Thursday، 28 March 2024 | پنجشنبه، 09 فروردین 1403
1 2

چاپ کد خبر: 26131 |

گیلانیان : رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ایران اسلامی در مسیر مبارزه 35 ساله با استکبار جهانی، به پیشرفت های مختلفی رسیده است.

سردار ˈمحمدرضا نقدیˈ پنجشنبه شب در مراسم یادواره شهید ابوالحسن کریمی در مسجد سلیمانداراب رشت افزود: هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی و در مسیر مبارزه با استکبار، چهار میلیون نفر در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مشغول تحصیل و افزون بر یکصد هزار استاد مشغول تدریس هستند.

وی استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و صحت عمل مدیران را از اصول انقلاب اسلامی عنوان و بیان کرد: امام راحل، پرچمدار مبارزه با استکبار بودند و مقام معظم رهبری پس از ایشان، بیرق مبارزه با استکبار را برافراشته اند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تحریم های دشمنان گفت: جوانان این مرز و بوم در سایه تلاش و همت، توانستند ایران اسلامی را در بسیاری از علوم در زمره 15 کشور برتر جهان قرار دهند و با وجود کارشکنی دشمنان، به موفقیت های بزرگی دست یابند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان کریمی و انصاری خاطرنشان کرد: این شهیدان والامقام، در دوران مدیریتی خود از امور مردم آگاه بودند و خود را وقف خدمت به ملت کرده بودند.

سردار نقدی بر ضرورت پیروی مدیران کنونی از مشی شهیدان کریمی و انصاری تاکید کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی» تصریح کرد: همین یادواره های شهدا که برگزار می شود، نمونه عینی جهاد فرهنگی است.

رییس سازمان بسیج مستغعفین همچنین با یادآوری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) آن بانوی بزرگوار را پاره تن حضرت رسول (ص) و همسر مولای متقیان امام علی (ع) ذکر و اضافه کرد: امام حسن مجتبی و امام حسین (ع) در دامان بی بی دوعالم و مکتب این بانوی عظیم الشأن پرورش یافته اند.

ابوالحسن کریمی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، به مدت سه سال دادستان کل دادگاه های انقلاب استان گیلان و نیز فرماندار شهرستان لاهیجان بوده است.

ابوالحسن کریمی در غروب سیزدهم فروردین ماه سال 1365 از سوی منافقان کوردل ترور شد و به شهادت رسید ./منبع : ایرنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان