Thursday، 25 April 2024 | پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
1 2

چاپ کد خبر: 36848 |

گیلانیان : نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: معلمان به عنوان خالق اخلاق و افکار انسان ها نقش تاثیرگذاری برای تربیت نسل آینده ایران اسلامی بر عهده دارند.

آیت الله زین العابدین قربانی در دیدار معلمان نمونه ، بسیجی ، شاهد و ایثارگر استان گیلان افزود: فکرهای نسل ها به معلمان سپرده شده؛ بنابراین معلمان در تعلیم و تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی نقش مهم و با ارزشی دارند.

وی با اشاره به تاثیر روش های تربیتی معلمان بر دانش آموزان اظهار کرد: معلم اگر چیزی را نمی داند و شبهه ای دارد ، نباید برای دانش آموز بیان کند.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان این که جامعه هم به شور و هم به شعور نیاز دارد، تصریح کرد: معلمان بایستی با توجه به نقش مهم شان به هر دو مقوله شور و شعور توجه کنند.

وی با بیان این که معلمان ادامه دهندگان راه انبیاء هستند ، اظهار کرد: نام خدا، قرآن ، تقوی و پرهیزگاری که شما معلمان به دانش آموزان تعلیم می دهید، سرمایه های روز قیامت شما است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خاطر نشان کرد: علم تنها و بدون عمل انسان ها را نمی سازد؛ اخلاق ، تهذیب و تزکیه در سازندگی افراد نقش مهمی دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری بیان داشت: این استاد فرزانه برای آموزش و پرورش صحیح خود را در معرض خطر قرار داد و نامگذاری سالروز شهادت ایشان به عنوان روز معلم حق این استاد است.

آیت الله قربانی از معلمان خواست تا قدر نعمت معلمی را بدانند و از هنر خود برای تربیت آینده سازان ایران اسلامی و مفاهیم ارزش های اسلامی به دانش آموزان بیش از پیش تلاش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این دیدار گفت: کسوت زیبای تعلیم و تربیت بر قامت معلمان دوخته شده است.

مهدی حاجتی افزود: در آیات و احادیث، فرمایشات امام راحل، رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری به روشنی جایگاه ارزشمند معلمان در جامعه و در تعلیم و تربیت بیان شده است.

وی سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری را آغاز هفته معلم نامید و اظهار کرد: استاد مطهری با تزریق عشق و اندیشه و استدلال زمینه ای را فراهم کرد تا دانشجویان و طلاب متفکر از چشمه سار وجود پربرکت ایشان برخوردار شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: هفته معلم ، هفته فضیلت و کرامت ، علم ، دانش ، سازندگی و قدردانی از معلمان و تجلیل علم است.

وی با بیان این که تجلیل از معلم محدود به یک هفته نیست ، تصریح کرد: هفته معلم نمادی از قدرشناسی از زحمات معلمان در تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

حاجتی در ادامه به اقدامات خوب اداره کل آموزش و پرورش گیلان اشاره و یادآور شد: این اداره کل در حوزه ارتقاء مفاهیم آموزشی و پرورشی جایگاه خوبی در سطح کشور دارد.

12 تا 18 اردیبهشت هفته معلم نامگذاری شده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان