Thursday، 28 March 2024 | پنجشنبه، 09 فروردین 1403
1 2

اختصاصی گیلانیان : به نظر می رسد کسانی در گیلان هستند چون چشم دیدن آرامش ، اتحاد و همدلی بین مسئولان استان را ندارند از این رو تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا با مصفا و مزکی و مصون از هر گونه خطا و لغزش جلوه دادن خود کوچکترین اختلاف سلیقه مسئولان را به عنوان اختلاف لاینحل و عامل انحرافی و عمل ضد انقلابی معرفی نمایند.

متأسفانه این خط فکری ناصواب چیز نوظهوری نیست و پیدایش آن به زمان مرحوم آیت الله احسانبخش بر می گردد که از شدت بیشتری برخوردار بوده و تا زمان حاضر نیز به نوع دیگری استمرار پیدا کرده که وساطت برخی از بزرگان در گذشته و حال نتوانسته این مشکل را حل نماید و معلوم نیست حضرات از تبدیل اختلاف سلیقه به اختلاف بنیادین و تشدید و ترویج آن در استان چه اهدافی را دنبال می کنند و چه سودی عایدشان می شود ؟

این اقدام مدعیان مسلمانی و انقلابی و پیرو رهبری بگونه ای است که رفتارشان در عمل ناقض دستورات رهبری و قرآن است ؛ زیرا آیه 10 سوره حجرات مومنان را با هم برادر می داند و دستور می دهد میان برادران سازش برقرار نمایید و از خدا پروا کنید ، یا در آیه 46 سوره انفال به صراحت دستور می دهد : "از خدا و پیامبرش اطاعت کنید و با هم نزاع مکنید که سست‏ شوید و مهابت ‏شما از بین برود و صبر کنید که خدا با شکیبایان است" .

یکی از موارد اختلاف افکنانه حضرات نحوه برگزاری مراسم  7 تیر است که به هر دلیل و علت قرار بود در دو مکان بطور همزمان برگزار شود که به دلیل ناصوابی نفس عمل ، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، استاد حوزه و امام جمعه موقت تهران با ورود به رشت پیشنهاد ادغام مجلس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واقع در حسینیه را در جلسه نماینده ولی فقیه منعقد در مصلی را داد .

وی دلیل این کار را اهمیت جایگاه نمایندگی ولی فقیه و عنایت ویژه و توصیه مقام معظم رهبری به این نهاد اعلام کرد و افزود : "جایگاه نمایندگان ولی فقیه باید مورد احترام همه باشد و این منش مقام معظم رهبری است که هر جا تشریف می برند به مسئولان سفارش می کنند با نمایندگان اینجانب باید همراه باشید و نمایندگی ولی فقیه محور و حجت است " .

با توجه به توافق حاصله و ادغام مراسم و شرکت با شکوه و بی نظیر اقشار مختلف در این مراسم انتظار می رفت اختلاف افکنان دست از عمل نادرست خود بردارند و به آشتی شیرین حاصله که شاید موجبات خوشحالی خیلی ها را فراهم نموده و بهمین دلیل مورد استقبال عمومی قرار گرفته بود احترام بگذارند و اجازه بدهند استان از زیر بار اختلافات و تبعات آن کمر راست کند و بیش از این شخصیت های ارزشمند دو طرف ترور شخصیت نشوند .

Karbalaeiبا کمال تأسف پس از برگزاری بی نظیر مراسم 7 تیر پیامکی منتشر شد که به بهانه دفاع غیر مسئولانه از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عمل آقای خاتمی را تبعیض و اشتباه فاحش و یک اقدام انحرافی معرفی نمود !!

اگر چه این پیامک اولین نیست و با توجه به عملکرد آخرین هم نخواهد بود ولی این اقدام فراقانونی فرستنده پیامک به عنوان یک نیروی ارزشی قابل تأمل است .

به نظر می رسد بنا به گفته آقای خاتمی وقتی نمایندگان ولی فقیه در استان ها محور هستند و ضمن عهده دار بودن ریاست شورای فرهنگ عمومی ، خود مبلغ و مبشر بزرگداشت شعائر مذهبی ، اعیاد ملی و مذهبی و یوم الله ها در استان ها هستند چگونه است نمی تواند در برگزاری شعائر ملی و مذهبی تصمیم ساز باشند ؟

حال که این مهم به عهده شورای هماهنگی استان ها واگذار شده تا با کمک ادارات مستقر در استان ها برگزار کننده این قبیل مراسم باشد چرا نباید نماینده ولی فقیه استان ها در رأس شورا برای تصویب نهائی تصمیمات و حضور استاندار در جلسه برای صدور مجوز اداری جهت هزینه کردن ها و همچنین تأکید وی به مشارکت ادارات ذیربط و ذیصلاح در این امر مهم به عنوان عوامل مؤثر در تصمیمگیری به حساب نیایند ؟

حال اگر نماینده ولی فقیه برای حفظ وحدت و همدلی از اختیارات خود صرفنظر می کند نباید این تفویض اختیارات چنان عامل اختلاف و موجب سوء استفاده بعضی ها قرار گیرد تا جائی که توصیه بزرگان و مرتبط با رهبری را اشتباه و انحرافی بدانند .

چگونه اعمال آیات : احسانبخش ، قربانی و حتی خاتمی به عنوان نمایندگان امام و رهبری ، و دوستان نزدیک رهبر اشتباه و انحرافی می شود ولی گروهی معدود و محدود که برخلاف ادعای انقلابی و پیرو خط ولایت و رهبری با تفکر خود برتر بینی در دستورات رهبری و قرآنی نیز اختلاف می کنند ، اقدام انقلابی محسوب می شود ؟

اینان چگونه مدعی پیرو ولایتند که خواست و توصیه های ولی فقیه مبنی بر محوریت نمایندگی های معظم له در استان ها را تمکین نمی کنند ؟

چرا با عمل خود مردم را در شناخت حق و باطل دچار تردید می کنند و به جای "فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ" ، آتش نفاق و اختلاف را دامن می زنند ؟

چرا بعضی ها چشم دیدن صفا و صمیمیت حاکم بر ارتباطات مسئولان استانی را ندارند ؟

ایجاد و تشدید اختلاف در استان به نفع کیست که این همه پیامک و مقاله و اندرزنامه و غیره منتشر می شود ؟

چه خوب است تا زنده ایم قدر همدیگر را بدانیم و با عمل خود نسبت به اصلاح یکدیگر اقدام کنیم و حتی در زمان نیاز به گفتار از زبان لیّن استفاده نماییم تا در یادها بمانیم نه اینکه چنان مورد بی اعتنائی و بی اعتباری قرار گیریم که وقتی انتخاباتی آغاز می شود مردم به حرف ما اعتماد نکنند و به کاندیدا های ما علیرغم توانائی ها و شایستگی ها ، صرف اینکه از ناحیه خاص هستند رأی ندهند . مولوی چه زیبا سروده :

بیا تا قدر یک دیگر بدانیم                                                     که تا ناگه ، ز یک دیگر نمانیم

چو مؤمن آینه مؤمن یقین شد                                                چرا با آینه ما روگرانیم

کریمان جان فدای دوست کردند                                           سگی بگذار ، ما هم مردمانیم

فسون قل اعوذ و قل هو الله                                                چرا در عشق همدیگر نخوانیم

غرض ها تیره دارد دوستی را                                               غرض ها را چرا از دل نرانیم

گهی خوشدل شوی از من که میرم                                     چرا مُرده پرست و خصم جانیم

چو بعد از مرگ خواهی آشتی کرد                                        همه عمر از غمت در امتحانیم

کنون پندار مُردم آشتی کن                                                  که در تسلیم ، ما چون مردگانیم

چو بر گورم بخواهی بوسه دادن                                          رخم را بوسه ده ، کاکنون همانیم

خَمُش کن مُرده وار ای دل ازیرا                                          به هستی متهم ما زین زبانیم

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان