ضمناً دوستان عزیز شرق گیلانی …فکر نکینید که خودتون مشکل دارید نه سراسر استان با مشکلات شدیدی داره دست و پنجه نرم می کنه و من مطمعاً هستم اگر بعضی از این هم استانی ها از این حرف حمایت می کنند به خیال خودشون وضعشون بهتر خواهد شد!
    دوستان عزیز مطمئن باشید …. بعد از تشکیل استان جدید بین شما دو چندان می شود…
    زنده باد گیلان از آستارا تا چابکسر….

  30. جواب آرمان آبان ۴, ۱۳۹۱ ۱:۵۵ ب.ظ

    آقاى آرمان دو تا جمله گفتى که من کاملا باهاش مخالفم . یکى این که گفتى گیلان یعنى از آستارا تا کلاچاى و دیگرى این که گفتى گیلان یعنى از آستارا تا چابکسر . پس رامسر و تنکابن که پاره هاى تن گیلان بودند و به ناحق به مازندران داده شدند چى ؟ آیا نباید رامسر و تنکابن رو پس بگیریم ؟ گیلان یعنى از آستارا تا تنکابن .

  31. هادی(رامسر گیلان) آبان ۴, ۱۳۹۱ ۹:۴۶ ب.ظ

    محمود از کلاچای

    شاید ندونی چقدر از دیدن کامنت هات زجر میکشم و قلبم آتیش میگیره ! ولی اینو بدون امسال تو هرگز نمیتونند گیلان که پاره تن من هستُ تیکه پاره کنند . من جونمُ میدم ولی نمیزارم دیگه از این بیشتر به گیلان آسیب برسه . محمود جان فکر کنم یا سنت کم هست یا خیلی فکرت مثل بچه ۹ یا ۱۰ ساله هست که با این حرف ها فریب میخوری . سال هاست رامسر از گیلان جدا شده و ما خاستار برگشت به وطنمون گیلانیم . اینها سعی دارند بین برادر های غرب گیلانیمون و برادر های شرق گیلانی دعوا بندازند ! شما رو به خدا فریب نخورید ! به امید اتحام ملت گیلان

  32. حسین آبان ۴, ۱۳۹۱ ۹:۵۲ ب.ظ

    محمود جان . تو همم مثل پسرم هستی . خوش حال میشم دفعه بعد کلاچای اومدم باهات صحبت کنم ببینم حرفت چی هست ! من از طرف یکی از قدیمی ترین خانواده های کلاچای با قدرت میگم ما مردم کلاچای عاشق گیلان هستیم و هرگز خاستار جدایی نیستیم . من رشت زندگی میکنم و دارم میبینم مردم رشت هم از مسئولین ناراحت هستند . من میدونم شما فکر میکنی مسئولین بیشتر به رشت و اهمیت میدند ولی اینجوری نیست این بیچاره ها هم مشکل دارند ! لطفا عاقلانه نطر بدید …

  33. محمود از کلاچای آبان ۴, ۱۳۹۱ ۱۱:۵۵ ب.ظ

    هادی (رامسر گیلان) آقای محترم اولاً شما قلبت آتیش میگره احتمالاً برای منافع شخصی خودت هست نه برای گیلان . دوماً من فکرم مثل بچه های ۹یا ۱۰ ساله نیست بلکه من فکرم خیلی فراتر از این حرفهاست نه مثل شما که فقط نوک دماغ میبینن . سوماً من نه مثل شما از لحاظ سنی و نه از لحاظ …. که فریب بخورم. در ضمن ما با غرب گیلانیها دعوایی نداریم.
    آقای حسین اولاً من با شما نسبتی ندارم که می فرمایی من مثل پسر شما هستم . دوماً شما چون ساکن رشت هستی خواهش میکنم به فکر همان زندگی خودت در همان رشت باش چرا که اگر شما بچه کلاچای هستی که نیستی و کلاچای و چابکسر و واجارگاه و اشکورات مشکل نداشت شما رشت چکار داری که حالا از اونجا برای مردم فهیم کلاچای و… نظر بدی؟ دوماً مردم خوب رشت بیچاره نیستند لطفاً دیگه مردمان تاریخ گیلان (رشت) را بیچاره خطاب نکن! مردم رشت مردمی بودند که یک روز زودتر از کل کشور حماسه ۸ دی را آفریدند پس بیچاره خطاب نکن.
    آقـــــای رهــــــــــــــبــــــــــــری حمـــــــــــــــــایــــــــــــت………..

  34. محمد آبان ۵, ۱۳۹۱ ۲:۵۶ ق.ظ

    کل استان با فقر و بی کاری دست و پنجه نرم می کنه
    اوضاع رشت هم بدتر بقیه ی جاها
    چون علاوه بر همه‌ی مشکلات ترافیک و آلودگی هم داره
    توسعه‌ی نا متوازن بیشتر به تهران بر می گرده تا رشت
    از توریسم که خوب از رشت قزوین و کرج چالوس میاد
    که خیلی تقارن نداره
    اگر منظور از امکانات توی رشت بیمارستان های بیشتره که خوب این تابع جمعیته بیشتر تا مرکز استان بودن
    وگرنه چیز خاص بیشتری نداره
    کلاً بزرگترین مشکل فقر مردمه در سراسر گیلان
    چند علت هم داره
    یکی نابودی تدریجی کشاورزی و دیگری بی مهری هایی که از پایتخت وجود داره
    همه‌ی این ها با تأسیس استان جدید بدتر می شه
    دعوای بین شرق و غرب گیلان هم از اون توطئه های کثیفه
    خیلی ها از ذی نفوذ های گیلان شرق گیلانی هستند
    اما خوب کلا بیشتر به فکر خودشون هستن تا کشور و استان و شهرشون و این یعنی اینکه گل خاصی به سر کسی نزدن
    این هم یک داستانیه برای حاکمیت بیشتر
    وگرنه رشت هم پر از خرده فرهنگ های مختلفه و به اون معنی رشتی قدیمی کم پیدا می شه
    شبکه ی باران هم انصافاً بین لهجه ها و قومیت های مختلف تبعیض قائل نیست
    بهترین شبکه ی استانیه بی تعارف
    به جای صحبت از تفکیک
    بهتره کشاورزی و دامداری اصلاح بشن که مشکل کل گیلانه

  35. محمد آبان ۵, ۱۳۹۱ ۳:۱۸ ق.ظ

    من باز هم فکر کردم
    اگر معیار محرومیت باشه که کلاً تو ایران باید ۲۰۰ تا استان تأسیس بشه
    همین رودبار و منجیل محروم مثلاً
    یا قسمت های غربی گیلان تالش آستارا اونورا خوب اونا هم می تونن همین استدلال ها رو بکنن
    آقای رهبری که عمری تهران تشریف داشتن و خونه زندگی اصلیشون هم همونجاست حالا یهو به این ایده رسیدن؟

  36. شرق گیلان آبان ۵, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۳ ق.ظ

    آروندی رحیم آباد
    درمورد طرح جناب آقای رهبری خدمت شماعرض کنم آقای رهبری فرد باتجربه و پخته میباشد شک نکنید به نفع مردم شرق گیلان میباشد این اظهارنظر کرده باید حقیقت قبول کرد غرب گیلان ( رشت ) و شرق مازندران ( ساری ) نسبت به مردم شرق گیلان وغرب مازندران برخوردخوبی ندارن ..
    اما بایداین قبول کرد جداشده رودسر و املش بعنوان پهناورترین شهرستان استان گیلان برای گیلان عزیزبارسنگینی خواهد داشت
    باتقدیم احترام و به امیداستان جدید

  37. استان تالش آبان ۵, ۱۳۹۱ ۱۱:۴۸ ق.ظ

    سلام
    آقای املشی ، دوستان شرق گیلانی ؛ قبل اینکه شما به فکر استان شدن و در واقع ملحق شدن به مازندران باشید ما در سال ۷۸ به فکر استان تالش از نمین و خلخال اردبیل تا آستارا ،تالش ،رضوانشهر ، ماسال ،فومن و فومنات بودیم…. چرا؟؟؟
    برای اینکه غرب گیلان بسیار محروم تر از شرق گیلانه …. جوانهای ما اغلب مهاجرت کردن روستاها سوت و کوره ، کجا باید حرفمون بزنیم؟؟؟؟؟ ما میخواستیم از بین خودمون یه استان تشکیل بدیم به نام استان تالش ،هیچ وقت خودمون به گروه دیگری نچسبوندیم ؛
    برای اینکه مرکز استان پرشده از شرق گیلانی، تمام رفیقای عزیز شرق گیلانی ما که بعضا هم باهم فامیل هستیم تو ادارات مرکز و با پارتی استخدام شدن ،هیچ وقت تو گیلان همه جانبه نگری نبوده، شرقی گیلانی فقط به فکر شرق گیلان فکر کرده و بس ! نمونه اش مهندس قهرمانی عزیز که تمام شرق گیلانیا را کرد فرماندار و بخشدار غرب گیلانی و….
    ولی استان تالش را پیگیری نکردیم؟؟؟؟ چرا ؟؟؟ چون که در برهه خاتمی باعث ایجاد تفرقه در کشور و استان میشد – فردا شرق گیلانی ها – کردها و اذری ها هم استان یا کشور مستقل میخواستن…. ماهم تو مرکز استان حامی نداشتیم
    شماها وضعتون از تالش و ماسال و رضوانشهر و استارا که غرب گیلانیم خیلی بهتره …خودتون خراب نکنید این حرف اصلا ماهیت اجرایی نداره توایران سابقه نداشته خاک یه استان بردارن و بچسبونن به یکی دیگه اگرهم حرفش هست فقط به نفع مازندرانی های عزیز هست نه رودسرو املش !!!!
    از برادر رهبری بپرسید چرا تا الان فقط ۴ تالایحه و طرح در مجلس امضا کرده ولی باقی نماینده ها ۱۰ تا ۱۶ تا؟؟؟ رهبری جان مجلس هستی اصلا؟؟؟

  38. نیما (رشت) آبان ۵, ۱۳۹۱ ۱۲:۵۶ ب.ظ

    من به افرادی مثل آقا هادی افتخار میکنم درود به غیرتت هادی .
    من تو پیج های مختلف این موضوع رو مطرح کردم که موج شدید مخالفت به وجود اومد و مردم به شدت ناراحت هستند .
    مشکلات همه جا وجود داره چه تو رشت چه تو شرق گیلان ولی آدم نباید … باشه ! مرسی از سایتتمون که بسیار درست و بجا این حرکتُ محکوم کردید .
    در مورد این آقا محمود که چند روز هست اینجا هستند و جواب همه ملت رو میدند بگم که در صد افرادی که مثل این آقا فکر میکنند بسیار کم هست واقعا محدود هستند . اگر به حرف من شک دارید کافیست یک نگاه کوچک به دنیای مجازی بیندازید ! من لینک های مختلفی میتونم قرار بدم که مردم خود شرق گیلان به شدت ناراحتند و همین جا هم میتونم از کامنت ها بفهمید که مردم خود کلاچای هم ناراحتند واقعا چه بلایی می خواید سر گیلانمون بیارید ؟

    هادی جا من از همینجا میگم منم اگه قرار باشه کوچک ترین اتفاقی برای گیلان بیفته همراه تو جونم رو فدای گیلان میکنم و نمیزارم گلانمون رو تیکه پاره کنند .
    من لینک بزرگترین پیج های گیلانُ قرار دادم که اگه خاستید نمایش بدید تا مردم بفهمند افرادی مثل محمود محدود هستند و دنبال منافع شخصیشون هستند و معلوم نیست چقدر پول میگیرند تا صبح تا شب اینجا جواب کامنت ها رو بدند !

    لطفا تایید کنید . یا علی

  39. khorami201 آبان ۵, ۱۳۹۱ ۱:۳۰ ب.ظ

    جناب محمود از کلاچای(مینویسیم کلاچای شما هم بگو باشه!) لطفا مغلطه نفرمایید و ادبیات نوشتاری تون رو اصلاح بفرمایید. قراره نظرات موافق و مخالف گذاشته بشود پس لطفا بی جهت نام مردمان جای جای مختلف گیلان رو به طعنه بر زبان جاری نفرمایید. گیلان و گیلانی تا بوده از افکار یومیه نگر و امروزو عشقه ، به غایت ضربه خورده که دیگر جایی برای ضربه زدن افکار اینگونه سطحی وجود نداشته باشد. یا حق

  40. محمد آبان ۵, ۱۳۹۱ ۱:۳۸ ب.ظ

    دوست و دوستان نازنینی که اعتقاد دارید شرق گیلان باید از گیلان جدا بشه و اعتقاد دارید که بودجه فقط در مرکز استان خرج میشه و به شما عزیزان کم محلی میشه:باید عرض کنم کدوم بودجه کدوم امکانات من خودم یه رشتی هستم منظورتون از رفاه و امکانات چیه اقا والله بخدا به دین به مذهب رشت داره صورتشو با سیلی سرخ نگه میداره بنده خدا ما هنوز تو شهرمون یه هتل درست حسابی نداریم ما تو شهرمون هنوز یه تالار فرهنگی هنری نداریم ما بعد بیست سال تو شهرمون یه سالن ورزشی به بهره برداری رسیده!سالهاست که بانک جهانی داره برای احیای دو رود گوهر رود و زرجوب هزینه میکنه ولی اقایون!!!!با اینکه شهر ما به شهر باران معروفه ولی فقط با یک روز بارندگی شهر مارو اب میبره باز هم بگم هم استانی گلم بگم چقدر بغض تو گلوم گیر کرده بگم که مسئولان ما چقدر از شهر من شهر رشت استفاده کردن با اینکه خودشون هم رشتی نبودن ولی….هم استانی من ما همه مون دچار یک دردیم تو رو به گیلان قسم اجاز ندیم خودمون با دستهای خودمون گیلان عزیزمون رو از بین ببرن یادمون باشه و یادمون نره میرزا برای تکه تکه این سرزمین{گیلان}چه رشادتهایی کرد…
    چقدر جنگل خوسی ملت واسی خسته نبوستی می جان جانانم تره گم ای میرزا کوچک خان خدا دانه کی من نتونم خوفتن از ترس دوشمن می دیل اویزانه تره گم ای میرزا کوچک خان چرا تنها بنایی تنها بنایی تنها بنایی گیلانه ویرانه تره گم ای میرزا کوچک خان…

  41. فرزاد (گیلان همیشه سبز) آبان ۵, ۱۳۹۱ ۱:۵۹ ب.ظ

    بنظر بنده کار اقای رهبری بیشتر (البته کمی بیشتر از بیشتر) جنبه تبلیغاتی دارد تا ارائه یک طرح در مجلس، بگذریم…
    باید دید با جدا شدن این منطقه از استان چه چیزی عاید اون منطقه میشه و چه چیزی از کف میرود
    از نظر قرابت زبانی، میشه گفت همه گیلکیم ولی از نظر لهچه (حال بگذریم که گیلکی نیز خود یک لهجه هست و منظور بنده لهجه شرق و غرب گیلان است) خب تا حدودی از لاهیجان تا رامسر شباهت بیشتری با هم دارند، باید دید دلایل ادعای این اقا چه بوده، ایا صرفا بخاطر زبان است؟ که اگر اینطور بود هر شهری از ایران باید یک استان می شد.
    ایا بخاطر منابع غنی ان منطقه است؟ که باز اگر اینطور بود هر شهری از گیلان یک استان بود، کجایه این استان چنین منابعی ندارد، دریا ، جنگل، کوه، منابع نفت و گاز دریای کاسپین و…
    ایا بخاطر رسیدگی بیشتر به مشکلات مردم ان منطقه است؟ که در اینصورت نه تنها مشکلات کم نمی شود بلکه بیشتر هم خواهد شد، ایا مردم رامسر از جدا شدن خود راضیند؟ برای هر کار کوچکی مسافت طولانیتری را باید تا ساری طی کنند. به استان گلستان تشریف ببرند، هنوز که هنوزه برای ابتدایی ترین کارها به ساری مراجعه میکنند! بطور مثال مردم ان منطقه برای درمان بیماریهای خود به بیمارستانهای مجهز تر مرکز استان رجوع میکنند، یا برای کارهای بانکی و ارزی.
    ایا استان بودن فقط یک اسم و کل کل کردن با مردم شهرهای همسایه هست؟ اگر اینگونه هست که بنده با این طرح کاملا موافقم!
    استان شدن یعنی تغییر شناسنامه، کارت ملی و هویت.. که در اینصورت با انجام اینکارها فقط و فقط سازوکار اداری برای کارهای مردم ان دیار پیچیده تر خواهد شد، ساده ترین ان تشکیل یک پرونده برای بیمار در استانی دیگر است (اینکه بیمارستان را مثال زدم بخاطر اشناییه بیشتر بنده هست)… بظاهر استان شدن و تزریق بودجه کار ساده ای است ولی شرایط بسیار بسیار پیچیده تر از این حرفاست که در عرائضم بگنجد، کمی عاقلانه تر فکر کنید، کل کل های بچه گانه را کنار بگذارید. به وضعیت استانهایی مثه قم و گلستان نگاهی بیندازید.
    در ضمن اگر به زعم دوستان مرکز استان حق خوری میکند، باز با استان شدن ان منطقه موضوعیت بحث عوض نمیشود بلکه دشمن فرضیتان تغییر میکند.
    ان چیزی که بنده از فرمایشتات دوستان متوجه شدم همان کل کل هست وگرنه هیچ توجیه عاقلانه ای برای این طرح نیاوردند، بجز حل شدن مشکلات؟! حال چگونه، الله اعلم، شاید فقط با استان شدن و نام استان دیگری را یدک کشیدن

  42. کلجار آبان ۵, ۱۳۹۱ ۳:۲۹ ب.ظ

    …لابد جناب رهبری دلایلی منطقی دارد ایشان یکی از پیشکسوتان مجلس می باشد. درودبرشرق گیلان و درود فراوان به استان گیلان

  43. دانیال آبان ۵, ۱۳۹۱ ۳:۳۳ ب.ظ

    برای این (به اصطلاح نماینده) متاسفم که بجای اینکه به فکر حل مشکلات باشه داره صورت مسئله رو پاک می کنه.ما گیلانی ها رامسر و تنکابن رو هم جز گیلان می دونیم اونوقت این آقا چی میگه؟؟؟؟

  44. علی آبان ۵, ۱۳۹۱ ۴:۴۲ ب.ظ

    من به عنوان یک شرق گیلانی … اون نماینده ی جاه طلب (که از همین رئیس مجمع نمیندگان گیلان شدنش معلومه چه جاه طلبیم هم هست) رو محکوم میکنم.
    به این کارها میگن تف سر بالا!
    از چاله به چاه افتادن!!
    و…!!!

  45. فرزند میرزا آبان ۵, ۱۳۹۱ ۶:۴۶ ب.ظ

    ایشون به جای اینکه تلاش بکنه تا رامسر وشهسوار رو که ازلحاظ تاریخی خاک گیلان هستند رو به گیلان برگردونه همچین اظهار نظری میکنه.در مورد آقای محمود ازکلاچای باید بگم با نظراتت حسابی دشمن شادکن شدی.
    زنده باد گیلان بزرگ از شهسوار تا استارا ازلنکران تا طالقان

  46. گیلانی اصیل آبان ۵, ۱۳۹۱ ۷:۵۱ ب.ظ

    یه عده غرب مازندرانی هستند که تو این سایت دارند با عنوان شرق گیلانی نظر میذارند !!!!!

  47. محمود از کلاچای آبان ۵, ۱۳۹۱ ۹:۳۷ ب.ظ

    جناب آقای رهبری نماینده شریف مردم شهرستان رودسر و املش هر چه زودتر این طرح را به سرانجام برسان تا مردم محروم شرق گیلان بحصوص اشکورات از این مشکلات رهایی یابند . دوستان شمایی که از گیلان صحبت می کنید آیا چیزی در مورد اشکورات شنیده اید ؟ آیا تاکنون مثالاً شهر واجارگاه را دیده اید؟ آیا از محرومیت های ما چیزی دیده اید ؟ یا فقط از دنیای مجازی چیزهایی متوجه شدید ؟ ضمناً جناب آقای رهبری یکی از نمایندگان با تجربه مجلس هستند که در این دوره نیز با هوشیاری مردم ولایتمدار شهرستان با ۴۳۰۳۵ رای به مجلس راه یافتند. ایشان با تجاربی که دارند من به کارها و طرح ها و تمام ایده های ایشان را قبول دارم و میدانم که ایشان فدی دلسوز می باشند.
    جــنــاب آقــــای رهـــــبــری حــــــــمــــــــــــایـــــــــــــــت………

  48. وحید آبان ۵, ۱۳۹۱ ۹:۵۴ ب.ظ

    شرق گیلانی های عزیز دیگه نمیدونم شما از چی ناراحتید…یه سر بیایید برید ادارات رشت فرمانداری و استانداری و ارتش نیروی دریایی و سپاه ببینید یه رشتی اونجا کار میکنه؟…همشون شرق گیلانی هستند عزیزای دل من….
    رودسر و چابکسر میخواد جدا بشه که بره زیر پرچم تنکابن ..آره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ که یه شهر از مازنداران بیاد بالای سرتون واسه.اگه میبینید که از مازندران میان اینجا به نفع شرق گیلان نظر میدن دارن سنگ خودشون رو به سینه میزنن و به شما این وسط چیزی نمیرسه .وضعتون بهتر که نمیشه هیچ ،بدتر هم میشه….اگه این … رو قبول دارید ……برید بهتره

  49. رضا از کلاچای آبان ۵, ۱۳۹۱ ۱۱:۳۰ ب.ظ

    به امید استان شدن شرق گیلان و غرب مازندران

    آقای رهبری املشی نماینده عزیز و محترم حمایتت می کنیم.

  50. گیلانی آبان ۵, ۱۳۹۱ ۱۱:۵۹ ب.ظ

    گیلکان عزیز جواب این افرادی که میخوان رودسر رو جدا کنند رو ندید !

    اینها هیچکدوم گیلانی نیستند . غرب مازندرانی هستند که اومدند اینجا دارند نقش بازی میکنند …

  51. SajjaD_46 آبان ۶, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۲ ق.ظ

    با سلام به همه ی هم استانی های عزیز . این نماینده ی عزیز رودسر و … شاید با خودش فک کرده که با این خود شیرینی کردن و دادن این طرح میتونه یه پست خوب دیگه ای هم تو استان جدیدش !!! واسه خودش دست و پا کنه یا شایدم خدا نکرده …!! در کل از نظرات ۹۹ درصدی هم استانی های عزیز مشخصه که همه با هم ، هم عقیده هستن و حاضر به تیکه تیکه کردن خاک پاک موطن اصلیشون نیستن . نظر یکی دو نفر هم که البته قابل احترام است ، ولی همه جا ملاک برای جمع بندی رای اکثریت هست .همیشه و همه جا در طول تاریخ از ازل تا ابد در همه ی زمینه ها مخالفانی هم بوده و تا حالا هیچ چیزی ۱۰۰% با موافقت نبوده .الانم همینطور .
    در نهایت هم به نظر حقیر ، به عنوان کوچکترین برادر شما ،به خــــدا هیچ چیز بهتر از اتحاد همه ی ما گیلانیها نیست .
    پس بر ماست که پاسبانان این بهشت همیشه سبز گیلان باشیم
    ————————–
    درود بر گیــــــــــــلان و گیـــلانی و همه ی گیلکان و دیلمیان و طالشان
    یا علـــی . . .

  52. چابکسرى آبان ۶, ۱۳۹۱ ۱۲:۳۲ ق.ظ

    آقا وحید ما اگه زیر پرچم تنکابن بریم زیر پرچم یک شهر مازندرانى نرفتیم . تنکابن هم یک شهر گیلانیه .

  53. محمود از کلاچای آبان ۶, ۱۳۹۱ ۱۲:۵۹ ق.ظ

    آقای نیما (رشت)
    واقعاً یک لحظه خیلی کوتاه به حرفهایی که فرمودی فکر کن !! کمی بصیرت داشته باش ! واقعاً این دنیا اینقدر ارزش دارد که آخرت خود را به این دنیا میفروشی؟! که به این راحتی تهمت میزنی و میگویی که چقدر پول میگیرم تا جواب این کامنت ها را بدهم! چرا؟؟!!… متأسفم
    آقــای رهــــبـــــــری حـــــــــمــــــــــــایــــــــــــت……………

  54. محمود از کلاچای آبان ۶, ۱۳۹۱ ۱:۰۸ ق.ظ

    آقا رضا از کلاچای
    ممنونم از حمایتت . از همراهی ات از وسعت دیدت ممنونم ممنون.
    ما شرق گیلانیها دست در دست هم کمک کنیم تا طرح استان شدن شرق گیلان و غرب مازندران عملی شود. انشاالله… آقا رضا تا حالا اینو متوجه شدی که ما وقتی به تنکابن یا رامسر میرم احساس دوستی و رفاقت به ما دست میده ؟ ولی مثال اگر رشت میرم چقدر غریبیم؟!..
    آقــــای رهبـــــــــری حــــمــــــــــایــــــــت……….

  55. متاسفانه گیلانی آبان ۶, ۱۳۹۱ ۱:۲۲ ب.ظ

    آقای محمود از کلاچای خطاب تنها بسوی شماست . شما که چندی پیش خود را گیلانی اصیل میدانستید و استاندار سابق را فردی غیر بومی و …. می دانستید چه شده که اینجور دارید به استان عزیزمان گیلان می توپید و مطالب و عقاید فرد خودت را می گنجانید .

  56. فرزاد (گیلان همیشه سبز) آبان ۶, ۱۳۹۱ ۲:۳۱ ب.ظ

    خدارو شکر که هنوز کسی پیدا نشد تا جواب قانع کننده ای بدهد، و فقط یک نفر! هنوز اصرار مداوم به اجرا شدن این طرح دارد و همچنان دلایلی میاورد که خود مثال نقضی برای ادعای خودش است، میفرماید در رشت غریبیم در تنکابن نه! برادر بزرگوار ادعا کردن کاری بس راحت است من هم میتوان ادعای زیادی کنم ولی متاسفانه مثل شما بلد نیستم!
    شما غریبید و در رشت و انزلی و …؟! و در راس امور ادارات و بانک ها هستید، یعنی واقعا احساس غربت میکنید؟! بنده مشکلی با اینکه چرا شرق گیلانیا در راس کار هستن ندارم ولی همین ادعاتان را زیر سوال میبرد
    همه جایه گیلن مشکل دارد کجا مشکل نیست؟ لشت نشا، استانه، خمام حتما یه سر برین تا ببینین کجا بیشتر مشکل دارد
    برادر عزیز مگه با استان شدن مشکلات حل میشه؟ این فقط پاک کردن صورت مسئله ست…اگه جناب رهبری فردی دلسوز بود تا حالا یه کاری واسه اون منطقه میکرد، چرا خودتونو گول میزنین؟
    .حرف خیلی خیلی زیاده ولی این ره که شما میروی به ترکستان هست
    در ضمن جالبه هنوز نماینده دیگر شهرستان ها من جمله تنکابن هیچ موضعی نگرفته! این دوستمون اقای رهبری هم بهتره بجایه گل الود کردن مشکلاته مردمو حل کنه
    بیشتر از این صلاح نمیدونم ادامه بدم…

  57. مهدی آبان ۶, ۱۳۹۱ ۶:۲۳ ب.ظ

    رشت، تنکابن یا ساری فرقی نداره، ما همه باهم پیوند تاریخی داریم
    کور شه اونیکه نمیتونه اتحاد مارو ببینه.
    از املش

  58. محال ثلاث ( تنکابن ) آبان ۷, ۱۳۹۱ ۳:۱۳ ب.ظ

    آقاى مهدى از املش ، تنکابن با رشت پیوند تاریخى داره اما رشت و تنکابن با سارى خیلى خیلى فرق داره .
    آقاى فرزاد ( گیلان همیشه سبز ) ، انتخابات رامسر و تنکابن و عباس آباد باطل شده و تا تیر ماه نماینده نداره و تا اون موقع موقتا نماینده نوشهر و چالوس کارهاى مربوط به این شهرها رو هم بر عهده داره .

  59. علی از واجارگاه آبان ۹, ۱۳۹۱ ۱:۰۷ ب.ظ

    تنکابن یک شهر گیلک زبان و گیلانی الاصل است! پس وقتی منطقه به مرکزیت تنکابن استان شود، اولاً یک مرکز استان گیلک زبان جدید به تقسیمات کشوری اضافه می شود و این برای تمامی گیلک زبانان مایه مباهات و خوشحالی است. ثانیاً رودسر، املش ، رحیم آباد، چابکسر و واجارگاه زیر یوق یک شهر مازندرانی نمی روند بلکه تمامی شهرهای گیلک زبان بعد از سالها جدایی از گیلان دوباره با هم جمع می شوند.

  60. حمید از رودسر آبان ۹, ۱۳۹۱ ۳:۵۰ ب.ظ

    آقا محمود از کلاچای بنده از حامیان جدی طرح استان شدن شرق گیلان و غرب مازندران هستم و ان شاء الله با اتحاد و همدلی این طرح به تصویب دولت خواهد رسید. البته استان شدن به شرط مرکزیت تنکابن مفید خواهد بود ولاغیر

  61. فرزند گیلان آبان ۹, ۱۳۹۱ ۶:۴۰ ب.ظ

    من به انواع یک گیلانی که حق رای دارم، و نظر خود را میگویم

    بیانات آقای رهبری املشی بسیار زیبا و جذاب می باشد ولی غیر منطقی و دارای چالش های بسیاری می باشد. این هدف کارشناسی نشده و غیر اصولی می باشد.

    حال سوال من از شما :
    از کجا معلوم که استان جدیدی ایجاد شود، مشکلات اقتصادی و اشتغال مردم این نواحی رفع می شود؟
    آیا شما مطمئن هستید که با جداسازی این نقاط از استان گیلان، مورد بی مهری مسئول استان جدید قرار نمی گیرید؟
    آیا می دانید با جداسازی این نقاط از استان گیلان، چه ضربه ای به فرهنگ غنی و پر محتوای استان گیلان می زنید؟

    آقای رهبری املشی و همراهان و حمایت کننده گان ایشان ، این سخن من در مورد شماست :

    روزگاری شهسوار و رامسر جزئی از گیلان بودند و حالا قصد دارید دو شهرستان دیگر را از گیلان جدا کنید؟ تکه ای از تاریخ گیلان را جدا می کنید که به چه برسید؟
    این کار فقط به خاطر مطرح شدن مسئولین و حفظ مقام آنان می باشد و هیچ دلیل دیگه ای ندارد. و هیچ به نفع مردم رودسر و املش نمی باشد؛ این ها فقط ادعای مسئولین استان غرب مازندران می باشد.
    من مطمئن هستم که مردم غیور رودسر و املش و کلاچای و چابکسر خودشان را بعنوان گیلانی می شناسند و به این موضوع افتخار می کنند. در ضمن به دلیل آشنایی با آداب و رسوم مردم رامسر و شهسوار ، به جرات میگویم که بیشتر آنها خودشان را جزئی از گیلانی ها می دانند و علاقه دارند که آنها را گیلک بخوانند و گویش آنها به گویش گیلانی نزدیک تر می باشد و هیچ علاقه ای ندارند با مردم چالوس،نوشهر،نور که مازنی زبان هستند برخورد داشته باشند و چه برسد که با مردم این ۳ منطقه هم استانی هم شوند.
    مسئولین باید صلاح مردم را برتر از صلاح خود بدانند و باید نظر مردم ارجع تر از نظر خودشان باشد چون آنان نماینده استان گیلان هستند و با رای همین مردم به این جایگاه دست پیدا کرده اند.
    نه من و هیچ کس دیگری نمی تواند نظر خود را تحمیل کند و این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند !!!

    اما برای برخی از موضوعات متاسفم که اینطور کسانی که خود را گیلانی می دانند به هم توهین می کنند. شرق، غرب و مرکز ندارد همگی جزئی از استان گیلان هستیم. درسته که کم کاری هایی انجام شده، و شرق و غرب گیلان بیشتر این موضوع را حس می کنند ولی این کم کاری در نقاط مرکزی استان هم وجود دارد. من اصالتا اهل اشکور رودسر می باشم ولی به علت موقعیت شغلی ساکن تهران می باشم. وقتی این خبر را شنیدم خیلی ناراحت شدم.

    آقای محمود از کلاچای خطاب تنها بسوی شماست . شما که چندی پیش خود را گیلانی اصیل میدانستید و استاندار سابق را فردی غیر بومی و …. می دانستید چه شده که اینجور دارید به استان عزیزمان گیلان می توپید و مطالب و عقاید فرد خودت را می گنجانید .

    بخش شرقی و بخش مرکزی و بخش شرقی همه جز استان گیلان هستند برای گیلان آباد باید متحد باشیم.

  62. محمد آبان ۹, ۱۳۹۱ ۸:۱۵ ب.ظ

    گیلان پاره تن من است
    از تنکابن تا آستارا
    درود به تمام رامسری های غیور و تمام تنکابنی های محبوب که در تمام این سال ها همچنان برای بازگشت به گیلان خود تلاش می کنند.
    دوستان زیادی از رامسر دارم که همگی دوست دارند رامسر به گیلان بر گردد.
    درود بر آیت الله قربانی شرق گیلانی
    ………………….شرق گیلانی
    اگر به مرکز استان یعنی رشت حسادت می کنید بدانید بسیاری از مدیران رشت شرق گیلانی هستند
    نمونه بارزش همین استاندار محبوب جناب قهرمانی بود که از شرقی ترین بخش استان بود
    آیت الله قربانی هم از شرق گیلان
    دوستان فکر می کنید شرق گیلان جدا بشه شما براتون کار پیدا میشه و وضع اشتغال و … خوب میشه؟
    خیر
    این رو بدونید شرق گیلان منطقه بسیار مناسبی برای گردشگری هست و هر چقدر که گیلان رشد کند شرق گیلان هم رشد می کند چون از لحاظ اقتصادی شرق گیلان مثل غرب گیلان اهمیت دارد
    رشتی ها با شرق گیلانی ها خوب هستند و با غرب گیلانی ها هم خوب هستند. رشتی ها کیا هستند؟ رشتی ها همین مردم شهرهای مختلف گیلان هستند که وارد مرکز استان شدند که بخش زیادیشون شرق گیلانی هستند! حتی رامسری !
    دوستان اینا توطئه هست میدونن میخوایم رامسر و تنکابن رو برگردونیم.
    نماینده های محترم لطفاً همگی برای بازگرداندن رامسر و تنکابن به گیلان هر چه می توانید تلاش کنید. گیلانیان باید در گیلان باشند
    درود بر گیلانی های با غیرت

  63. مهدی از املش آبان ۱۰, ۱۳۹۱ ۹:۲۳ ق.ظ

    من و تمامی اهالی شهرستان املش حمایت خود را جهت استان شدن شرق گیلان اعلام میکنیم !!

    زنده باد نماینده دلسوز و فهیم ما جناب اقای رهبری املشی

  64. گیل وچه ازقزوین آبان ۱۰, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۴ ق.ظ

    جناب رهبری سلام
    جداشدن رودسر رو واسه مردم تشریح کن که چه منفعتی داره بنده روستازاده رحیم آبادم ساکن قزوین به گیلانی بودنم عشق می ورزم شما به جای جداکردن مردم این خطه به فکر اشتغال جوانان باشید .
    یادت رفته ؟
    جناب آقای رهبری
    شما در سال ۱۳۷۸ زیر طرحی را امضا کردید که به آزاد سازی ( رها سازی) صنعت چای منجر شد.
    حتما یادتان هست از سال ۶۸ تا ۷۸ ، ۱۳۰هزار تن چای تولیدی کشور در انبارهای ورامین آنقدر ماند تا بی مصرف شد.کشور ما در آنوقت ۶۸ هزار تن چای تولید میکرد در حالیکه نیاز کشور برای مصرف چای ۱۲۰ هزار تن است.
    حاصل تصویب طرح آزاد سازی چای ورشکستگی کارخانجات و آشفتگی در تولید و ویرانه شدن بسیاری از باغات چای و خارج شدن تعداد زیادی از کارگران بومی در چرخه اشتغال در این صنعت بود.
    حتما آمار تولید فعلی سالیانه چای را می دانید؟ حدود ۳۵ هزار تن در سال یعنی کاهش حدود ۵۰ درصدی.
    شما بعنوان نماینده مردم منطقه علیرغم آگاهی و اطلاع از وضعیت اقتصادی قشر چایکار یکبار هم پیگیری نکردید آن طرح مطالعه شده در کجای مجلس دفن شده تا به جریان بیندازید.
    من هنوز هم عکس و فیلم آن چند نفر را در ذهن خودم مرور میکنم که کفن پوشیده و با ساقه های چای در صف حامیان شما رژه میرفتند و البته طنین صدای گرمتان را هم در گوشم می پیچانم که در راه دریافت مطالبات چایکاران اگر لازم باشد کفن پوشیده و به خیابان خواهید آمد.
    از شما فقط چندین عکس یادگاری با کت و شلوار در کنار باغات چای را دیدیم.
    چیزی که شما در رنگ سبز باغات چای می بینید ما دل ِ خونی و شکسته ی پدران و مادرانمان را می بینیم.
    چه فایده ای دارد وقتی ما شاهد مرگ تدریجی صنعت چای و میراث یک عمر کار پدرانمان هستیم و آنوقت در جاده های آسفالت شده روستایمان قدم بزنیم،یا دستمان را از آب لوله کشی شستشو دهیم،یا کنار بخاری گازی لم بدهیم در حالی که دستهایمان در جیب خالی باشد؟ما سالهای سال بدون این رفاه زدگی کار میکردیم و راضی بودیم.
    اغداران مرکبات محصول خود را برای فروش در مراکز خرید آبگیری با هدر دادن ساعتها وقت بدون هیچ تیجه ای به انبارهای خانگی بر میگردانند در حالیکه هزینه ایاب و ذهابش را می پردازند.
    برنجکاران ما تا وقتی محصول توی دستشان است قیمتی ندارد و واردات برنج خارجی کمرشان را میکشند و الان که دست دلال است با اختلاف قیمت هزارتومان در هر کیلو به خود این مردم فروخته میشود.از گردو و فندق و گل گاوزبان ییلاق چه بگویم که دیگر ییلاقی نمانده.
    حالا به جای جداکردن رودسر از جغرافیای گیلان محبوب به دادمردم و بیکاری و تورم ووووووو های دیگه باشید تابنده بعنوان یه روستازاده از روستای خودم مهاجرت نکنم .

  65. از تنکابن تا آستارا آبان ۱۰, ۱۳۹۱ ۶:۱۱ ب.ظ

    درود بر گیلان عزیز و یکپارچه از تنکابن تا آستارا

  66. محمود از کلاچای آبان ۱۰, ۱۳۹۱ ۹:۰۳ ب.ظ

    مدیریت محترم سایت گیلانیان
    سلام علیکم
    احتراماً شما در آخر همه خبرها اعلام فرموده اید که : (از انتشار نظرات توهین آمیز و خلاف ارزش های دینی و عرفی معذوریم) حال که آقای نیما رشت در نظر مورخه ۵آبان ۹۱ اعلام نموده {{که مردم بفهمند افرادی مثل محمود محدود هستند و دنبال منافع شخصیشون هستند و ………..جواب کامنت ها رو بدند !}} این خلاف ارزشهای دینی و عرفی نمی باشد که اینطور تهمت می زند؟ ولی سایت محترم گیلانیان چرا اینطور نظرات را تأیید و به نمایش می گذارد؟ البته این یک انتقاد به سایت است نه چیز دیگر و صد البته اگر دوستان زحمت کشان سایت محترم نارحت نشوند.
    شما و اهالی خونگرم گیلان و گیلانیان و ایرانیان موفق و پیروز باشند. انشالله.
    ……………………………………………..
    گیلانیان
    با پوزش از نقض غرض ، انتقاد جنابعالی وارد است ، جهت عدم تکرار به مسئول مربوطه تذکر داده می شود.

  67. محرم – پ آبان ۱۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۵۰ ق.ظ

    دوستان تک تک نظراتتان رادرحد وسع واطلاعاتم خواندم . ازاظهارنظر گیل‌وچه از قزوین خوشم آمد ضمن احترام به همه دوستان، استدلال مستند و همراه با آمار و ارقام و از طرفی یادآوری مصالح کلان مملکتی و نیازهای واقعی مردم محروم و نمایاندن دندانهای تیز دشمنان از اولویت بیشتری برخورداراست که بایدبیشتر به آن بیندیشی

  68. محمود از کلاچای آبان ۱۱, ۱۳۹۱ ۳:۳۳ ب.ظ

    گیلانیان شما را چه شده نظراتم را تأیید نمی کنی؟؟!!
    چند با جواب {فرزند گیلان} را دادم ولی شما تأیید نی کنی ؟؟
    چه شده؟
    چرا؟؟!!
    برای چه؟؟!!
    نظراتم نه توهین به کسی بود نه هیچ چیز بدی ، چرا؟؟!!!
    البته همه این را میدانیم که حرف حق تاییدی ندارد که شما نظرم را تایید کنی. متأسفم نظرات همراه با توهین نیما رشت را تأیید میکنی ولی من که جواب به ناحق فرزند گیلان را داده ام تایید نمیکنی.
    متأسفم متأسف.
    آقای رهـــــبــــــری حـــــمــــایــــــت………………….
    شرق گیلان های غیور حمایت کنید…………………
    آقای رهبری حمایت…………………….
    آقای رهبری حمایت……………………………
    آقای رهـــــبــــــری حـــــمــــایــــــت………………….
    آقای رهـــــبــــــری حـــــمــــایــــــت………………….

  69. گیلانی آبان ۱۱, ۱۳۹۱ ۷:۰۵ ب.ظ

    لابد رهبری املشی هم بشود استاندار همین استان جدید . خنده داره!!
    مردم شرق گیلان گول نخورید . جدایی شما از گیلان فقط شما را از اصالتتان دور میکند. به جای تفکیک باید استاندار جدید و لایق بیاید که همه شهرهارا به یک چشم ببیند…. تفکیک گیلان عزیر علاج درد ما نیست.

  70. گیلانی آبان ۱۱, ۱۳۹۱ ۷:۱۳ ب.ظ

    با ***محمد از رودسر **** صد در صد موافقم. لطفا بخوانید نظر ایشون رو و فکرکنید….

  71. اول گیلانی بعد لاهیجانی آبان ۱۱, ۱۳۹۱ ۷:۴۷ ب.ظ

    در صورت عملی شدن این طرح رهبری املشی کسی خواهد بود که باید پاسخگوی فرزندان آینده گیلان باشد…
    از خواندن این مطلب هم شرمسارم و قلبم به شدت آزرده است.
    فرقی نمیکند شرق یا غرب یا مرکز گیلان باشم. مهم این است که گیلانیم و خدا را شکرکه همیشه به گیلان عزیزم وفادار بودم .
    خدارا شکر که جای برخی افراد نیستم که تیشه به ریشه سرزمینشان می زنند تا فقط مطرح شوند…
    _ رهبری املشی اگر نظرم را خواندی کمی فکر کن. ..
    _سایت گیلانیان نظرم رو ثبت کن چون خیلی سعی کردم که توهین آمیز ننویسم.

  72. برجی پور از حومه کلاچای آبان ۱۲, ۱۳۹۱ ۱۱:۴۸ ق.ظ

    باسلام خدمت تمام دوستان درمورد طرح جناب رهبری از دوستان تمنادارم بااستدلال و منطق اطهار نظر کنید من بااظهارات گیل وچه رحیم آبادی ( ساکن قزوین ) موافقم چون بااعداد و ارقام بدون احساسات نظر داده بنده بارها این مطلب می خوانم لذت می برم خیلی دوست دارم جناب رهبری اظهارات گیل وچه رو بخواندو جواب پس دهد .
    گیلان از تنکابن تاآستارا قشنگ ترازاین میشه.

  73. مهدی اطراف رحیم آباد آبان ۱۲, ۱۳۹۱ ۳:۰۷ ب.ظ

    ازمدیریت سایت گیلانیان خواهشمند است درموردسخنان جناب مهندس رهبری نماینده رودسر درمجلس شورای اسلامی و واکنش مسولین گیلان و مخاطبان این سایت یه مصاحبه داشته باشید شاید واقعابه نفع مردم شرق گیلان باشد ( که نیستش ) نماینده گان گیلان باهم همدل نیستن باتوجه به اینکه گیلان قطب کشاورزی کشورمیباشد.
    با توجه به مشکلات عمده بخش کشاورزی در گیلان (به عنوان قطب بزرگ کشاورزی کشور)، حضور حداقل یک نماینده از گیلان در کمیسیون کشاورزی ضرورت داشت و این مهم توقع زیادی نیست. با اینحال سیزده منتخب گیلانی هیچ رقبتی برای حضور در کمیسیون کشاورزی از خود نشان ندادند.
    دست های پینه بسته کشاورزان گیلانی سیزده تن را راهی مجلس کرد اما در فاصله کوتاهی از انتخابات، همگی آنها نشان دادند که برای دغدغه ها و دردهای مردم گیلان کمترین اهمیت و ارزشی قائل نیستند.
    حالا هم که صدای اعتراض رسانه ها و مردم بلند شده است نامبردگان بازهم به جای پذیرش خطا و پیشقدم شدن در جبران اشتباه ، انتخاب خود را درست ارزیابی کرده و دیگر همکار خود را شایسته عضویت در کمیسیون کشاورزی معرفی می کنند.
    رهبری املشی رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم طی گفتگویی با شبکه استانی باران دلیل عدم عضویت هیچ یک ازسیزده نماینده گیلان در کمیسیون کشاورزی را رایزنی نکردن و عدم اطلاع به یکدیگر در قبل از شکل گیری مجلس عنوان کرد! حال مجمع نمایندگان استان چه کاربردی دارد باید از خود ایشان پرسید؟
    بازخوانی نطق های آتشین منتخبین گیلانی در حمایت از حقوق کشاورزان گیلانی هم خواندنی است. از جمله همین جناب آقای رهبری املشی که در بهمن ماه سال گذشته پیش از انتخابات در جمع کشاورزان گفت: در صورت ورود بنده به مجلس اولویت اول کاری من حل مشکلات کشاورزی خصوصاً وضعیت نابسامان چای خواهد بود و تمام توان خودم را برای رفع مشکلات چایکاران بکار خواهم گرفت . چرا دولت در رابطه با مسایل کشاورزی اینقدر بی توجه است؟! مسایل کشاورزی منطقه ما در موقعیت فوق العاده حساسی قرار گرفته است. هر کس نماینده ومسئول باشد اگر بی توجهی به چای وکشاورزی نماید خیانت کرده است. جناب رهبری باور کنید پدرمان هنوز مطالبات چای دریافت نکردن شک نکنید چند سال آتی تمام باغات چای منطقه زیبای رحیم آباد تبدیل به ویلا برای تهرانی ها خواهد شد. آیا بااین تفاضیل بنده حقیر واظهارات گیل وچه ( ساکن قزوین ) آیاجداکردن رودسر پهناور از گیلان باچه استدلال و منطقی همراه خواهدبود؟؟؟؟؟؟؟؟

  74. ایمان آبان ۱۲, ۱۳۹۱ ۱۰:۱۰ ب.ظ

    سلام به همه دوستان گیلانی
    دوستانی که میگن اقای املشی یک فرد باتجربه در مجلس میباشد باید عرض کنم که همین افراد باتجربه بودن که گیلان ما رو به این وضع اسف بار کشوندن! اینها هیچگاهه نماینده شایسته ای برای ما نبودن وگرنه وضع ما این نبود…
    مردم گیلان از شرق تا غرب و مرکز همه حق دارن که گله میکنن..واقعا مسئولی نیومده که واسه این سرزمین دل بسوزونه
    اکثر جاها محروم هستن…
    اما………….
    عده ای از شما خیلی ساده انگار هستید…بنظر نمیرسه افرادی که دنبال این طرح هستن به فکر مردم باشن…این قضیه خیلی مشکوکه
    دستهای پشت پرده زیادی پشت این قضیه وجود داره…منافعی برای کسانی در این قضیه در نظر گرفته شده…قطعا وقتی اونجا یه استان جدا بشه این افراد رو بیشتر خواهید شناخت چون همشون مسئولین درجه یک اونجا خواهند شد و باز این سر مردمه که کلاه میره…!
    این یک لابی هستش…گول نخورید…به دور از درست یا غلط بودن ظاهر ماجرا نقشه های بدی براش کشیدن…بله در ظاهر ماجرا دارن به نفع مردم کار میکنن و عده ای هم با تفکرات ناسیونالیستی پشتیبان اونها هستن…دوستان شرق گیلانی بیشتر فکر کنید بعد که گیر این افراد ناجور افتادید(که قطعا میفتید)دیگه کسی نمیتونه کاری بکنه…!!!

  75. خانم تقی پور ازاملش آبان ۱۳, ۱۳۹۱ ۲:۱۴ ب.ظ

    این بچه های رحیم آباد خودشون یه پا کارشناس هستن خیلی جالب است اظهارات مهدی و گیل وچه ازرحیم آباد

  76. گیلانی آبان ۱۳, ۱۳۹۱ ۷:۴۴ ب.ظ

    آقای مهدی از اطراف رحیم آباد
    خیلی از خوندن نظرتون لذت بردم و از اینکه هم استانی های با تعصبی مثل شما داریم خوشحالم.
    واقعا وضعیت چای خیلی تاسف باره و جالب اینکه هیچ کدوم از این نمایند های استانمون در این باره بعد انتخابات صحبتی نمیکنند!!!
    حتما منتظرند باغات چای و برنج گیلان بطور ۱۰۰ درصد به ویلاهای تهرانی ها تبدیل بشه بعدا یادشون بیفته ….
    واقعا خیانتکارند اون نماینده هایی که در برابر این مشکلات کشاورزی بخصوص چای و همچنین بیکاری استان این طور سکوت کردند ..

  77. ایرج دلکش املشی آبان ۱۴, ۱۳۹۱ ۳:۳۰ ق.ظ

    با همه ارادت و احترامی که به آقای رهبری املشی قایل هستم اما هرگز انتظار نداشتم شخصیتی مثل ایشان که دارای تجربه و تفکر هستند در خصوص انتزاع شهرستانهای رودسر و املش از سرزمین پر افتخارگیلان گاف بزرگی بدهند! در طول این چند روز هرچه اندیشه کردم نتوانستم نسبت به افاضات آقای املشی (رییس مجمع نمایندگان گیلان) بی تفاوت باشم . جناب آقای رهبری همانطوریکه واقف هستید ما املشی ها گیلانی تبار وارث تاریخ و تمدن کهن گیلان هستیم . پاره تن این سرزمین دلاوران و آزادگان ، سرزمین سرداران و بزرگانی مثل آل بویه – دیالمه- میرزاکوچک خان – بهرام قلی خان صوفی – میرزا حبیب اله املشی -استاد معین – پرفسور سمیعی – دکتر بهزاد – استاد پورداود- افصح المتکلمین املشی – حزین لاهیجی – فیاض لاهیجی – شیون فومنی – آیت اله ربانی املشی – پاینده لنگرودی -جهان پهلوان نامجو و هزاران شخصیت مبارز و فرهیخته گیلانی هستیم ما املشی ها زمانی هویت و اصالت خواهیم داشت که گیلانی و پاره ای از خاک مقدس گیلان باشیم . نماینده عزیز نمیدانم کدامین نانجیبی در کمینت نشسته بود و واژه ناگوار جدایی شرق گیلان را از سرزمین پدری مان به شما دیکته کرده ! اما مطمئن هستم از انسان شرافتمندی همچون حضرتعالی بعید می باشد که اینگونه هویت ملی و میهنی مردم غیور رودسر و املش را با اندکی امکانات اداری و جاده ای معاوضه نمایید. امید است با اندکی تامل و تعمق ، با شجاعت و شهامت همیشگی خود جوابیه ی مناسبی به اظهارات گذشته خود ابلاغ فرمایید تا بیش از این ما شهروندان املشی نزد گیلانیان سراسرجهان شرمسار نگردیم. مخلص شما ایرج دلکش املشی

  78. گیلک آبان ۱۷, ۱۳۹۱ ۴:۳۵ ب.ظ

    این آقای محمود چقدر فعاله!! با ۱۰ تا اسم دیگه میاد نظر میده و حرفهای خودشو تایید میکنه… حداقل ادبیاتتو عوض میکردی برادر تا ما نفهمیم..
    به نظر من که یک رای گیری کنن تو اون شهرهایی که میخوان جداش کنن بعدش تصمیمگیری کنند. ما همچین کشته و مرده ی اون شهر ها نیستیم..
    به نظر منم شهر کلاچای بودن یا نبودنش هیچ فرقی نمیکنه به حال ما گیلانی ها.. امیدوارم تصمیم درستی گرفته بشه و هیچ گزندی به استان زیبای گیلان نرسه.. زنده باد گیلان

  79. محمود از کلاچای آبان ۱۷, ۱۳۹۱ ۱۰:۵۶ ب.ظ

    گیلک خطاب به شماست : هرکسی نظر خود را میدهد این که ترس ندارد من هر نظری که بدانم منطقی و به نفع شهر و شهرستان عزیزمان و مردم محروم و زحمت کش منطقه و در عین حال مردمان باصفا شهرستان رودسر و اطراف باشد با همین اسم محمود از کلاچای میدهم و فقط از خدا میترسم ولاغیر. پس بهتر است حضرتعالی اینقدر ترس از نظرات نداشته باشی هر تصمیمی تعدادی موافق و همینطور مخالف هم دارد و فکر نکنم اشکالی داشته باشد.. و این از برکات جمهوری اسلامی ایران است که همه آزادانه نظرات خود را اعلام می کنند. موفق باشید.
    آقـــــــای رهــــبـــــــری حــــــمــــــایـــــــت………………………….
    آقـــــــای رهــــبـــــــری حــــــمــــــایـــــــت………………………….
    آقـــــــای رهــــبـــــــری حــــــمــــــایـــــــت………………………….
    آقـــــــای رهــــبـــــــری حــــــمــــــایـــــــت………………………….

  80. رضا از لنگرود آبان ۱۸, ۱۳۹۱ ۸:۱۲ ب.ظ

    انشالله هرچی خیره.
    اما به نظره من گیلا باید از آستارا تا چالوس باشه اما عدالتم رعایت بشه به طور مثال من که یه لنگرودی هستم تا خوده لنگرود از طرف رشت یه دونه تابلو نداریم که بگه لنگرود و رودسر و املشی هم وجود داره،همه شده لاهیجان انگار که لاهیجان آخرین شهره،آستانه رو هم نمی نویسن،به طوره مثال چرا تابلو راهنمایی بغل پلیس راهه گیلان که همه به اون توجه می کنن نام لنگرود املش و آستانه رو نیاورده،چرا تو لنگرود همه جا تابلو زده راه و ترابری لاهیجان و رشت.
    لنگرود سومین شهره پر تراکمه گیلانه،چهارمین شهره بزرگم هست اما چی داره!!
    اگه قراره وضع اینطور بی عدالتی ادامه پیدا کنه بهتره لنگرود،املش و رودسر جدا بشن،اما نام گیلان یه حاله دیگه میده.
    عشقه لنگرود و به امید پیشرفته اون تو هر استانی(ترجیحا گیلان).

  81. حسین آبان ۲۰, ۱۳۹۱ ۷:۴۳ ب.ظ

    آقای رهبری املشی (نماینده ما) یک انسان زجرکشیده و مبارز هستند. ایشان به فکر مردم مستضعف می باشند و ما خدا را شکر میکنیم که بعد از مدتها یک مسئول شجاع را به شهرستان ما (رودسر) هدیه داده است. زبان ما با زبان مردم رشت همخوانی ندارد . ما دوست داشتیم از لاهیجان تا چابکسر یک استان باشد تا امکانات بهتر تقسیم شود ولی اکنون که نماینده های آن شهرها به هر دلیل سکوت کرده اند پس ما باید خودمان یک کاری بکنیم. حرف از اتحاد شد، شما چه مشکلی با ما دارید ما میخواهیم با برادران و خواهران رامسری و تنکابنی خود (که ساکن همانجا هستند نه شهرهای مرفه مرکز استان) متحد شویم. از آقای رهبری املشی بسیار تشکر می کنم و مطمئنم اگر این اتفاق بیفتد هم برای مردم عزیز غرب گیلان بهتر است و هم برای اهالی محترم رودسر و املش.

  82. حسین آبان ۲۰, ۱۳۹۱ ۸:۱۱ ب.ظ

    درود بر تمام مسئولین شجاع (با امید شجاع بودن مسئول محترم سایت و انتشار دو مطلب عرض شده اینجانب).

  83. عارف آبان ۲۱, ۱۳۹۱ ۱:۰۷ ق.ظ

    من به عنوان شهروند اهل رشت اصلن احساس خوبی نسبت به این طرح ندارم پروژهای اینچنینی هم تا به کنون جواب نداده اند گلستان بعد از استان شدن چه تغییری کرده؟ اما اگر واقعن اصرار وجود دارد و همشهریان شرقی ما قصد جدایی داشته باشند(که بعید میدانم) چه میشود کرد؟ رای بگیرند اگر اکثریت موافقند بروند و استان جدید تشکیل بدهند.با هر نامی که میخواهند فقط نام گیلان را دیگر به زبان نیاورند .

  84. فرشید آبان ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۵۱ ب.ظ

    لطفا اسم لاهیجان را به استان مجازی خود نچسبانید!!!! ما هیج قرابتی با مازندرانی ها نداریم در ضمن هیج مشکلی هم با گیلانی بودن خود نداریم و به آن افتخار میکنیم
    دوستان عزیز شما اگر میتوانید خود را جدا کنید و سعی نکنید با شایعه اندازی و مظلوم نمایی دیگران را با خود همراه کنید
    گیلانی بودن لیاقت میخواهد و …

  85. هادی از رشت آبان ۲۲, ۱۳۹۱ ۱:۲۴ ب.ظ

    ما مردمی هستیم که تا سرمون به سنگ نخوره از سفت بودنش مطمئن نمیشیم. دوستان شرق گیلانی که موافق این طرح هستید خواهشن یکی جواب بده که با تشکیل استان جدید اونطور که خودتون میگید به مرکز تنکابن چه تضمینی وجود داره که به امثال واجارگاه و کلاچای بیشتر رسیدگی بشه؟؟تازه فکر کنم این طرح بیشتر به نفع ما رشتی هاست که الان تو هر اداره ای میریم با دوستان شرق گیلانی از رییس گرفته تا ابدارچی مواجه میشیم که امیدوارم با تشکیل این استان جدید حداقل پست ابدارچی به یه رشتی برسه،رییس پیشکش

  86. بچه کشاورز رحیم آباد آبان ۲۲, ۱۳۹۱ ۸:۰۳ ب.ظ

    بسم الله الرحمن الرحیم
    جناب آقای رهبری
    سلام علیکم
    من فرزندی از فرزندان این ملت هستم. حرفهایم را از این سایت منتشر کنم تا کسانی بیایند بخوانند و سخنم را به گوش شما برسانند چون شما این روزها به بفکر جداکردن رودسر پهناور از استان همیشه سرسبز و دوست داشتنی گیلان هستید و فقط فرصت حرف زدن دارید نه گوش کردن.
    جناب آقای رهبری
    شما سالها در کنار ما نبودید و البته شک نداریم حتما به یاد ما بودید ولی متاسفانه ما همدردی شما را در این سالها نشنیدیم.
    امروزه از شما در مورد حمایت از قشر مظلوم کشاورز شنیده میشود و چایکاران را قربانیان بی برنامگی اقتصادی میدانید ولی گویا یادتان رفته شما بعنوان نماینده مردم جزوی از کارگردانان این سیاست فروپاشی صنعت چای و به فلاکت نشستن کشاورز بودید.
    اگه میتوانی مشکلات فعلی کشاورزان چایکاررا هنوز که هنوزه مطالبات شان دریافت نکردن حل کن بعد بیا اظهار نظر کنید.

  87. حسین از پلرود آبان ۲۴, ۱۳۹۱ ۱:۱۶ ق.ظ

    من اصالتم پلرودی هستم و ساکن تهران؛ومن طرفدار آقای رهبری هستم, مبنی بر ایجاد استان مجزا؛ کاملا موافقم؛ و کسانی که ادعای گیلانی بودن و یا …دارنند ار تاریخ گیلکها را نمیدانند نژادگلیک ها تا مرز چالوس و حتی سمنان ادامه دارند چه ربطی به گیلان دارد> فلذا با طرح استان منفک و مستقل که به نفع شرق گیلان و غرب مازندران می باشدکه البته این طرح در سال ۱۳۵۶ با نام استان ساحلی تصویب شد .فلذا از دیدگاه سیاسی و اقتصادی بنظرم بهترین قدم ماندگار که آقای رهبریدر حال پیگیری است جاودانه خواهد شد.دورود بر امام خامنه ای؛ و زنده بادرهبری ما حمایتت میکنیمو….

  88. محمود از کلاچای آبان ۲۷, ۱۳۹۱ ۱۱:۴۸ ب.ظ

    آقـــــــای رهــــبـــــــری حــــــمــــــایـــــــت………………………….
    آقـــــــای رهــــبـــــــری حــــــمــــــایـــــــت………………………….
    آقـــــــای رهــــبـــــــری حــــــمــــــایـــــــت………………………….
    دوستت داریم

  89. کاسپین آذر ۹, ۱۳۹۱ ۹:۱۲ ب.ظ

    ببینید تنها دلیل املشی از طرح این پیشنهاد مطرح کردن خودش هست. با توجه به اینکه این موقعیت عالی میتواند باعث پیشرفت بیشتر گیلان شود ، ساز جدایی را میزند تا شاید ما گیلانی به التماس بیفتیم که تورو خدا از ما جدا نشوید. نفت دریای کاسپین ما ارزانی خودتان . برای شما تاسف میخوریم از گیلان پرآوازه جدا میشوید. به سلامت

  90. گیله مرد آذر ۱۱, ۱۳۹۱ ۱:۱۸ ب.ظ

    درود بر آقای رهبری املشی …
    بنده ایشان را در پیگیری این طرح تحسین می کنم و از ایشان به عنوان یک شهروند رودسری خواستارم که مجددانه این امر را تا حصول نتیجه،پیگیری نمایند…..
    در ضمن از ارائه استدلالات منطقی و کارشناسی شده و روشنگرانه برخی دوستان از جمله آقای سجاد کریمی در تایید این طرح مهم بسیار سپاسگذارم…..
    البته که معتقدم این طرح حساسیت و پیچیدگی خاصی دارد و نباید شتابزده نسبت بدان نظر داد و عمل کرد !!! . . .

  91. مهرداد از رحیم آباد دی ۱۲, ۱۳۹۱ ۶:۱۱ ب.ظ

    آقای رهبری املشی به جای اجرای طرح جدا سازی شرق گیلان، به فکر اشتغال جوانان، صنعت چای و… باشید.

    جنابعالی باید دنبال یک راهکار منطقی باشید تا مردم محروم و زحمت کش این منطقه را به جایگاه قابل قبولی برسانید. نه اینکه تیشه به ریشه مردم (که همان هویت گیلانی است) بزنید.

    شما دنبال مطالبات چایکاران عزیز و زحمتکش باشید. نه امری محال و دور از دسترس

    جدا سازی این مناطق راهکاری کوتاه مدت است، برای آینده تاریک این منطقه چه فکری دارید ؟؟؟

    آقای رهبری املشی در سال ۱۳۷۸ شما زیر طرحی را امضا کردید که به آزاد سازی (رها سازی) صنعت چای منجر شد.

    حتما چایکاران عزیز و مردم این مناطق به یاد دارند که حاصل تصویب عجولانه طرح آزاد سازی چای باعث ورشکستگی کارخانجات شد و بسیاری باغات چای ویرانه شدند و همچنین تعداد زیادی از کارگران بومی و زحمتکش بخاطر این طرح ضربه خوردند و تعدادی هم بیکار شدند.

    مردم زحمتکش شرق گیلان نگذارید باغات چای و مزارع برنجی که سال ها در آن زحمت کشیدید به ویلاهای تهرانی ها تبدیل شوند.

    ما گیلانی هستیم؛ هویت ما را هم می توانید جا به جا کنید ؟؟؟

    آقای محمود از کلاچای خطاب من به شماست :
    دوست عزیز شما بار ها و بار ها بعد از دوستانی که مخالف با این طرح بودند پیام گذاشتی و می دانم که باز هم پیام می گذاری.
    شما از آینده این طرح مطمئن هستی که اینقدر جدی و محکم حرف می زنید ؟ هیچکس از آینده خبر ندارد جز خدا .
    مردم نمی توانند بخاطر یک احتمال، تمام هویت و گیلانی بودن خود را بخاطر فرمایشات آقای رهبری املشی از دست بدهند.

    آقای رهبری املشی (نماینده عزیز) زجر کشیده و مبارز یکمی به حرف های مخالفان فکر کن.

    بگذارید آینده هایمان به گیلانی بودن مان افتخار کنند.
    زنده باد گیلان

  92. رافا دی ۲۴, ۱۳۹۱ ۱:۵۹ ب.ظ

    حرف حق همیشه تلخ بوده از آدم(ع) تا حال

  93. یعقوبی از چمتو دی ۲۴, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۱ ب.ظ

    با سلام به نظر من فرقی برای ما اشکورهای محروم و مظلوم نمی کند امیدوارم با جدا شدن رودسر و املش از رشت توجهی هم به مناطق واقعا محروم اشکورات رودسر ،املش، رامسرو تنکابن بشود.

  94. امیر بهمن ۲, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۴ ب.ظ

    واقعا متاسفم.

  95. صمدی از املش بهمن ۱۴, ۱۳۹۱ ۲:۵۴ ق.ظ

    با تشکر از آقای رهبری املشی که این موضوع را مطرح کردند حداقل خاصیت این اظهار نظر توجه مسئولین استانی به جستجوی علل چنین اظهاراتی از سوی تنها نماینده گیلان در طول تاریخ که ۵ دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارد جلب میکند.
    موافقین و مخالفینی که سخن وری کردند باید در این شهرستانها زندگی کرده باشند تا معنی بی توجهی یا کم توجهی مسئولین استانی را درک کنند..
    بیمارستان شهرستان املش سالها در انتظار اعتبار میماند و بیمارستان شهری کوچک مثل رستم آباد که حتی بخش هم نیست افتتاح میشود!
    این یعنی عدالت در توزیع منابع!؟
    من هم اگر جای آقای رهبری بودم از همه توانم برای جدایی این دو شهرستان تلاش میکردم.
    اگر مسئولین استانی خیلی دلسوزند شرایط مردم این شهرستان ها را بهتر کنند که آرزوی جدایی نداشته باشند.

  96. شاهین بهمن ۱۴, ۱۳۹۱ ۳:۰۲ ق.ظ

    آنهایی که طبیعت بکر ییلاقات شهرستانهای رودسر و املش را دوست دارند و ورود هرگونه سرمایه گزار را مساوی با تخریب طبیعت میدانند,شاید معنی گرسنگی و شرمندگی پیش همسر و فرزند را درک نکرده باشند.
    چایکاری که پول چای سال گذشته اش را دریافت نکرده و آن روستایی که نان نسیه میخرد! برایش مهم طبیعت بکر است یا شرمنده نشدن پیش عیال؟
    او ترجیح میدهد گیلان بیابانی بیش نباشد او سرو قامت پیش عیال….
    آری من و شمایی که سخن وری میکنیم شکممان سیر است..

  97. صمدی از املش بهمن ۱۴, ۱۳۹۱ ۳:۲۵ ق.ظ

    دوستانی که اعتراف دارند روزگاری تنکابن جزئی از گیلان بوده(که به حق بوده) , مگر ما دو استان آذربایجان و سه استان خراسان نداریم؟
    با تشکیل استان جدید به اعتقاد بنده علاوه بر اینکه استان گیلان از دست نمیرود بلکه تنکابن به اصل خود باز میگردد و ما دو استان گیلان خواهیم داشت (منظور فرهنگ گیلان است نه اسم صرف). کجای این ایراد دارد؟
    مگر تغییر اسم تغییر هویت می آورد؟
    مگر دوران طاغوت که اسم پرشیا را به ایران تغییر دادند هویت ایرانی ما از بین رفت؟
    چرا ما ایرانی ها تصور میکنیم تمام مشکلات اسم است؟
    مگر همین که میگوییم شرق گیلان-غرب گیلان جدایی نیست؟
    چرا نسبت به اینها حساسیت نداریم؟
    گیلانی هرجا که باشد و شهرش جزو هر استانی که باشد گیلانی است.
    قرار نیست در طرح جدید زمینهای این دو شهرستان با هویتش نابود شود که….!
    هویت در دل این آب و خاک است.
    آقای دلکش املشی شما هم کمی باز تر به موضوع نگاه کنید…

  98. رضا بهمن ۱۴, ۱۳۹۱ ۳:۱۷ ب.ظ

    سلام دوستان
    من اصلا ایران زندگی‌ نمیکنم ولی‌ اصلا بچه رامسرم ، و افتخار می‌کنم .
    دوست دارم ۳ تا خاطره بگم .
    ۱- سال ۱۳۵۶ کلاس دوم دبستان بودم که یک روز مأمور اداره برق اومد کنتور ما رو بنویسه من هم کنجکاوی کردم با پدرم رفتم ببینم چیکار می‌کنن .
    با اینکه تازه خواندان و نوشتن را یاد گرفته بودم دیدم روی کنتور ما نوشته ” برق منطقه‌ای گیلان ” از آقای مأمور سوال کردم ما مگه مازندرانی نیستیم ؟
    ایشان گفت آره. الان مازندرانی محسوب میشیم ولی‌ رامسر و شهسوار ( تنکابن) دوره رضاخان از گیلان جدا شده و بخاطر همین ما با لهجه گیلانی صحبت می‌کنیم و اصلا لهجه مازندرانی را متوجه نمیشیم .
    زمان گذشت تا من دی‌ ماه سال ۱۳۶۵ به جبهه اعزام شدم و بعد از عید برگشتم . من اونموقع چهارم دبیرستان بودم ،چون از درس و کلاس عقب مونده بودم و برای من یک نفر هم کلاس جبرانی نمی‌گذاشتن . به من گفتن می‌تونم به مدرسه شبانه روزی رزمندگان در روستای کیا کلا ی قآئمشهر برم . من هم از اداره آموزش و پرورش نامه گرفتم و به کیا کلا رفتم . وقتی‌ نامه رو به مسئول ثبت نام دادم گفت از کجا آمدی ؟ گفتم : رامسر ، ادامه داد ” پس رشتی هستی‌ ” . چند روز بعد دیدم ۴ نفر از رامسر و ۳ نفر هم از شهسوار اونجا قدیمی‌ تر از من هستن . اونها گفتن آره اینجا از چالوس به طرف گیلان را گیلانی میشناسن .
    ۳- این دیگه خاطره نیست ، ادبیات گیلان است .
    تی بلا می سر عضب لاکوی
    خانه ره سر عضب لاکوی
    راه رامسر عضب لاکوی
    ………………!!!!!!!
    خدا فریدون پور رضا ام رحمت بوکونه

  99. صمدی از املش بهمن ۱۶, ۱۳۹۱ ۴:۱۱ ب.ظ

    آقا رضا شما هم با بیان این مطلب زیبا (که برگرفته از خاطرات شماست) تایید میفرمایید که فرهنگ از چالوس تا رامسر ب گیلان هماهنگ است,پس بازگشت به گیلان با الحاق این شهرستانها در غالب استان جدید تداخل فرهنگی ایجاد نمیکند بلکه بازگشت به اصل است با این تفاوت که دو استان گیلان خواهیم داشت.
    یکی گیلان غربی و دیگری گیلان شرقی (منتهی با نامی دیگر)

  100. پورعزیزیان@رودسر اسفند ۳, ۱۳۹۱ ۱:۴۱ ب.ظ

    با دیدن این همه کامنت شوکه شدم!
    والا موندم چی بگم. من از وقتی بچه بودم یادمه میگفتن از دوران رژیم سابق میخواستن یک استان جدید از غرب مازندران و شرق گیلان به اسم استان ساحلی درست شه. و این فکر در ذهن مردم بوده!
    مردم شرق گیلان هر چی باشه گیلانین و مردم شرق مازندرانم که هم زبان هستن.
    باید یک فکر اساسی کرد!
    و از مردم این شهرها نظر سنجی کرد.
    آخه کار کوچکی نیست.
    من خودم به گیلانی بودنم افتخار میکنم.
    به گفته ۸۸درصد ایرانی ها از آستارا تا گنبد کاووس(کل خته شمال) .رشتی هستن!!!

  101. یک ایرانی با عقاید منطقی (اهل سیاهکل ) اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۵۸ ب.ظ

    با سلام – ببینید هموطنان آذری ما وقتی درهرجایی غیر از شهر خود می روند با هم به زبان ترکی صحبت می کنند و در هر جای دنیا که هستند با هم اتحاد دارند ( که البته آفرین به غیرتشون و اینکه فرهنگشون رو حفظ می کنند ) از جمله ترکهای مقیم تنکابن ، قزوین و … تازه تعدادشون هم بالای ۲۰ میلیون نفره
    حالا ما گیلک زبانها که تعدادمون ۲تا ۳ میلیونه نباید خجالت بکشیم که اولا” نسل جدید ما دیگه گیلکی صحبت نمی کنه و از همه بدتر در همین استان نیم وجبی گیلان بجای یکی شدن و اتحاد ، صد دسته و طایفه شدیم . بابا والله خجالت داره . بیایید با هم یک رنگ باشیم به گیلانی بودن خود افتخار کنید و بجای تجزیه استان مشکلات رو حل کنیم . رشتی با رودسری فرقی نداره همه ما سربازان میرزا کوچک هستیم . بذارید با افتخار بگیم اهل گیلانیم . ضمنا” جدایی برخی شهرهای شرق گیلان و وصل شدن به نوشهرو چالوس دردی از ما دوا نمیکنه چون فرهنگ نوشهر و چالوس به مازندرانی ها شبیه و اونوقت از چاله تو چاه می افتیم . همچنین مطمئن باشید درصورت تشکیل استان جدید این دو تا شهر که گفتم فاصلشون از رشت برای املش و رودسر خیلی دورتره و آخرش هم مثل … پشیون خواهیم شد . ضمنا” اون شهرهای غرب مازندران هستند که با ساری مشکل دارند و برای رهایی از دام ساروی ها دارند مردم چابکسر تا املش را گول می زنند که شما با ما بیائید یک استان تشکیل بدید ولی بعدش مرکز استان خودشون باشند و امکانات برای اونها . در آخر هم می گم که فرهنگ مردم املش و رودسر با چالوس و نوشهر و حتی تا نزدیکیهای تنکابن سنخیت نداره . ایهالناس اول فکر عاقبت رو بکنید بعد تصمیم بگیرید

    / زنده باد گیلان یکپارچه و منسجم زنده باد مفاخر گیلان
    هم استانی های شرق گیلان اشتباه نکنید و زود تصمیم نگیرید
    شیمی جانه قربان شمره دوس داریم

  102. یاران میرزا کوچک تیر ۸, ۱۳۹۲ ۶:۱۴ ق.ظ

    فقط اینو بگم اگه حتی یک قدم از خاک پاک گیلان کوچیکتر بشه خودم رو جلوی استانداری رشت آتیش میزنم ! بابا شما دیگه خودتون … آوردید … تا چالوس همه گیلکی صحبت میکنند! جای اینکه الموت قزوین و چالوس و رامسر و شهسوار رو بگیرید اومدید همین چند تا گیلک اصیل شرق گیلانی رو جدا میکنید !؟

  103. محمد 1 مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۶:۳۸ ب.ظ

    من یک رودسری ویک گیلانی هستم . درسته که به شرق گیلانیا کم لطفی میشه ولی این به خود مسئولان منطقه بر میگرده که نتونستن کاری بکن واز یک راه غیر منطقی می خوان عمل کنن اگر میتونن نفوذشون رو بیشتر کنن تا به تعادل برسه ،یه ساحل زیبا وبکر داشتیم که اونروهم …….. ، حالاهم که دارن کلا” شرق گیلانو میفروشن متاسفم

  104. مسعود فروردین ۱, ۱۳۹۳ ۳:۱۸ ب.ظ

    آقای محمود از کلاچای : کاری نداره عزیز شما کوچ کن و برو چالوس یا متل قو، اونجا گیلانی ها زیادن هم رشتی هم شرق گیلانی… اگه مسائل اقتصادی واستون خیلی مهمه؟ ولی ما نمی تونیم رگ و ریشمون رو فدا کنیم …

  105. نوید املشی تیر ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۶ ب.ظ

    سلام من به شخصه با جداشدن املش و رودسر از گیلان موافقم اما با اسمش که استان ساحلی باشد نه-زیرا املش هیچ ساحلی ندارد پس اگر قرار باشد اسمش را استان ساحلی فرض کنیم املش باز هم محروم خواهد ماند اما گبا گیلان غربی که دوستان فرمودند موافقم هم هویتمان است و هم اسم گیلان و همچنین باید برای دوستان عرض کنم که آقای رهبری املشی سابقه طولانی در جداسازی داشته و مناطق بسیار زیادی از املش رو تقدیم شهرستان لنگرود و … کرده است که املش کماکان کوچک مانده است

از انتشار نظرات توهین آمیز و خلاف ارزش های دینی و عرفی معذوریم
کلمات مشاهده شده در عکس را در کادر زیر آن وارد نمائید

*

پایگاه گیلانیان طبق مجوز صادره از سوی هیات نظارت بر مطبوعات و طبق قانون مطبوعات فعالیت می نماید

کلیه حقوق این پایگاه برای صاحبان آن محفوظ می باشد استفاده از مطالب گیلانیان با ذکر منبع بلامانع است.