Friday، 19 April 2024 | جمعه، 31 فروردین 1403
1 2

چاپ کد خبر: 32828 |

گیلانیان : نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در دیدار علمای اهل سنت و روحانیون شیعه استان گفت: ایران اسلامی در سایه وحدت ملی و اتحاد شیعه و سنی، یکی از امن ترین نقاط جهان است.

آیت الله زین العابدین قربانی روز شنبه در این دیدار که به مناسبت در پیش بودن هفته وحدت برگزار شد؛ افزود: همگان باید قدر نعمت ولایت و امنیت را بدانند و در مقابل وسوسه های گروه های افراطی و تکفیری، بایستند تا از کید دشمنان در امان بمانیم.

وی ادامه داد: وحدت باید در سایه اسلام، قرآن و ولایت حفظ شود تا دشمنان را ناکام و دوستان را شاد کنیم.

امام جمعه رشت در ادامه سخنانش اظهار کرد: بیان منطقی مسایل از سوی اهل سنت و شیعه، موجب تحکیم وحدت در جوامع اسلامی می شود.

وی تصریح کرد: علمای شیعه و اهل سنت، سنگربانان دین هستند و باید حقایق دین را تبیین کنند و آنچه اسلام با آن مخالف است؛ باید از آن دوری کرد.

وی با اشاره به انتخاب دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول به عنوان هفته وحدت از سوی امام راحل عظیم الشأن افزود: باید اهل سنت و شیعیان در کنار هم ، با مسالمت و صلح و صفا زندگی کنند و این نعمت الهی را قدردان باشند.

آیت الله قربانی گفت: داشتن اختلافات، امری طبیعی است و موجب تکامل جوامع و ارتقای فرهنگ عمومی شده و رشد فکری جامعه را افزایش می دهد.

وی یادآور شد: بر اساس مشاهدات تاریخی، اختلافات همواره موجب خدشه دار شدن عزت اسلامی شده و این اختلافات و جنگ ها خسارات زیادی به اسلام وارد کرده است.

امام جمعه رشت بر ضرورت بهره گیری از فرصت هفته وحدت برای تحکیم وحدت در جامعه اسلامی و دوری از اختلافات تاکید کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این دیدار گفت: وحدت، محوری ترین حرکت برای رسیدن به موفقیت است و اهداف انبیاء الهی؛ فتح قلوب و سوق دادن جامعه به توحید و معنویت بدون کینه ورزی ، قشری گری و انتقام گیری بوده است.

حجت الاسلام جمال یاری با اشاره به ضرورت حفظ وحدت اقشار مختلف جامعه خاطرنشان کرد: وحدت و زندگی مسالمت آمیز مذاهب مختلف در کنار هم، از تاکیدات مهم رهبر کبیر انقلاب بود و از شاهکارهای مقام معظم رهبری نیز تشکیل مجمع تقریب مذاهب است.

وی ویران شدن زیرساخت های برخی کشورهای اسلامی را زاییده تفکر افراطی در جهان اسلام دانست که ترویج دهنده خشونت و اسلام آمریکایی است.

حجت الاسلام سید منصور شرفی امام جمعه اهل سنت پره سر شهرستان رضوانشهر نیز در این دیدار به نمایندگی از روحانیون اهل سنت گیلان اظهار داشت: اهل سنت و تشیع این استان در کنار هم، با محبت زندگی می کنند و همه به عنوان پیروان رسول اکرم(ص) هفته وحدت را پاس می دارند.

وی ادامه داد: تندرویی هایی که امروز در برخی کشورهای اسلامی می بینیم، به وحدت مسلمانان ضربه می زند و باید صمیمیت و زندگی مسالمت آمیز کنار یکدیگر ترویج یابد.

به مناسبت در پیش بودن هفته وحدت، ائمه جمعه و جماعات شهرستان های آستارا، تالش و رضوانشهر با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار کردند.

صبح امروز نیز شماری از علمای اهل سنت و روحانیون شیعه گیلان، با استاندار گیلان ملاقات کردند./منبع : ایرنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان