گیلانیان
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ Monday, 28 September , 2020
سپتامبر 27, 2015 کد خبر : 41353 خبر ها

آیا صورتحساب عملکرد تلفن ثابت گیلان پیش فروش می شود ؟!

آیا صورتحساب عملکرد تلفن ثابت گیلان پیش فروش می شود ؟!

اختصاصی گیلانیان : صبح شنبه چهارم مهر علیرغم داشتن بالاترین سرعت اینترنت به واحد  ADSL مخابرات مرکزی مراجعه شد بلکه برای (اینترنت لاک پشتی) خود چاره جویی شود که نتیجه مذاکره بی حاصل به نظر کارشناس مخابرات منوط شد !

پس از تن دادن به این توافق اجباری جهت کسب اطلاع از مشکل بوجود آمده در تلفن ثابت به روابط عمومی مخابرات مراجعه شد . زیرا:

از روز سی یا سی و یکم پیام شرکت مخابرات مبنی بر آماده بودن صورت حساب عملکرد مرداد و شهریور به اطلاع مشترکین از جمله نویسنده رسید .

طبق عادت سعی شد قبل از پایان ضرب الاجل با پرداخت مبلغ صورتحساب عملکرد از زیر بار دین شرکت مخابراتی خلاصی حاصل شود ولی وقتی به سایت این شرکت مراجعه شد با کمال تاسف همچنان صورتحساب عملکرد دوره قبل روی سایت قرار داشت که مبلغ آن قبلا پرداخت شده بود !

سرانجام صبح روز شنبه ، چهارم مهر به یکی از امور مشترکین سطح شهر مراجعه شد و با پرداخت هزینه ضمن دریافت صورتحساب علت این دوگانگی عملکرد مخابرات مورد سوال قرار گرفت فقط پاسخ این شد که صورتجساب عملکرد ماههای مرداد شهریور از ساعات اولیه صبح امروز ، یعنی با ۴ روز تاخیر روی سایت مخابرات قرار گرفته است ؟!

بنظر رسید در این عملکرد شرکت مخابرات عمدی وجود دارد و با این تاخیر چهار ، پنج روزه در قرار دادن آخرین صورتحساب مشترکین بر روی سایت قصد دارد با سوء استفاده از مشغله های فراوان مشترکین درآمد مضاعف قابل توجهی کسب نماید ؟ بعنوان مثال :

طبق گفته مسئول روابط عمومی ، شرکت مخابرات گیلان بیش از یک میلیون و یکصد هزار مشترک دارد که اگر در این مدت ۴، ۵ روز تاخیر مخابرات در اعلام صورتحساب جدید فقط یک دهم از این مشترکین که بالغ بر ۱۱۰ هزار مشترک می شود ، بخواهند بطور متوسط هر مشترکی۱۰۰ هزار ریال از روی اعتماد و یا بدلیل بی توجهی به پرداخت قبلی خود پرداخت نماید بابت همین کوتاهی کوچک در هر دوره بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بدون دردسر از مشترکین خود اخذ خواهد نمود .

اگرچه مسئول روابط عمومی ابتدا نمی توانست این محاسبه را بپذیرد و آن را خلاف واقع می دانست ولی پس تماس با رئیس حوزه صورتحساب ها و شرح صورت مسئله پاسخ شنید در صورت پرداخت تکراری ، مشترک بستانکار محسوب می شود و در دوره بعد بحسابش منظور می گردد .

در حقیقت این پاسخ مهر تاییدی بر ادعای نویسنده است که عملکرد مخابرات شباهت زیادی به پیش فروش صورتحساب تلفن ثابت به مشترکین بدون در نظر گرفتن امتیازی برای مشترک است که در واقع نهایت سوء استفاده از اعتماد مشترکین به این شرکت و یا گرفتاری های شغلی و زندگی مردم ناشی می شود .

هنوز این معضل تحلیل نشده بعد از ظهر همین روز بسبب قطعی اینترنت در تماس با شماره ۲۰۲۰ این پیام شنیده می شد : “با عرض سلام و وقت بخیر محضر گرامی شما بدینوسیله به استحضار می رساند بدلیل پاره ای از مشکلات فنی بوجود آمده اینترنت شما تا اطلاع ثانوی دچار اختلال می باشد . از صبر و شکیبائی شما سپاسگزاریم” !!

اختلال حاصله که موجب قطع اینتنت شده بود حتی اپراتور ۲۴۳ از نوع و زمان پایان آن بی اطلاع بود !؟

البته این اولین باری نیست که اینترنت کلنگی ما دچار اختلال می شود و زیرا هر از گاهی حوادث غیر مترقبه فیبر نوری را هدف قرار می دهد تا مشترکین مخابرات برای رعایت حقوق ارائه کننده خدمات اینترنتی صبر و تحمل خود را تقویت نمایند !؟

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر

*

«بُرد – بُرد» این است نه آن!

یادداشت شریعتمداری :

«بُرد – بُرد» این است نه آن!

چایکاری در ایران یکصد و بیست ساله شد

سید عبدالله میرحسینی مقدم، مشاور فنی صندوق چای کشور

چایکاری در ایران یکصد و بیست ساله شد

” مسئول بی لیاقت نمی خوایم نمی خوایم “

رشت- علی کشت پرور بین کلایی

” مسئول بی لیاقت نمی خوایم نمی خوایم “

ابعاد فرماندهی بی‌نظیر امام خمینی و دفاع عقلانی، مردمی و سرمایه‌ساز ملت ایران

رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس تبیین کردند؛

ابعاد فرماندهی بی‌نظیر امام خمینی و دفاع عقلانی، مردمی و سرمایه‌ساز ملت ایران