Saturday، 27 April 2024 | شنبه، 08 اردیبهشت 1403
1 2
امام جمعه موقت رشت:

مسؤولین، مشکل سند اراضی کشاورزان را حل کنند

۱۴۰۲/۱۱/۲۷ ۲۰:۱۴ | چاپ کد خبر: 85305 |

گیلانیان | امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه در گیلان مسئله سند اراضی، کشاورزان را دچار مشکل کرده است، گفت: راهکارهایی مانند اصلاح بعضی قوانین، راه حل از مرجع صدور حکم قضایی پیدا و دیگر راه حل‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد تا بیش از این کشاورزان دچار مشکل نشوند.

حجت الاسلام صفر قربانپور امام جمعه موقت رشت در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با تقدیر از شکوه حضور مردم در راهپیمائی دشمن‌شکن ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ که مردم حقیقتا منجر به شادی روح امام خمینی (ره) شدند، اظهار کرد: مردم با خلق عظمت شکوه حضور، با ولایت فقیه پیمان بسته و به یقین باید گفت که توطئه‌های ترکیبی دشمن را با بصیرت و هوشیاری خنثی و به کوری چشم دشمن، رای آری خود را به رخ دنیا کشیدید.

وی خطاب به مسؤولین نسبت به اینکه مردم به عهد خود وفا کردند و حالا نوبت به وفای عهد مسؤولین است تا با انجام وظیفه خود نسبت به مردم عمل کنند، گفت: مردم بصیر و هوشیار ایران اسلامی در انتخابات نیز با حضور مقتدرانه خود بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان زده و توطئه‌های آنان را به کابوسی ابدی تبدیل می‌کنند.

به گفته امام جمعه موقت رشت، مردم مسلمان ایران اسلامی همواره خود را کنار مردم غزه می‌داند و اتفاقات غزه را از یاد نبرده و نخواهد برد، از این رو، جشن اقتدار ملت ایران در راهپیمائی و حضور دشمن‌شکن در انتخابات دشمنان را مایوس و آنان را به عقب نشینی وا می‌دارد.

قربان‌پور با بیان اینکه تمام چشم طمع دشمن به انتخابات مردم ایران است، تصریح کرد: ۲ انتخابات خبرگان رهبری و نمایندگی مجلس، همزمان انجام می‌شود که در گیلان، ۶ داوطللب برای مجلس خبرگان، خود را در معرض انتخاب قرار داده تا چهار نفر عهده‌دار نمایندگی مردم گیلان باشند و شایسته است مردم با دقت و عمیقا با حق کامل خود، انتخاب دقیق داشته باشند.

وی با اشاره به کثرت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و تاکید بر اینکه شایسته است تا کاندیداها از زیاده روی‌ها بپرهیزند، بیان کرد: مردم به سوابق، تعهدات و خدمات کاندیداها بنگرند و بدور از احساسات انتخاب کنند تا با وضع قوانین درست توسط نمایندگان، مسیر زندگی همه افراد جامعه هموار باشد چرا که مجلس، جلوه و نماد مردم سالاری دینی و کارآمدی نظام دینی و اسلامی است.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه در گیلان مسئله سند، کشاورزان را دچار مشکل کرده است، افزود: راهکارهایی مانند اصلاح بعضی قوانین، راه حل از مرجع صدور حکم قضایی پیدا و دیگر راه حل‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد تا بیش از این کشاورزان دچار مشکل نشوند لذا نمایندگان، اعضای قوه قضائیه و دادگستری این مشکل را برطرف و نارضایتی را کم کنند.

قربان‌پور با اشاره به مشکل برجا مانده درخصوص‌عدم فروش برنج کشاورزان افزود: رئیس اصناف گفته که بیش از ۲ میلیون تن برنج وارد ایران شده و این یعنی ایجاد مشکل در بخش اعظم استان‌های شمالی و زمین زدن بحث کشاورزی در این استان‌ها و اینکه بستر مافیای قدرت و ثروت به وجود آید.

وی با بیان اینکه در باب موضوع مهدویت باید درب مراکز فرهنگی و مراکزی که مخاطب جوان دارد تبیین صورت گیرد، گفت: به بهانه جشن میلاد حضرت موعود، جشن‌ها باید بزرگ شمرده شود و با آذین‌بندی در شهر و کوچه، مسیر جلوه‌های بزرگ معنویت شیعیان هموار شود.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه روز جوان بستر نهادینه کردن مبانی علمی، معنوی است، بیان کرد: مسئله جوانی جمعیت نیز باید مورد تاکید دستگاه‌های متولی قرار بگیرد تا مسئله جمعیت به ویژه در گیلان به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان