گیلانیان
پنج شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ Thursday, 25 February , 2021
ژوئن 28, 2017 کد خبر : 60521 خبر ها

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

راه آهن قزوین – رشت؛ ابر پروژه عمرانی کشور

راه آهن قزوین – رشت؛ ابر پروژه عمرانی کشور

گیلانیان : معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت پروژه راه آهن قزوین – رشت به لحاظ ترابری و ترانزیتی، افزود: این پروژه از نظر احجام نیز جزو عملیات های قابل توجه و بزرگ کشور است و یک ابرپروژه عمرانی محسوب می شود.

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از پروژه راه آهن قزوین – رشت، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه محور ریلی قزوین – رشت – آستارا قطعه آخر کریدور ریلی شمال کشور است، اظهار کرد: با احداث و تکمیل این قطعه عملا بخش ریلی شمال کشور به بندرعباس و آب های خلیج فارس متصل می شود.

وی با اشاره به اهمیت پروژه راه آهن قزوین – رشت به لحاظ ترابری و ترانزیتی، افزود: این پروژه از نظر احجام نیز جزو عملیات های قابل توجه و بزرگ کشور است و یک ابرپروژه عمرانی محسوب می شود.

خادمی طول پروژه ریلگذاری مستقیم قزوین – رشت را ۱۶۴ کیلومتر و رشت – آستارا را ۱۷۵ کیلومتر دانست و تصریح کرد: مسیر قزوین به رشت اولویت اول پروژه و سپس رشت – انزلی است تا بتوانیم بندرانزلی را به شبکه ریلی سراسری وصل کنیم.

معاون وزیر راه با بیان اینکه تاکنون ۱۲۳ کیلومتر از راه آهن قزوین – رشت عملیاتی شده است، گفت: عملیات اجرایی ۴۱ کیلومتر باقیمانده شبانه روزی ادامه دارد.

این مقام مسئول احجام خاکی این پروژه را حدود ۲۲ میلیون متر مکعب است که بسیار بزرگ بوده و با بزرگترین سد خاکی کشور برابری می کند و متذکر شد: همچنین احجام بتن ریزی بسیار بالا و حدود یک میلیون و ۳۵۰ مترمکعب می باشد.

خادمی با بیان اینکه ۲۰۵٫۴ کیلومتر تونل و پل با موقعیت منحصر بفرد حفاری شده است، خاطرنشان کرد: ۹ کیلومتر پل که از یک دهلیز عبور می کند و معماری آن خاص و جزو زیباترین پل های کشور می باشد، در این مسیر احداث شده است.

معاون وزیر راه از احداث بلندترین پل ریلی کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر در این محور خبر داد که از روی دریاچه سد منجیل عبور می کند و یادآور شد: پیشرفت فیزیکی این پروژه در زیرسازی ۹۵ درصد است.

وی با اشاره به ظرفیت استان گیلان در حوزه گردشگری و ترانزیت بار و مسافر، خاطرنشان کرد: با اتصال راه آهن قزوین – رشت به آستارا شبکه ریلی بین المللی تکمیل می شود.

خادمی با اشار به سختی عملیات حفاری در محور قزوین – رشت از نظر زمین شناسی و توپوگرافی، گفت: به دلیل عبور بسیاری از پل ها و تونل ها از مناطق ویژه و ریزشی بودن سازندها، عملیات خفاری نیم متر به نیم متر پیشرفت می کند و گاها باید از عرض رودخانه بگذریم.

وی راه آهن قزوین – رشت – انزلی – آستارا را حلقه مفقوده کریدور شمال اروپا به خلیج فارس و آبهای آزاد دانست و عنوان کرد: تحقق این کریدور می تواند در حوزه انتقال بار و مسافر در گیلان تحول ایجاد کند و ترافیک جاده ای را به سمت ریل سوق دهد.

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر

*

مرغ کیلویی۲۵۰۰۰ تومان چون  تعاونی توزیع نمی شود

قابل توجه اداره صمت و اتاق اصناف گیلان:

مرغ کیلویی۲۵۰۰۰ تومان چون تعاونی توزیع نمی شود

آقای احمدی! در مورد بورس صورت مسئله را پاک می کنید !؟

یکی از کرامات نماینده رشت:

مدیر مسئول :

آقای احمدی! در مورد بورس صورت مسئله را پاک می کنید !؟

«بُرد – بُرد» این است نه آن!

یادداشت شریعتمداری :

«بُرد – بُرد» این است نه آن!

چایکاری در ایران یکصد و بیست ساله شد

سید عبدالله میرحسینی مقدم، مشاور فنی صندوق چای کشور

چایکاری در ایران یکصد و بیست ساله شد

” مسئول بی لیاقت نمی خوایم نمی خوایم “

رشت- علی کشت پرور بین کلایی

” مسئول بی لیاقت نمی خوایم نمی خوایم “

حد غنی‌سازی ایران ۲۰درصد نیست متناسب با نیاز کشور ممکن است به ۶۰درصد هم برسد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری:

حد غنی‌سازی ایران ۲۰درصد نیست متناسب با نیاز کشور ممکن است به ۶۰درصد هم برسد

میراث طبیعی گیلان در فهرست ملی افزایش یافت

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی :

میراث طبیعی گیلان در فهرست ملی افزایش یافت