گیلانیان
پنج شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ Thursday, 19 September , 2019
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ کد خبر : 74883 جدیدترین های صفحه اول خبر ها

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان :

بخشی از پروژه‌های راه و شهرسازی گیلان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را ندارد

بخشی از پروژه‌های راه و شهرسازی گیلان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را ندارد

گیلانیان : مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: بخشی از پروژه‌های راه و شهرسازی گیلان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را ندارند اما در سایر طرح‌ها به شدت درصدد جذب سرمایه‌گذار هستیم.

ماکان پدرام امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخشی از پروژه‌های راه و شهرسازی گیلان بر اساس یکسری ملاحظات ویژهدجهت ساخت و تکمیل قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را ندارند اما در مسیر احداث سایر طرح‌ها به شدت درصدد جذب سرمایه‌گذار هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در مورد اینکه ساخت چه تعداد طرح و پروژه در دستور کار این دستگاه قرار دارد عنوان کرد: در حال حاضر اجرای ۴۷۰ پروژه در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف در دستور کار راه و شهرسازی گیلان قرار دارد که برای تکمیل آن‌ها ۲۲۵ میلیارد تومان اعتبار و منابع مالی نیاز است.

پدرام با بیان اینکه از ابتدای امسال و در چند ماهه اخیر قرارداد ساخت بخشی از این پروژه‌ها با پیمانکاران مربوطه منعقد شده است تصریح کرد: پروژه احداث پل سفیدرود و یا طرح راه‌سازی مسیر خمام – خشکبیجار – لشت‌نشا از جمله این طرح‌ها هستند که به زودی مرحله تجهیز کارگاه آن‌ها آغاز می‌شود.

وی از تجهیز کارگاه و مشخص شدن پیمانکار پروژه راه‌سازی طاهرگوراب به سمت ماسال خبر داد و ابراز داشت: وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل سریع‌تر طرح‌ها سعی می‌کند پروژه‌هایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند را شناسایی و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان پروژه ریلی مسیر رشت به آستارا را از جمله طرح‌هایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بخشی از این پروژه با استفاده از اعتبارات دولتی در حال ساخت است و مقرر شده برای احداث بخش دیگر آن از بخش منابع خصوصی استفاده شود.

پدرام به برخی از پروژه‌هایی که اداره کل راه و شهرسازی گیلان برای ساخت آن‌ها به دنبال جذب سرمایه‌گذار است اشاره کرد و اظهار داشت: ادامه احداث مسیر آزاد راه قزوین – رشت در محدوده امامزاده هاشم به سمت انزلی و امامزاده هاشم به سمت چابکسر از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شوند.

وی استفاده از قابلیت ماده ۵۶ را نیز از دیگر تصمیمات اداره کل راه و شهرسازی برای تکمیل برخی از پروژه‌ها اعلام کرد و افزود: در این شیوه ابتدا بخش خصوصی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند سپس پس از پایان پروژه دولت در یک بازه زمانی پنج ساله اصل و سود پول را به سرمایه‌گذار برمی‌گرداند.

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر

*

– نوروزHomayoun Shajarian – Norouz