Thursday، 18 April 2024 | پنجشنبه، 30 فروردین 1403
1 2

گیلانیان : کیهان هاشم نیاء گفت : در دهه مبارک فجر امسال با تلاش و کوشش کلیه دستگاه های اجرایی استان 1101 پروژه عمرانی و 10000 واحد مسکن مهر با اعتباری بالغ بر 10689 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی افزود : امسال در طرحهای دهه فجر علاوه بر اعتبارات ریالی 598میلیون یورو معادل حدود 24هزار میلیارد ریال  سرمایه گذاری ارزی شده است . که در مجموع حجم 34689 سرمایه گذاری طرح های دهه فجر حدود 4برابر بیشتر از پارسال است.

وی اظهار داشت : در حین اجرای پروژه های 8561 شغل ایجاد گردیده و پیش بینی می شود پس از آن برای بیش از 2774 نفر اشتغال ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه گیلان تبدیل به کارگاه بزرگ سازندگی شده است، اظهار کرد: امسال نخستین ذوب آهن شمال کشور در استان افتتاح می شود.

کیهان هاشم نیا نخستین کارخانه تولید گازهای صنعتی و نخستین بندر با همکاری بخش خصوصی در آستارا را از جمله پروژه های افتتاحی در سال جاری در استان برشمرد و یادآور شد: امسال نخستین ایستگاه لرزه نگاری در گیلان افتتاح می شود.

وی ادامه داد : بهره برداری از 10000 واحد در غالب های مختلف مسکن مهر با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان ، تعریض، زیرسازی و آسفالت راه روستایی ، روکش آسفالت، احداث پل مهر با اعتباری بالغ بر37 میلیارد تومان، افتتاح 13 پروژه بنادر و دریانوردی با سرمایه گذاری بالغ بر 57 میلیارد تومان و بهره برداری از دو مجتمع خدمات رفاهی بین راهی توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه ها با اعتباری بالغ بر 4/1 میلیارد تومان از مهمترین طرح های خانواده وزارت راه و شهرسازی در استان است.

استاندار گیلان افزود : در خانواده وزارت نیرو نیز45 پروژه شامل 4 پروژه از جمله مخازن 15000 متر مکعبی زمینی و 1500 متر مکعبی هوایی لاهیجان ومخزن 5000مترمکعبی چابکسر  ، 6 پروژه آب و فاضلاب شهری ، 29 پروژه آب و فاضلاب روستایی ، 7 پروژه برق مجموعا با اعتباری بالغ بر 79 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید .

وی گفت : در ایام ا.. دهه مبارک فجر گازرسانی به 84 روستا مجموعا با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان، 28 پروژه مجموعا با اعتباری بالغ بر 1.2 میلیارد تومان در بخش نوسازی مدارس استان، ساماندهی 9 گلزار مطهر شهدا با اعتبار 287 میلیون تومان  افتتاح خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد : در بخش ورزشی نیز 21 پروژه شامل احداث 5 سالن ورزشی چند منظوره، 5 زمین فوتبال روستایی و 2 جایگاه تماشاچیان با اعتباری در حدود 29 میلیارد تومان در این ایام مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مهندس هاشم نیا اظهار داشت : احداث 380واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در سطح استان با اعتبار 4.8 میلیارد تومان ، افتتاح 65 واحد مسکن مددجویان بهزیستی  با اعتبار 3.8 میلیارد تومان ، بهره برداری از 12 شبکه های فرعی آبیاری وزهکشی در سطح استان با اعتباری بالغ بر 60میلیارد تومان و18 پروژه در بخش صنعت و معدن  با اعتبار 196 میلیارد تومان از دیگر طرح های دهه مبارک فجر امسال است.

وی افزود : در این ایام شاهد افتتاح 14 هتل ، مجتمع اقامتی و پذیرایی با سرمایه گذاری 4/3 ملیارد تومان بخش خصوصی و تسهیلات اعطایی خواهیم بود.

استاندار گیلان همچنین از بهره برداری 9 پروژه راه اندازی 4 مبدل چهار کاناله تلویزیونی ،4 فرستنده دیجیتال در تالش لنگرود املش و رودبار و آستارا  با اعتباری بالغ بر 2/2 میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت : افتتاح 30  پروژه مخابراتی  با اعتباری بیش از 6 میلیارد تومان و بهره برداری از 29 پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر55 میلیارد تومان از دیگر طرح های مورد بهره برداری در دهه فجر خواهد بود.

مهندس هاشم نیا یکی از مهم ترین اهداف برپایی آیین های دهه فجر را یاد و نام حضرت امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت : دهه فجر فرصت مناسبی برای تکرار خاطره شرایط تکوین انقلاب اسلامی است.

وی دهه فجر را پیام آور پیروزی قطعی مستضعفان بر مستکبران نامید و خاطرنشان کرد: دهه فجر یادآور حق، عدالت و اعتلای اسلام است.

استاندار گیلان استقلال، آزادی و حاکمیت ارزش های اسلامی را از دستاوردهای مهم معنوی انقلاب اسلامی توصیف کرد  و تصریح کرد : دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است  و  خدمات ارائه شده بعد از انقلاب با قبل از آن به هیچ وجه قابل قیاس نیست.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان