گیلانیان
دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ Monday, 26 September , 2022
می 17, 2014 کد خبر : 27128 خبر ها

مدیر روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:

حیات سازمانی مستلزم فعالیت مداوم روابط عمومی ها است

حیات سازمانی مستلزم فعالیت مداوم روابط عمومی ها است

گیلانیان : مدیر روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان حیات سازمانی را مستلزم فعالیت مداوم روابط عمومی ها دانست و افزود: هر سازمانی بدون وجود روابط عمومی زنده و پویا، موفق و اثربخش نخواهد بود، روابط عمومی در کشور ما نیاز به توسعه همه جانبه، ترقی و تعالی روزافزون دارد.

اسماعیل ایوبی، مدیر روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با اشاره به روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ها، اظهار کرد: روابط عمومی به عنوان یک نهاد ارتباطی متعلق به جامعه مدرن است، این ساختار در بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنعتی در جایگاه واقعی خود قرار گرفته ولی در جوامع جهان سومی این ساختار بیشتر تقلیدی و دچار روزمرگی و پراکنده کاری شده است.

وی افزود: روابط عمومی ها به دلیل جایگاه راهبردی زیربنایی خود می توانند سازمان های مختلف را در همگامی با پیشرفت و تحولات جهانی یاری دهند، چراکه روابط عمومی یک واحد پویا و ارگانیک سازمانی است که هیچ گاه در آن سکون و تعطیلی وجود ندارد.

ایوبی حیات سازمانی را مستلزم فعالیت مداوم روابط عمومی ها دانست و تصریح کرد: هر سازمانی بدون وجود روابط عمومی زنده و پویا، موفق و اثربخش نخواهد بود، روابط عمومی در کشور ما نیاز به توسعه همه جانبه، ترقی و تعالی روزافزون دارد.

مدیر روابط عمومی بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه امروزه کمتر سازمانی را در سطح جهان می توان یافت که فاقد واحد روابط عمومی باشد، تاکید کرد: این امر نشانگر جایگاه و نقش راهبردی روابط عمومی در زندگی فردی و اجتماعی افراد سازمان هاست.

وی با بیان اینکه روابط عمومی چشم، گوش و قلب سازمان است که بدون آن حیات سازمانی دوام ندارد، ادامه داد: روابط عمومی کار مدیریت است، در واقع یکی از مبانی توسعه سازمانی، روابط عمومی است.

ایوبی با بیان اینکه روابط عمومی، پایگاه اطلاعاتی و ارتباطی سازمان است، بیان کرد: نادیده گرفتن روابط عمومی، یعنی نادیده گرفتن حجم وسیعی از مخاطبان و اهمیت ندادن به پاسخگویی، یعنی عدم اعتقاد به کار گروهی و مشارکتی که با نگرش سازمان یافته مغایرت دارد.

مدیر روابط عمومی بنیاد شهید گیلان متذکر شد: روابط عمومی از طریق مدیریت نهادی می کوشد تا خود نمونه ای از ارزش های سازمانی باشد و با فعالیت های خاص خود ارزش را به اثبات رساند و کارکنان روابط عمومی ها همواره باید توجه داشته باشند که هر نوع عمل یا گفتاری بر فرهنگ و ارزش های سازمان اثر می گذارد.

وی اظهار کرد: روابط عمومی باید بر محور تفکرمداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان موثر باشد و با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و خود را با تحولات و پاسخگویی مرتب به افکار عمومی منطبق و هماهنگ سازد.

ایوبی در پایان خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها به دلیل وظیفه ماهوی به عنوان یکی از ارکان و بازوان اجرایی مدیریتی و افکار عمومی، باید محور ایجاد تحول اداری بوده و نقش انکارناپذیر خود را در شناسایی نقاط ضعف و در عین حال شفاف سازی، رفع ابهامات و پاسخگویی های به موقع امور از سوی دستگاه های اجرایی به منصه ظهور برسانند.

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر

*

باز هم برق سه فاز “صنایع گیلان” را گرفت!

تولیدکنندگان استان در صف اول قطع برق؛

کریم خرسندی مژدهی

باز هم برق سه فاز “صنایع گیلان” را گرفت!

برادرانه با برادرانمان امیرعبداللهیان و شمخانی

مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت:

برادرانه با برادرانمان امیرعبداللهیان و شمخانی