گیلانیان
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ Monday, 26 October , 2020
دسامبر 21, 2019 کد خبر : 76429 جدیدترین های صفحه اول خبر ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان :

ساخت جاده جدید رشت به قزوین برای کاهش بار ترافیکی

ساخت جاده جدید رشت به قزوین برای کاهش بار ترافیکی

گیلانیان : به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان برای کاهش بار ترافیکی در جاده رشت به قزوین؛ جاده جدید ر در حال ساخت است که تنها هشت کیلومتر از آن باقی‌مانده است.

ماکان پدرام امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی گیلان برنامه دقیقی برای کاهش بار ترافیکی در استان دارد، اظهار کرد: بیشترین میزان بار ترافیکی در استان مربوط به جاده رشت به قزوین و در ورودی بار است که برای کاهش بار ترافیکی در این منطقه جاده جدید رشت به قزوین در حال ساخت است که تنها هشت کیلومتر از آن باقی‌مانده است.

وی عرض و طول جاده‌های شمال و جنوب استان گیلان را نسبت به شرق و غرب به استان متفاوت دانست و گفت: بر اساس نقشه‌ها طول و عرض جاده‌های شمال به جنوب در استان گیلان باریک‌تر از مرکز و شرق استان است که برای کاهش بار ترافیکی در گلوگاه‌های بزرگراه امام‌زاده هاشم به چابکسر در حال ساخت بوده و بعضی از این جاده‌ها به بهره‌برداری رسیده و مابقی در حال ساخت است و به‌زودی به اتمام می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان اینکه ساخت پل غیر هم‌سطح میدان گیل لاهیجان یکی از پروژه‌های مهم در استان گیلان است، تصریح کرد: برای ساخت این پل کارهای کارشناسی و مطالعاتی بسیار دقیق انجام‌شده و در صورت اتمام این پل بار ترافیکی در این شهرستان کاهش پیدا می‌کند هرچند با توجه به گردشگر بودن شهرستان لاهیجان در ساعات پیک ترافیک همچنان شاهد ترافیک هستیم.

پدرام با اشاره به برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی برای کاهش بار ترافیکی در محور آستارا به حیران بیان کرد: با توجه به کمبود اعتبار یکی از تمهیداتی که در این خصوص انجام دادیم افزایش ۱۲ کیلومتری طول این جاده است تا بتوانیم با افزایش طول این بزرگراه به کاهش بار ترافیکی کمک کنیم.

وی با اشاره به وضعیت بودجه اداره کل راه و شهرسازی گیلان در سال جدید افزود: با توجه به نرخ تورم در کشور قطعاً بودجه امسال نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان لازمه درست اجراشدن پروژه‌های راه و شهرسازی در استان را استفاده صحیح از منابع دانست و گفت: علیرغم اینکه بودجه راه و شهرسازی با افزایش روبرو بوده اس باید دید آیا این میزان اعتبار کفاف اتمام پروژه‌ها را می‌دهد یا خیر، به همین دلیل کارشناسان ما ابتدا از این میزان اعتبار برای اتمام مناطق پرخطر استفاده می‌کنند‌.

پدرام با اشاره به پروژه‌های مشترک راه و شهرسازی با راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور تصریح کرد: با توجه به تغییراتی که در وزارت راه اتفاق افتاده، جاده‌های روستایی از راه و شهرسازی به راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سفارش و این امر موجب می‌شود که این دو سازمان همکاری‌های مشترکی را در این خصوص با یکدیگر انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر

*

«بُرد – بُرد» این است نه آن!

یادداشت شریعتمداری :

«بُرد – بُرد» این است نه آن!

چایکاری در ایران یکصد و بیست ساله شد

سید عبدالله میرحسینی مقدم، مشاور فنی صندوق چای کشور

چایکاری در ایران یکصد و بیست ساله شد

” مسئول بی لیاقت نمی خوایم نمی خوایم “

رشت- علی کشت پرور بین کلایی

” مسئول بی لیاقت نمی خوایم نمی خوایم “

سپاه و ناجا دو بازوی برقراری و تأمین امنیت در جامعه هستند

در دیدار فرمانده سپاه و انتظامی گیلان تأکید شد:

سپاه و ناجا دو بازوی برقراری و تأمین امنیت در جامعه هستند

ماسک را هر چند ساعت یکبار باید تعویض کرد؟

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا :

ماسک را هر چند ساعت یکبار باید تعویض کرد؟