فاینانس تنها راه تکمیل پروژه راه آهن گیلان است

گیلانیان : عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی فاینانس را تنها راه تکمیل ساخت پروژه راه آهن گیلان دانست و گفت: قرارداد تامین مالی از منابع بینالمللی را فاینانس می نامند.
جبار کوچکی نژاد گفت : راه آهن گیلان (قزوین – رشت) ۸۰ درصد پیشرفت کار دارد و برای تکمیل این پروژه به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی همچنین با بیان اینکه دولت از چین ۲۵ میلیارد دلار از ناحیه فروش نفت طلب دارد، اظهارداشت: در راستای این طلب، پیمانکاران چینی در ساخت راه آهن و ۱۱ کیلومتر آزاد راه قزوین – رشت مشارکت خواهند داشت.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از عدم ساخت ۱۱ کیلومتر آزاد راه قزوین – رشت در محدوده رودبار و منجیل خبر داد و گفت: در خصوص ساخت چهار کیلومتر این مسیر مشکل چندانی وجود ندارد اما برای هفت کیلومتر دیگر به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی افزود: این میزان اعتبار اگر در بودجه عمومی دولت گنجانده شود برای ساخت مسیر هفت کیلومتری به سه سال زمان نیاز است.
کوچکی نژاد اظهارداشت: سد شهربیجار ( آیت الله بهجت ) ۹۰ درصد پیشرفت کار دارد که برای تکمیل ساخت این پروژه نیز به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: کانال پائین دست سد شهربیجار هنور ساخته نشده است تا بتوان آب را به تصفیه خانه منتقل کرد./منبع : مهر
اخبار مرتبط
- ادامه قانون انشعابات املاک نسقی تا پایان سال ۱۴۰۱
- افزایش تعداد رد صلاحیت شدگان انتخابات شورای شهر و روستا در گیلان
- جنگ روانی بین دولت و مجلس به معیشت مردم آسیب میزند
- «ناکارآمدی در توزیع و نظارت» دلیل کمبود مرغ در گیلان
- اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی بهمنظور تأمین کالاهای اساسی فساد انگیز است
- پرداخت یارانه کالایی به ۶۰ میلیون ایرانی از مهرماه
اینو که همه میدانند باید به کمک فاینانس بداد پروژها رسید ایا مذاکره با نمایندگان دولت چین شده است ؟ یا فقط یک اطلاع رسانی در حد شیرین بودن عسل را به مردم گیلان خاطر نشان می دهید.