گيلانيان - .وبگاه حاميان پيشرفت و توسعه گيلان
ما نگوئیم بد و میل به ناحق نکنیم    جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم
امروز پنج شنبه,۲ام شهریور ۱۳۹۶ - آخرین بروزرسانی پنج شنبه,۲ام شهریور ۱۳۹۶

حکایت طرح ترافیک رشت “چاه نکنده ، منار دزدیدن” است !؟

اختصاصی گیلانیان : به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت ,معاون برنامه ریزی و حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت گفت: طرح ترافیک مسیرهای منتهی به میدان شهرداری رشت از فردا صبح اجرایی می شود. 

این طرح همان طرحی بود که چند ماه پیش تابلوهایش در چند نقطه از شهر زده شد و قرار بود اجرا شود ولی نشد و تابلوی های منصوبه استتار شد .

برخی معتقدند این طرح پیش درآمد طرح رویایی شهردار ، یعنی طرح (پیاده­ راه سازی) مسیرهای منتهی به شهرداری است که وی قصد دارد با این مقدمه آمادگی لازم را در شهروندان ایجاد نماید .

علی القاعده شهردار بومی که دارای تخصص شهر سازی است باید بداند وقتی چهار مسیر اصلی منتهی به شهرداری بسته شود ترافیک وحشتناکی مشابه ترافیک سبزه میدان و علم الهدی و لاکانی و گریزگاههای فرعی منتهی به این مسیرها منتقل خواهد شد ولی چرا تجاهل العارف می کند باید منتظر آینده ماند !

تصور نمی نمی رود کسی انکار کند که همین الان ترافیک شهری در کوچه پس کوچه ها و رینگ اول و دوم سهر پخش شده باشد و این امر بدلیل فقدان پیاده رو در خیابان های فرعی و کوچه های زولبیایی امنیت جانی اهالی محلات را در معرض خطر قرار داده است .

چه خوب بود اول زیرساختهای و به تعبیر قدیمی ها “اسباب بزرگی” این طرح فراهم می شد بعد این طرح صورت اجرائی پیدا می کرد ! زیرا همین حالا حمل ونقل عمومی ناقص پاسخگوی نیاز شهروندان نیست و خیابان ها متعلق به ۵۰ ، ۶۰ سال قبل ، یا کمی بیشتر و کمتر ظرفیت تحمل اعمال محدودیت ترافیکی را مطلقا ندارد .

از سوی دیگر اتوبوسهای شهری زمان مشخصی برای جا به جائی مسافران را ندارد و تاکسیها هم با مدیریت دوگانه و عدم نظارت قاطع مشتاق مسیر های شلوغ نیستند و بدنبال مسافران دربستی یا خطی و یا حمل بار و بعضی ها هم آژانسی و غیره هستند که این اقدام آنان ناشی از وجود ترافیک سنگین در خیابان های تاریخ مصرف گذشته است .

متاسفانه تجربه پیاده راه علم الهدی برای تردد ساکنین و کسبه محل و ترافیک سنگین در اغلب ساعات روز در بخشی از مرکز اصلی شهر بنظر می رسد اجرای طرح ترافیک اقدام بموقعی نباشد .

علرغم اینکه شورای شهر گذشته و حال که خود را از مردم می­دانند و سال ها در این شهر و با این مردم زندگی می کنند و کم و بیش با مشکلات و کمبودهای این شهر آشنایی دارند اما تا کنون هیچ کاری در احداث ، تعریض خیابان ها و اصلاح هندسی یا رفع تنگناهای گریزگاهها نکرده اند و حاصل کارشان جز جلسات و جبهه گیری ها و اختلافات بی حاصل فایده ای برای شهر و شهروندان نداشته است .

از اینجهت وقتی (شهردار پیاده راه ساز) ! طرح ترافیک را بعنوان مقدمه رویای خود به اجرا می گذارد بتواند به شهروندانش اطمینان بدهد که وعده خودروهای رایگان شهرداری به سرنوشت اسب و کالسکه وارداتی از اصفهان مبتلا نخواهد شد .

امید است استقرار ایستگاههای مختلف محلات و حتی حومه شهر در خیابات های تختی و سعدی و شریعتی ترافیک شهری را به حالت انفجار نرساند .

براستی آیا شهردار و شورا تصور نمی کنند با اجرای دو کمربندی که اولی از : ایران کنف آغاز و پس از عبور از پل دوم معین روخان در آنسوی دیوار کارخانه پوشش به بلوار انزلی منتهی و دومی از : ولکس در بلوار شهید افتخاری آغاز و پس از عبور از ایران برک به آنطرف میدان گیل به جاده تهران متصل می شود و به کمربندی سبز معروف بود ! نیمی از مشکلات ترافیکی شهر را می تواند حل نماید ؟

آقای شهردار ! برای دزدیدن منار اول باید بفکر چاهش بود ، برای اجرای طرح ترافیک و متعاقب آن (پیاده راه) ! ابتدا باید به فکر پارکینگ بود ، خانه های کلنگی تخریبی در فلان کوچه ها که پارکینگ نمی شود و یا مذاکره با بخش خصوصی برای ساختن پارکینگ طبقاتی در حد حرف مشکلی را حل نمی کند .

آقای شهردار ! تصور می رود حکایت اجرای پیش برنامه پیاده راه سازی ! مثل :چاه نکنده ، منار دزدیدن” است !؟ و این بار کج به منزل نخواهد رسید !


کانال تلگرام گیلانیان
نظرات

نظری ثبت نشده است شما می توانید اولین نفر باشید

از انتشار نظرات توهین آمیز و خلاف ارزش های دینی و عرفی معذوریم
کلمات مشاهده شده در عکس را در کادر زیر آن وارد نمائید

 

*

پر بيننده ترين ها

پایگاه گیلانیان طبق مجوز صادره از سوی هیات نظارت بر مطبوعات و طبق قانون مطبوعات فعالیت می نماید

کلیه حقوق این پایگاه برای صاحبان آن محفوظ می باشد استفاده از مطالب گیلانیان با ذکر منبع بلامانع است.


رفتن به نوارابزار