گیلانیان
جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ Friday, 23 April , 2021
آوریل 1, 2021 کد خبر : 81441 جدیدترین های صفحه اول خبر ها

نماینده آستارا در مجلس :

وزیر راه باید پاسخگوی عدم لایروبی بندر آستارا باشد

وزیر راه باید پاسخگوی عدم لایروبی بندر آستارا باشد

گیلانیان : نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: وزیر راه و شهرسازی باید پاسخگوی لایروبی نشدن بندر آستارا پس از ۱۰ سال و مشکلات قرارداد راه آهن آستارا ـ آستارا باشد.

غلامرضا مرحبا با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است اظهار داشت: مسئولان عالی کشور وآشنایی برای تحقق شعار سال باید یا  جدیت وارد عمل شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب برای چند سال متوالی به تولید اشاره فرموده‌اند افزود: توجه ویژه به تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و رفع موانع تولید از اهداف اصلی امسال است.

مرحبا، با اشاره به اینکه شهرستان مرزی بندر آستارا با دارا بودن مرزهای سه‌گانه یکی از مناطق بی‌نظیر ایران است تصریح کرد: آستارا با داشتن بندر و راه آهن و مرز زمینی، پتانسیل‌های بسیار بالایی در تولید و توسعه دارد که نیازمند توجه ویژه دولت است.

نماینده آستارا در مجلس با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ عقب ماندگی‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان با جدیت پیگیری و عملیاتی می‌شود افزود: برخی از پروژه‌های مهم شهرستان بیشتر از ۱۴ سال است که رها شده‌اند که امسال با جدیت این پروژه‌ها عملیاتی خواهد شد.

مرحبا، ساماندهی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، تکمیل استخر سرپوشیده شهرستان، مرکز فرهنگی ارشاد اسلامی، سیستم فاضلاب شهری، احداث، اصلاح و  ترمیم شبکه شرب شهری و روستایی و شبکه‌های جاده‌ای را از مهمترین برنامه‌های امسال شهرستان برشمرد.

وی با انتقاد شدید از نحوه عقد قرارداد راه آهن آستارا_آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد: ما به هیچ عنوان با عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران خارجی مخالفتی نداریم بلکه انتقاد اصلی ما از متن قرارداد است.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این قرارداد همچون قرارداد ننگین ترکمنچای است افزود: این قرارداد در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

مرحبا با بیان اینکه طبق قرارداد بارانداز راه آهن آستارا ـ آستارا، دولت جمهوری آذربایجان بایستی ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام می‌داد اظهار داشت: دولت جمهوری آذربایجان تاکنون ۲۲ میلیون دلار در این بارانداز سرمایه‌گذاری کرده است و چندین برابر آن در حال بهره‌برداری از این پروژه است که خلاف مفاد قرارداد است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه اقتصاد علم فرصت ها است و هر کس از این فرصت ها استفاده نکند متضرر می شود تصریح کرد: متاسفانه در حوزه بندری نیز در این شهرستان با مشکلات عدیده ای روبه‌رو هستیم که یکی از آنها منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا است.

مرحبا با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به نماد فرصت سوزی در کشور تبدیل شده است افزود: علی رغم تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا همچنان مرزهای این شهرستان فعال است اما متولی این منطقه چراغی در آنجا روشن نکرده است.

وی با گلایه از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص عدم لایروبی کامل بندر آستارا نیز گفت: متاسفانه پس از ۱۰ سال هنوز لایروبی بندر آستارا کامل نشده است.

نماینده آستارا در مجلس با بیان اینکه درسال های گذشته کشتی‌های زیادی به‌دلیل عدم آبخوری کافی بندر آستارا موفق به پهلوگیری نشده‌اند تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی باید پاسخگوی خسارات قابل توجه این موضوع باشد که  متاسفانه با شعار سال مقام‌ معظم رهبری در تضاد است.

مرحبا با تاکید بر اینکه هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری جلسه مشترک با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی بندر آستارا، سازمان بنادر و دریانوردی و مقامات عالی استان در حال انجام است خاطرنشان کرد: مردم شریف شهرستان آستارا باید بدانند که مقصر اصلی این عقب ماندگی‌ها در حوزه بندر آستارا چه کسی است و باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه موضوع عدم لایروبی بندر آستارا و عدم اجرایی شدن منطقه ویژه اقتصادی و قرارداد راه آهن آستارا ـ آستارا به‌صورت کتبی از وزیر راه و شهرسازی سوال و تذکر داده شده است افزود: پس از تعطیلات وزیر راه و شهرسازی بایستی در کمیسیون مربوطه مجلس حضور پیدا کرده و پاسخگوی سوالات باشد که در صورت عدم پاسخ مناسب بایستی در صحن علنی مجلس پاسخگو باشد.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه پس از گذشت ۱۰ سال  مشکلات منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا همچنان پابرجاست که البته مؤسسات و شرکت‌های بزرگی هستند که می‌تواند متولی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا باشد.

مرحبا با اشاره به اینکه خسارت‌هایی که با مسدود شدن کانال سوئز به اقتصاد جهان وارد آمد، نشان دهنده اهمیت حمل و نقل دریایی در اقتصاد جهانی است اظهار داشت : این حجم از خسارت چون به اقتصاد جهانی وارد آمد و بین کشورها سرشکن شد شاید قابل تحمل باشد اما چنانچه کشوری همچون ایران به تنهایی دچار چنین عارضه‌ای شود این خسارت‌ها می‌تواند به تنهایی چرخه حمل و نقل دریایی را زمین گیر کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وجود صف‌های طولانی کامیون‌های خارجی در این شهرستان هم گفت: راه‌اندازی تیرپارک و همچنین راه اندازی خط کانتینرهای یخچالی با کشتی‌های رو_رو تا حدود زیادی می تواند مشکلات این حوزه را رفع کند.

نماینده آستارا در مجلس از مسئولان عالی خواست در راستای رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه گذاران و رفع مشکلات شهرستان مرزی بندر آستارا به عنوان پیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر

*

مرغ کیلویی۲۵۰۰۰ تومان چون  تعاونی توزیع نمی شود

قابل توجه اداره صمت و اتاق اصناف گیلان:

مرغ کیلویی۲۵۰۰۰ تومان چون تعاونی توزیع نمی شود

آقای احمدی! در مورد بورس صورت مسئله را پاک می کنید !؟

یکی از کرامات نماینده رشت:

مدیر مسئول :

آقای احمدی! در مورد بورس صورت مسئله را پاک می کنید !؟

«بُرد – بُرد» این است نه آن!

یادداشت شریعتمداری :

«بُرد – بُرد» این است نه آن!

چایکاری در ایران یکصد و بیست ساله شد

سید عبدالله میرحسینی مقدم، مشاور فنی صندوق چای کشور

چایکاری در ایران یکصد و بیست ساله شد

” مسئول بی لیاقت نمی خوایم نمی خوایم “

رشت- علی کشت پرور بین کلایی

” مسئول بی لیاقت نمی خوایم نمی خوایم “