Friday، 29 March 2024 | جمعه، 10 فروردین 1403
1 2

اختصاصی گیلانیان : در میان همه امتیازاتی که جوانی به همراه دارد، مهمترین چیز« آرزو» است و به راحتی می توان «سبک زندگی» هر فرد را از نوع آرزوها و اهدافی که دارد، شناسایی کرد.

مردمانی که آرزو و هدف دارند، فقر نمی شناسند. هر شخص به اندازه هدف هایش، ثروتمند است. جوانی، دورانی از زندگی است که حتی اگر فرد، هیچ چیز نداشته باشد، ولی دارای هدف و همت مناسب برای تحقق آن باشد، نیازی به حسادت ورزیدن و غبطه خوردن ندارد.

Eshaghiقهرمان تاریخ جهان  

تاریخ متعلق به کسانی است که در زندگی، صاحب«هدف» می باشند. آرزوها، اهداف وامیدها، قدرت هایی هستند که با آن ها می توان جهان را متحول ساخت.

مردمی که هدف دارند و برای رسیدن به آن، برنامه های دقیقی را طراحی و به دقت اجرا می کنند، سرانجام، آرزوهایشان به «واقعیت» منتهی می شود. کشوری که برای رسیدن به اهدافش،همه مردم را به مشارکت دعوت کند قهرمان تاریخ جهان خواهد شد. امری که اکنون در کشور عزیز ما ایران، در حال رخ دادن است.

با اطمینان می توان اذعان کرد تمام کسانی که امروزه سرنوشت دنیا را شکل می دهند، انسان هایی هستند که دیروز در دوران جوانی، برای زندگی شان، هدف داشته اند.

شرط رهبری جهان

اگر ملتی امروز، امید و آرزوی مثبت و سازنده را در ذهن جوانان خود تزریق نکند، آیا فردا می تواند جهان را رهبری نماید؟. پاسخ منفی است. زیرا کشورهای توسعه یافته فعلی دنیا، مدیون اهداف بزرگ پیشگامان اولیه و جرأت و شجاعت آنان هستند که موجب چنین رشدی شده اند.

جوانان بی هدف

امروز اغلب می بینیم یا می شنویم که جوانان برای ساختن آینده، دیگر آن اهداف و آمال گذشته را ندارند. این افراد اگر آرزویی هم دارند، بیشتر آن را روی آنچه قطعی، موجود و سهل الوصول است، بنا نهاده اند. چنانچه این سخنان درست باشد، برای تک تک افراد و هم کل جامعه، بسیار غم انگیز خواهد بود.

سازنده شخصیت

آرزو، اشخاص را می سازد و شخصیت او را کنترل می کند. آرزو، مانند سکان یک کشتی جهت حرکت آدمی را مشخص می سازد. سکان یک کشتی نسبت به خود آن، ممکن است خیلی کوچک باشد و دیده نشود، اما مسیر حرکت یک کشتی عظیم را کنترل می نماید.

بنابراین یک زندگی بدون امید و هدف، مانند یک کشتی بدون سکان می باشد. فرد بی هدف نیز جهت خود را از دست خواهد داد و آنقدر در امواج متلاطم زندگی سرگردان می شود تا سرانجام غرق شود.

انسان های خطرناک

البته آدمی که دارای اهداف و آرزوهای غلط می باشد، همانقدر خطرناک است که شخص بی هدف. فردی که اهداف و آرزوهایش از محدوده آسایش و رفاه شخصی فراتر نمی رود، بسیار دردناکتر و تاثر انگیزتر از فردی است که اصلا هدف و آرزویی ندارد. او از ارزش و اهمیت جوانی آگاهی ندارد.

کاری که جوانان باید انجام دهند

اگر شما هدف دارید که امیدوارم داشته باشید، با تمام قدرت آن را پرورش دهید. زیرا امید و آرزویتان، تعیین کننده ی مسیر زندگی شما است. جوانان باید کاری کنند که در اذهان و خاطره ها، به عنوان بنیانگذاران شیوه های مثبت، مفید و جدید در زندگی بشری، از آنان با احترام یاد شود. جوانان باید طوری فعالیت کنند که در محدوده کاری خود، به عنوان یک متخصص والا و برجسته، در خاطره ها بمانند.

جوان بی هدف، جوان نیست. آرزو، برای جوانان بسیار با اهمیت و ضروری است. تاریخ متعلق به کسانی است که در زندگی امیدهای بزرگ دارند.

ارتباط سبک زندگی و آرزوها

آرزوهای صحیح و منطقی ، موجب تثبیت یک نوع سبک زندگی مثبت می شوند که نتیجه ی آن ، سعادت و خوشبختی انسان است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان