گیلانیان
دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ Monday, 28 November , 2022
دسامبر 16, 2015 کد خبر : 44014 خبر ها

مدیر کل حمل نقل و پایانه‌های گیلان:

رکود در جابه‌جایی کالا رانندگان کامیون را بیکار کرده‌است / تأمین منابع مالی ناوگان حمل و نقل مشخص نیست

رکود در جابه‌جایی کالا رانندگان کامیون را بیکار کرده‌است / تأمین منابع مالی ناوگان حمل و نقل مشخص نیست

گیلانیان : مدیر کل حمل نقل و پایانه‌های گیلان گفت: امسال تاکنون رکود در جابه‌جایی کالا موجب بیکاری جمعی از رانندگان کامیون در گیلان شده‌است.

ناصر آل‌محمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن ۲۶ آذر روز حمل و نقل، اظهار کرد: ۲۶ آذر یک روز حمل و نقل در تاریخ ملی است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل حمل و نقل و پایانه گیلان ۱۶۴ شرکت و موسسه حمل و نقل کالای داخلی و ۱۰۸ شرکت حمل و نقل مسافر دارد، افزود: سه شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا و یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی مسافری در گیلان فعالیت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه ۵۰ نمایندگی شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا در گیلان فعال هستند، افزود: اکنون حدود هشت هزار ناوگان حمل و نقل عمومی در گیلان مشغول فعالیت هستند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان به فعالیت بالغ بر ۱۲ هزار راننده فعال در بخش حمل و نقل عمومی این استان اشاره کرد و گفت: این تعداد راننده دارای کارت هوشمند هستند.

وی رکود در جابه‌جایی کالا را موجب بیکاری جمعی از رانندگان کامیون عنوان کرد و یادآور شد: در هشت ماه امسال حدود ۵ میلیون تن کالا توسط ۳۷۰ هزار دستگاه جابه‌جا شده که ۵۶ درصد درون استانی و ۴۴ درصد برون استانی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌است.

آل‌محمدی وضعیت ناوگان مسافری برای شرایط عادی را پاسخگو دانست و یادآور شد: ناوگان حمل و نقل عمومی از نظر کیفیت مناسب نیست و اگر مناسب‌های اقتصادی ایران با کشورهای دیگر شکل بگیرد می‌تواند نویدبخش این موضوع شود که بخش بزرگی از نوسازی حمل و نقل در این مسیر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت حمل و نقل خود را همزمان با توسعه بخش‌های حمل و نقل وقف می‌دهد، خاطرنشان کرد: در بخش ناوگان میانگین سنی مینی‌بوس در گیلان ۲۹ سال و در کشور ۲۳ سال است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان کمبود منابع مالی را عامل عدم نوسازی ناوگان عمومی در این استان دانست و تصریح کرد: باید همزمان با تولیدات، ناوگان را از نظر کمی و کیفی افزایش دهیم تا بتوانیم پاسخگو باشیم در حالی که محل تأمین منابع برای این نوسازی مشخص نیست.

وی با تصریح بر اینکه یکی از آسیب‌های تحریم در بخش ناوگان و حمل و نقل آشکار شده‌است، متذکر شد: منابع تأمین اعتباری حوزه حمل و نقل مشخص نیست و این بزرگ‌ترین مشکل است.

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر

*

باز هم برق سه فاز “صنایع گیلان” را گرفت!

تولیدکنندگان استان در صف اول قطع برق؛

کریم خرسندی مژدهی

باز هم برق سه فاز “صنایع گیلان” را گرفت!

برادرانه با برادرانمان امیرعبداللهیان و شمخانی

مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت:

برادرانه با برادرانمان امیرعبداللهیان و شمخانی

متاسفم مطلبی برای نمایش وجود ندارد