Friday، 26 April 2024 | جمعه، 07 اردیبهشت 1403
1 2

گیلانیان : استاندار گیلان گفت: بودجه سال جاری 52 شهرداری گیلان تنها 450 میلیارد تومان بوده که بسیار ناچیز است.

محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در جمع شهرداران استان با بیان اینکه گیلان از استان های حادثه خیز کشور است، اظهار کرد: از 40 حادثه غیرمترقبه تعریف شده در کشور بیش از 30 نوع آن در گیلان وجود دارد.

وی با بیان اینکه حمایت های لازم باید در این زمینه صورت گیرد، تصریح کرد: مدیریت حوادث غیرمترقبه استان مدیریتی فعال و پویا است.

استاندار گیلان نبود امکانات و اعتبارات مناسب در مدیریت حوادث غیرمترقبه را موجب محدودیت هایی دانست و تصریح کرد: در صورتی که اعتبارات به موقع تزریق نشود بروز حوادث کوچک دیگر می تواند موجب مضاعف شدن خسارات شود.

وی به موضوع آبگرفتگی در شهرهای گیلان اشاره کرد و گفت: بالغ بر 30 نقطه از شهر رشت لوله گذاری شده است و با وجود بارندگی سنگین 116 میلی متری در شهر رشت، حادثه آبگرفتگی که سال های گذشته در بیشتر مناطق شهر رشت شاهد آن بودیم را نداشتیم.

نجفی برطرف شدن برخی نقاط آبگرفته گیلان را نیازمند اعتبارات ویژه عنوان کرد و افزود: در کمتر از 12 ساعت بیش از 100 میلی متر در گیلان باریده که این میزان بارندگی مطابق با یک سال بارندگی برخی از استان ها است بنابراین باید از آمادگی لازم در این بخش برخوردار شویم.

وی با بیان اینکه طی 23 سال گذشته ماشین آلات حوزه شهرسازی نوسازی نشده است، خاطرنشان کرد: با اعتبارات ناچیز خود تلاش کردیم بخشی از ماشین آلات نوسازی شوند اما نیازمند اعتبارات و کمک ویژه هستیم.

استاندار گیلان به وضعیت پسماند استان اشاره کرد و گفت: تاکنون چند تفاهمنامه با رئیس سازمان محیط زیست کشور و استان های همجوار امضا کردیم و فرمانداران و حوزه مدیریت شهری در این راستا فعال شده اند.

وی فرهنگ سازی را از جمله موارد مهم در مدیریت پسماند عنوان کرد و ادامه داد: باید حوزه های مختلف شهری و روستایی در امر فرهنگ سازی و مدیریت پسماند فعالانه عمل کنند.

نجفی جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: جلوگیری از تصرف اراضی توسط افراد سودجو مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: با فعال شدن حوزه های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی و سازمان های مربوطه، دستورالعمل های لازم در این خصوص ابلاغ شده است.

استاندار گیلان از تشکیل کارگروه به منظور تبیین حقوق مالکیت اراضی ساحلی خبر داد و خاطرنشان کرد: تعیین متولی بهره برداری اراضی ساحلی در مناطق مختلف از جمله مواردی بود که در جلسه ستاد تسهیل امور سرمایه گذاری و کارآفرینی مصوب شد.

وی درآمد شهرداری های استان را بسیار کم دانست و گفت: بودجه سال جاری 52 شهرداری در استان در مجموع 450 میلیارد تومان بوده که بسیار ناچیز است.

نجفی حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه و عمران و آبادانی را از جمله موارد مهمی ذکر کرد که باید برای تحقق این مهم تلاش شود.

وی خواستار توجه ویژه مسئولان به ساخت 11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت ـ قزوین شد و تصریح کرد: با توجه به موقعیت گردشگرپذیری گیلان توجه مسئولان امر به تسریع در اجرای این پروژه امری ضروری است.

استاندار گیلان در ادامه مدیریت حوزه شهری را مظلوم خواند و افزود: جای تاسف است در شهری چهار ماه طول می کشد تا شورای شهر شهردار انتخاب کند و پس از طی این مرحله بعد از دو ماه ماه درگیری و تزلزل شهردار برکنار می شود.

وی خطاب به شهرداران گیلان متذکر شد: شما باید در کنار شورا که ظرفیت خوبی برای شما خواهند بود با تمام توان مسئولانه، فعالانه، کوشا، امین و پاکدستانه کار کنید و از مشورت شورا نهایت بهره را بگیرید و از مدیریت انفرادی بپرهیزید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان