گیلانیان
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ Monday, 26 October , 2020
آگوست 13, 2017 کد خبر : 61592 خبر ها

ظرفیت راه‌آهن قزوین- رشت- انزلی ۱۰ میلیون تن بار و ۳ میلیون نفر مسافر است

ظرفیت راه‌آهن قزوین- رشت- انزلی ۱۰ میلیون تن بار و ۳ میلیون نفر مسافر است

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان اتصال راه‌آهن قزوین- رشت- انزلی به آستارا را به دلیل ترانزیتی بودن این شهرستان از الزامات راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: راه‌آهن قزوین- رشت- انزلی ظرفیت جابه‌جایی ۱۰ میلیون تن بار و سه میلیون نفر مسافر را دارد.

علی خاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، گل سرسبد پروژه‌های بخش ملی وزارت راه و شهرسازی را راه‌آهن دانست و اظهار کرد: راه‌آهن قزوین- رشت به لحاظ زیرساخت‌ها بالای ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به لحاظ روساخت‌ها نیز از ۱۶۴ کیلومتر نزدیک ۱۴۰ کیلومتر ریل‌گذاری شده است.

وی تنها مشکل راه‌آهن قزوین- رشت را در تأمین مصالح مربوط به یک قطعه از پل دانست و تصریح کرد: این مصالح در انحصار یک شرکت تولیدکننده در کشور بوده و با اینکه کل وجوه آن در سال قبل پرداخت شده؛ اما هنوز مصالح موردنیاز به دست ما نرسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به اینکه هیچ امیدی نیست راه‌آهن قزوین- رشت تا پایان شهریور ماه جاری به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: اتمام راه‌آهن قزوین- رشت دوهزار تن ورق لازم دارد که یک‌هزار و ۵۰۰ تن آن را تحویل گرفته‌ایم و تنها ۵۰۰ تن ورق نیاز داریم تا احداث پل‌ تمام شود.

خاوری با تأکید براینکه راه‌آهن قزوین- رشت تمام شده است و رسانه‌ها باید راه‌آهن رشت- انزلی و رشت- آستارا را از مسئولین مطالبه کنند، بیان کرد: پیمانکار روی فاز نخست راه‌آهن رشت- انزلی مشغول به کار بوده و فازهای دوم و سوم این راه‌آهن جهت مشخص شدن پیمانکار آن قرار است به مناقصه برود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان اینکه روی راه‌آهن رشت- آستارا تاکنون عملیاتی انجام نشده و به دنبال تأمین منابع مالی آن هستیم، گفت: قرار بود سرمایه‌گذارانی از جمهوری آذربایجان در راه‌آهن رشت- آستارا سرمایه‌گذاری کنند که تاکنون حضور سرمایه‌گذاران قطعی نشده است.

وی برآورد امروز هزینه‌های احداث پروژه راه‌آهن رشت- آستارا را یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: راه‌آهن قزوین- رشت- انزلی ظرفیت جابه‌جایی ۱۰ میلیون تن بار و سه میلیون نفر مسافر داشته و اگر بار را از این راه‌آهن بگیریم جابه‌جایی این مقدار مسافر برای راه‌آهن جمهوری اسلامی هیچ توجیهی ندارد.

خاوری اتصال راه‌آهن قزوین- رشت- انزلی به آستارا را به دلیل ترانزیتی بودن این شهرستان از الزامات راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: جمهوری آذربایجان به تعهدات خود در خصوص راه‌آهن آستارا- آستارا عمل کرده و در حال احداث بارانداز خود در خاک آستارای ایران است.

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر

*

«بُرد – بُرد» این است نه آن!

یادداشت شریعتمداری :

«بُرد – بُرد» این است نه آن!

چایکاری در ایران یکصد و بیست ساله شد

سید عبدالله میرحسینی مقدم، مشاور فنی صندوق چای کشور

چایکاری در ایران یکصد و بیست ساله شد

” مسئول بی لیاقت نمی خوایم نمی خوایم “

رشت- علی کشت پرور بین کلایی

” مسئول بی لیاقت نمی خوایم نمی خوایم “

سپاه و ناجا دو بازوی برقراری و تأمین امنیت در جامعه هستند

در دیدار فرمانده سپاه و انتظامی گیلان تأکید شد:

سپاه و ناجا دو بازوی برقراری و تأمین امنیت در جامعه هستند

ماسک را هر چند ساعت یکبار باید تعویض کرد؟

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا :

ماسک را هر چند ساعت یکبار باید تعویض کرد؟