Sunday، 28 April 2024 | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403
1 2

گیلانیان | رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان با انتقاد از برنامه‌های قطعی برق صنایع گفت: «تولید» یک اکوسیستم است و با قطعی برق ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری بر صنعت وارد می‌شود و این در حالی است که هیچ سازمان و نهادی جوابگوی تامین و جبران این ضررها نیست.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در نخستین مراسم «تجلیل از واحدهای شهر صنعتی رشت با رویکرد فناورانه» با بیان پیشینه شهرصنعتی رشت اظهار کرد: این مجموعه عظیم صنعتی یکی از ۵ شهرصنعتی بزرگ کشور است که تماما توسط بخش خصوصی مدیریت و راهبری می‌شود. 

فرحمند پورعلی با بیان اینکه مقدمات اولیه تاسیس شهرصنعتی رشت تقریبا همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی پایه‌ریزی شد، گفت: با ورود سرمایه‌گذاران بزرگ و نیز سرمایه‌گذاری‌های گسترده در سالیان متمادی هم اکنون شاهد اشتغال بیش از ۲۰ هزار نفر بیمه شده از نیروهای کار و جوانان استان در شرکت‌های بزرگ مستقر در این شهرصنعتی عظیم هستیم. 

وی چرخه تولید را اکوسیستمی بزرگ با اجزایی متصل و بهم پیوسته عنوان کرد و افزود: از مرحله تولید و تامین مواد اولیه و قطعات تا مرحله تولید محصول نهایی و تحویل به موقع به بازار عرضه و مصرف همانند حلقه‌های بهم پیوسته یک زنجیره است که هرگونه تصمیم شتابزده، متغیرهای تامین انرژی پایدار و مواد اولیه، نوسانات نرخ ارز و تلاطم بازار مصرف و کاهش قدرت خرید مصرف‌کننده، هر کدام به تنهایی می‌تواند باعث اخلال در عملکرد این اکوسیستم شده و اثرات مخربی بر اشتغال، اقتصاد و صنعت ایجاد کند. 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان با انتقاد از برنامه‌های قطعی برق صنایع بیان کرد: «تولید» یک اکوسیستم است و با قطعی برق ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری بر صنعت وارد می‌شود و این در حالی است که هیچ سازمان و نهادی جوابگوی تامین و جبران این ضررها نیست. 

پورعلی، کاهش قدرت خرید مصرف کننده، کاهش تامین مالی از طریق بانک‌ها، بالا بودن نرخ سود تسهیلات و در نتیجه افزایش قیمت هزینه‌های تولید، کاهش روند به روزرسانی خطوط تولید در صنایع را از دیگر مشکلات صنعت عنوان کرد. 

به گفته رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان، علاوه بر تمامی موارد مطرح شده کمبود نیروی انسانی کارگر ساده، نیمه ماهر و ماهر معضلی است که زنگ خطری برای ادامه حیات اشتغال و صنعت به شمار می‌آید. 

وی، تغییر رویکرد جهانی به سمت هوش مصنوعی را مقوله‌ای غیرقابل انکار قلمداد کرد و افزود: سرمایه‌گذاری، نوآوری و به کارگیری هوش مصنوعی راهکاری برای نوآوری در صنعت است و بخش تولید استان و کشور باید بتواند از ظرفیت‌های آن به طرز بهینه استفاده کرده تا بتواند ماندگاری خود را قطعی و مطمئن کند. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان