گیلانیان
پنج شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ Thursday, 19 September , 2019
شهریور ۲, ۱۳۹۸ کد خبر : 74656 جدیدترین های صفحه اول خبر ها

اتمام ساماندهی مدرسین دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی / مهارت‌افزایی کمک شایانی به کیفیت آموزشی می‌کند

اتمام ساماندهی مدرسین دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی / مهارت‌افزایی کمک شایانی به کیفیت آموزشی می‌کند

گیلانیان : در آیین افتتاح ساختمان دانشگاه جامع علمی و کاربردی گیلان بر مهارت افزایی و ارتقای کیفی آموزش و ساماندهی مدرسین این دانشگاه‌ تأکید شد.

آئین افتتاح ساختمان جدید دانشگاه جامع علمی و کاربردی گیلان پیش از ظهر امروز در محل این دانشگاه (خیابان ۱۷۹ گلسار) با حضور ریاست دانشگاه جامع علمی و کاربردی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان و دیگر مسؤولان استانی برگزار شد.

نقش دانشگاه جامع علمی و کاربردی در ارتقای کیفیت آموزشی

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح ساختمان دانشگاه جامع علمی و کاربردی گیلان با اشاره به اهمیت بازسازی و ساخت ساختمان جدید دانشگاه جامع گیلان اظهار کرد: دانشگاه علمی و کاربردی در دوره تثبیت مراکز و توسعه کیفی قرار دارد بنابراین این دانشگاه نیازمند ارتقای همه‌جانبه است.

محمدحسین امید با تأکید بر اینکه محیط نامناسب کیفیت آموزشی را کاهش می‌دهد، گفت: وقتی محیط آموزشی حتی ایمنی و زیرساخت‌های لازم را ندارد نمی‌توان انتظار داشت که کیفیت آموزشی و گزارشات ایمنی مراکز علمی و کاربردی استانی وضعیت مناسبی داشته باشد.

وی با اذعان به اینکه تا پایان ۹۸ تمامی مراکز استانی دانشگاه جامع به مکان‌های مناسب مجهز خواهند شد، افزود: ترجیح ما این بود که زمین مناسبی از سوی گیلان به دانشگاه تعلق بگیرد و خود دانشگاه طبق نیازهای خود ساختمان را احداث کند اما این اتفاق نیفتاد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی با اشاره به اجرایی شدن تمامی وعده‌ها از سال ۹۵ تاکنون بیان کرد: قرار بر ساماندهی و تثبیت مراکز بود که از دو سال گذشته تاکنون تکلیف ۹۵ درصد مراکز مشخص‌شده و همگی دارای اساسنامه هستند.

امید با بیان اینکه ساماندهی مدرسین دانشگاه جامع گیلان به اتمام رسیده، افزود: تمام مدرسین دانشگاه جامع علمی و کاربردی مورد ارزیابی مجدد قرار گرفتند و مابقی برای ارتقا و تدریس در دوران بعد از دانشگاه خارج شدند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۲۰۰ مرکز علمی و کاربردی به سطح سه ارتقا پیدا کردند، تصریح کرد: مراکزی که در سطح چهار باقی ماندند همکاری آن‌ها را با دانشگاه خاتمه دادیم، چراکه کیفیت آموزش برای دانشگاه بسیار زیاد است.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی با بیان اینکه انتظار داریم استان گیلان به دانشگاه سطح یک برسد، گفت: نتیجه سطح‌بندی معیار پذیرش دانشجو در سال بعد فعالیتش خواهد بود.

فراخوان جذب مدرس دانشگاه علمی و کاربردی در دی‌ماه ۹۸

امید با تأکید بر اینکه از سال ۹۵ تاکنون حتی یک مورد مدرس خارج‌ازمسیر به دانشگاه وارد نشده، بیان کرد: اگر مرکزی نیاز به مدرس جدید داشته باشد باید به دانشگاه جامع مرکز اعلام کند تا در دی‌ماه سال ۹۸ توسط فراخوان به مراکز علمی و کاربردی جذب شوند در غیر این صورت جذب مدرس تخلف بزرگی محسوب می‌شود‌.

نقش مهارت افزایی دررسیدن به دانشگاه نسل چهارم

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان نیز با تبریک هفته دولت اظهار کرد: امیدواریم ازاین‌پس شاهد توسعه کیفی و همه‌جانبه دانشگاه جامع گیلان باشیم.

کیمیا تنهایی با اشاره به چهار نسل دانشگاه گفت: آموزش، پژوهش و آینده‌نگری نسل چهارم دانشگاه‌هاست که امیدواریم با تلاش تمام مجموعه‌ها این مسیر را در پیش بگیریم.

وی با اشاره به نقش پررنگ دانشگاه علمی و کاربردی در پیشبرد اهداف دانشگاه نسل چهارم تصریح کرد: باسیاست‌های جدیدی که مسؤولان ملی و استانی در پیش‌گرفته‌اند باید به این سمت پیش برویم، چراکه دانشگاه جامع در مهارت افزایی، کشف استعداد و اثر سیاست‌های اجرایی دانشگاه به توسعه استان و کشور کمک می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری گیلان با اذعان به اینکه مجموعه استانداری برای توسعه و کارآفرینی و مهارت‌آموزی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، گفت: نقش دانشگاه جامع علمی و کاربردی برای رسیدن به اهداف دانشگاه نسل چهارم که همان آموزش و مهارت توأمان است غیرقابل‌انکار بوده و در این راستا باید در کنار این دانشگاه باشیم.

پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی گیلان از مهرماه

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه جامع ۲۴ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با آغاز پذیرش دانشجو از مهرماه امسال پاسخگوی تلاش‌های چندین ساله این مجموعه باشیم و در راستای کیفی سازی آموزش مهارتی گام برداریم.

بابک نوروزی با بیان اینکه با گسترش دانشگاه علمی و کاربردی در گیلان، فضای آموزشی پاسخگوی نیاز استان نبود، گفت: با حمایت ریاست دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور امروز ساختمان جدید این دانشگاه افتتاح می‌شود.

نقش فضای آموزشی در ارتقای کیفی دانشگاه

رئیس سابق دانشگاه جامع علمی و کاربردی گیلان نیز با بیان اینکه وجود فضای کالبدی مناسب اثرات روان‌شناختی زیادی ازنظر کارکرد درونی و برونی یک سازمان دارد، اظهار کرد: فضای کوچک موجب می‌شود جزئی‌نگری داخل سازمانی افزایش یابد.

مسعود صادقی با بیان اینکه فضای مناسب سطح آموزشی را ارتقا می‌دهد، گفت: ۲۸ اسفند سال ۹۶ در آخرین دقایق کاری سال، ساختمان جدید دانشگاه جامع علمی و کاربردی گیلان معامله شد و امروز به بهره‌برداری خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر

*

– نوروزHomayoun Shajarian – Norouz