Thursday، 28 March 2024 | پنجشنبه، 09 فروردین 1403
1 2

گیلانیان : در دومین روز از هفته دولت، اینترنت پرسرعت 493 روستای گیلان با حضور ˈمحمود واعظیˈ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

محمود واعظی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمدعلی نجفی ، استاندار گیلان عصر دوشنبه با حضور در روستای لیالستان شهرستان لاهیجان در شرق استان گیلان، این طرح ها را بصورت همزمان افتتاح کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با اشاره به نیاز روستاها و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به اینترنت گفت: امروز بسیاری از روستاییان از ما درخواست اینترنت پرسرعت دارند که این موضوع، نشانگر آن است که ارتباطات و فناوری اطلاعات در همه بخش های کشور نفوذ یافته است.

وی به فعالیت 54 شرکت فناوری اطلاعات و الکترونیک در پارک علم و فناوری گیلان و همچنین افتتاح پروژه های ارتباطاتی در این استان اشاره کرد و از افزایش پهنای باند اینترنت در کشور خبر داد و افزود: پهنای باند در گیلان هفت گیگا بایت بود که به 32 گیگابایت رسید.

وی با بیان این که در کشور به لحاظ نرم افزاری پیشرفته هستیم، این عرصه را زیرساخت توسعه کشور دانست و اظهار کرد: فناوری ارتباطات و اطلاعات به معنی توانمندسازی همه بخش هاست و بنابراین باید نگاه ویژه ای به این حوزه داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به برنامه های گسترده این وزارتخانه در بخش زیرساخت ها اشاره کرد و افزود: اپراتور چهارم پروژه بزرگی است که در پیش داریم.

محمود واعظی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین صبح امروز (دوشنبه) از پارک علم و فناوری گیلان و نمایشگاه شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان بازدید کرد و در نشستی با فعالان حوزه فناوری اطلاعات استان، در جریان کاستی های این بخش قرار گرفت.

پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان نیز در دومین روز هفته دولت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

افزایش پهنای باند لایه لبه استان گیلان به میزان 32 گیگابایت، توسعه تجهیزات تکمیلی کانال های بین المللی، نصب و راه اندازی سامانه پایش ترافیک، توسعه شبکه فیبرنوری استان به میزان 288 کیلومتر در حوزه زیرساخت ارتباطات با هزینه 230 میلیارد ریال از مهمترین طرح هایی بود که امروز (دوشنبه) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گیلان به بهره برداری رسید.

همچنین استانداری گیلان و شرکت پست تفاهم نامه همکاری امضا کردند که به امضای محمدعلی نجفی استاندار گیلان و حسین مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست ایران رسید.

در این تفاهم نامه همکاری، دو طرف در خصوص انطباق بخش های پستی با نقشه های ثبت املاک کشور توافق کردند.

علاوه بر چهار پروژه زیرساخت ارتباطات، یکصد صندوق تامین مالی خرد روستایی با همکاری استانداری و شرکت پست، سه ناحیه مستقل بانکی شرکت های تعاونی دهیاران بهره برداری و از چهار سرویس خدماتی شرکت پست رونمایی شد./منبع : ایرنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان