گیلانیان
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ Monday, 18 February , 2019
آبان ۱۰, ۱۳۹۶ کد خبر : 63177 خبر ها

پروژه راه‌آهن گیلان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

پروژه راه‌آهن گیلان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

گیلانیان : مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بابیان اینکه پروژه راه‌آهن یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است گفت: راه‌آهن بار ترانزیت را می‌گیرد و ورودی ترانزیت کم، عدم اتصال شبکه ریلی به کشور است و اگر این شبکه متصل شود قطعاً راه‌آهن خیلی تأثیرگذار است.

علی خاوری امروز در نشست خبری بابیان اینکه در بحث قطار و خطوط ریلی افقی در کشور طراحی‌شده است اظهار کرد: در یک سال به‌طور متوسط ۳۰ تا ۳۵ میلیون گردشگر وارد گیلان می‌شود و اکثر این گردشگرها از طریق مسیرهای جاده‌ای وارد می‌شوند.

وی افزود: ۵ برابر متوسط کشور، طول متوسط مسیر جاده‌های ما در کشور است و راه‌آهن در این زمینه خیلی می‌تواند کمک کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بابیان اینکه برای سرمایه‌گذار راه‌آهن مهم است گفت: برای هر نوع سرمایه‌گذاری که می‌خواهد در استان صورت بگیرد قطعاً حمل‌ونقل از طریق را آهن ارزان‌تر بوده و در نسبت سوخت هم راه‌آهن ارزان‌تر بوده و ازنظر ایمنی هم این صنعت خوب است.

خاوری تصریح کرد: در شش‌ماهه اول امسال به مسیرهای خارج استان حدود ۴ میلیون ۴۵۷ هزار تن کالا جابه‌جاشده است و اگر ما ۲۲ تن برای هر تریلی در نظر بگیریم ۱۲۵ هزار تریلی از استان خارج‌شده است که راه‌آهن می‌تواند به این بخش هم کمک ویژه‌ای کند.

وی با اشاره به اینکه ۵ تا ۱۵ درصد بارها توسط راه‌آهن جابه‌جا می‌شوند افزود: این درصد جابه‌جایی بارها در دنیا بیشتر است که البته ما بی‌بهره هستیم حمل‌ونقل ریلی ایمنی را بالا می‌برد و درزمینهٔ سوخت هم صرفه‌جویی شده و برای ماها که از جاده‌ها هم خوب نگه‌داری نمی‌کنیم این بخش بسیار ضروری است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بابیان اینکه راه‌آهن یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است گفت: راه‌آهن بار ترانزیت را می‌گیرد و ورودی ترانزیت کم، عدم اتصال شبکه ریلی به کشور است و اگر این شبکه متصل شود قطعاً ریل خیلی تأثیرگذار است.
خاوری با اشاره به جزئیات پروژه راه‌آهن رشت به قزوین افزود: پروژه راه‌آهن قزوین – رشت تا انزلی ۴۰ درصد در دشت، ۱۰ درصد در تپه‌ماهور و ۵۰ درصد در نقاط کوهستانی و خیلی سخت گذر است.

وی بیان کرد: پروژه راه‌آهن رشت – قزوین، مطالعاتش قبل سال ۸۴ بود و در سال ۸۴ در دو قطعه یکی از قزوین و دیگری رشت استارت خورد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به جزئیات کارهای عمرانی پروژه افزود: ما در این پروژه ۱۶ میلیون مترمکعب خاک‌برداری و ۱۴ میلیون مترمکعب خاک‌ریزی داشتیم و یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب فقط حجم بتن این پروژه است چون ۲۲ کیلومتر تونل دارد.

وی گفت: تونل‌های این پروژه سخت گذر و دارای ارتفاعات است و یکی از تونل‌ها را در محدوده رودبار در طول ۵۰۰ متری را فرزندان این سرزمین با دست حفاری کردند و تمام امکانات به‌جز ریل که از کشورهای مختلف می‌آید به‌صورت بومی طراحی و ساخته‌شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر

*

از ابتدای امسال تا کنون ۶۰ اختراع در گیلان ثبت شد

رییس پارک علم و فناوری گیلان :

از ابتدای امسال تا کنون ۶۰ اختراع در گیلان ثبت شد

آغاز توزیع بذرگواهی شده ۳ رقم بومی برنج در گیلان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان :

آغاز توزیع بذرگواهی شده ۳ رقم بومی برنج در گیلان

…به جوانان عزیزم، در آغاز فصل جدید جمهوری اسلامی

متن کامل بیانیه مهم رهبری خطاب به جوانان به‌مناسبت چهل سالگی انقلاب؛

…به جوانان عزیزم، در آغاز فصل جدید جمهوری اسلامی

سهم گیلان از بودجه سال ۹۸ یک هزار و ۴۲۷ میلیارد تومان است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان :

سهم گیلان از بودجه سال ۹۸ یک هزار و ۴۲۷ میلیارد تومان است

فاز اول طرح گردشگری و پرنده نگری تالاب بین المللی امیرکلایه افتتاح شد

با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار گیلان؛

فاز اول طرح گردشگری و پرنده نگری تالاب بین المللی امیرکلایه افتتاح شد