گیلانیان
دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ Monday, 22 April , 2019
آبان ۱۰, ۱۳۹۶ کد خبر : 63177 خبر ها

پروژه راه‌آهن گیلان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

پروژه راه‌آهن گیلان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

گیلانیان : مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بابیان اینکه پروژه راه‌آهن یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است گفت: راه‌آهن بار ترانزیت را می‌گیرد و ورودی ترانزیت کم، عدم اتصال شبکه ریلی به کشور است و اگر این شبکه متصل شود قطعاً راه‌آهن خیلی تأثیرگذار است.

علی خاوری امروز در نشست خبری بابیان اینکه در بحث قطار و خطوط ریلی افقی در کشور طراحی‌شده است اظهار کرد: در یک سال به‌طور متوسط ۳۰ تا ۳۵ میلیون گردشگر وارد گیلان می‌شود و اکثر این گردشگرها از طریق مسیرهای جاده‌ای وارد می‌شوند.

وی افزود: ۵ برابر متوسط کشور، طول متوسط مسیر جاده‌های ما در کشور است و راه‌آهن در این زمینه خیلی می‌تواند کمک کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بابیان اینکه برای سرمایه‌گذار راه‌آهن مهم است گفت: برای هر نوع سرمایه‌گذاری که می‌خواهد در استان صورت بگیرد قطعاً حمل‌ونقل از طریق را آهن ارزان‌تر بوده و در نسبت سوخت هم راه‌آهن ارزان‌تر بوده و ازنظر ایمنی هم این صنعت خوب است.

خاوری تصریح کرد: در شش‌ماهه اول امسال به مسیرهای خارج استان حدود ۴ میلیون ۴۵۷ هزار تن کالا جابه‌جاشده است و اگر ما ۲۲ تن برای هر تریلی در نظر بگیریم ۱۲۵ هزار تریلی از استان خارج‌شده است که راه‌آهن می‌تواند به این بخش هم کمک ویژه‌ای کند.

وی با اشاره به اینکه ۵ تا ۱۵ درصد بارها توسط راه‌آهن جابه‌جا می‌شوند افزود: این درصد جابه‌جایی بارها در دنیا بیشتر است که البته ما بی‌بهره هستیم حمل‌ونقل ریلی ایمنی را بالا می‌برد و درزمینهٔ سوخت هم صرفه‌جویی شده و برای ماها که از جاده‌ها هم خوب نگه‌داری نمی‌کنیم این بخش بسیار ضروری است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بابیان اینکه راه‌آهن یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است گفت: راه‌آهن بار ترانزیت را می‌گیرد و ورودی ترانزیت کم، عدم اتصال شبکه ریلی به کشور است و اگر این شبکه متصل شود قطعاً ریل خیلی تأثیرگذار است.
خاوری با اشاره به جزئیات پروژه راه‌آهن رشت به قزوین افزود: پروژه راه‌آهن قزوین – رشت تا انزلی ۴۰ درصد در دشت، ۱۰ درصد در تپه‌ماهور و ۵۰ درصد در نقاط کوهستانی و خیلی سخت گذر است.

وی بیان کرد: پروژه راه‌آهن رشت – قزوین، مطالعاتش قبل سال ۸۴ بود و در سال ۸۴ در دو قطعه یکی از قزوین و دیگری رشت استارت خورد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به جزئیات کارهای عمرانی پروژه افزود: ما در این پروژه ۱۶ میلیون مترمکعب خاک‌برداری و ۱۴ میلیون مترمکعب خاک‌ریزی داشتیم و یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب فقط حجم بتن این پروژه است چون ۲۲ کیلومتر تونل دارد.

وی گفت: تونل‌های این پروژه سخت گذر و دارای ارتفاعات است و یکی از تونل‌ها را در محدوده رودبار در طول ۵۰۰ متری را فرزندان این سرزمین با دست حفاری کردند و تمام امکانات به‌جز ریل که از کشورهای مختلف می‌آید به‌صورت بومی طراحی و ساخته‌شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر

*

شهروندان رشتی باید تاوان کم کاری شهرداری را بپردازند ؟!

قابل توجه رییس شورای اسلامی شهر رشت :

شهروندان رشتی باید تاوان کم کاری شهرداری را بپردازند ؟!

آقای استاندار! با این شرایط جوانان جویای کار ما به کجا باید شکایت ببرند ؟!

به بهانه گلایه استاندار از جذب غیر قانونی 670 نفر در گیلان:

آقای استاندار! با این شرایط جوانان جویای کار ما به کجا باید شکایت ببرند ؟!

کتمان حقیقت در مورد آدینه و مصلی و … به نفع کیست ؟!

به بهانه افشاگری در باره آدینه و مصلی و ...

کتمان حقیقت در مورد آدینه و مصلی و … به نفع کیست ؟!

آغاز برداشت گل گاو زبان در اشکورات رودسر

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رودسر خبر داد:

آغاز برداشت گل گاو زبان در اشکورات رودسر

حرکت عظیم مردمی در امداد به سیل‌زدگان از آموزه‌های قرآن و شهداست

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شرکت کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم:

حرکت عظیم مردمی در امداد به سیل‌زدگان از آموزه‌های قرآن و شهداست

ارتش و سپاه بازوان قدرتمند ایران هستند

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش :

ارتش و سپاه بازوان قدرتمند ایران هستند

– نوروزHomayoun Shajarian – Norouz