Friday، 03 May 2024 | جمعه، 14 اردیبهشت 1403
1 2

گیلانیان |استاندار گیلان پاسداری را برگرفته از فرهنگ بسیج و جهاد در راه خدا و اقدامات سپاه عزیز را ارزشمند دانست و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند" پیدایش، رشد و بالندگی و بحران‌شکنی و عملکرد سپاه  در ابعاد نظامی،‌ مردمی، خدماتی و سازندگی، منحصربه‌فرد و افتخارآمیز است."

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی صبح امروز (شنبه) در آئین گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران و دیدار با پاسداران و کارکنان سپاه قدس گیلان که با حضور و سخنرانی آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان و حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان برگزار شد، سپاه و پاسداری را برگرفته از فرهنگ بسیج و جهاد دانست و اظهار کرد: بسیج مدرسه عشق است و شما پاسداران همگی ابتدا بسیجی بودید که به درجه پاسداری نائل آمدید و با فدا کردن خون خود به ماندگاری انقلاب کمک کردید.

وی با بیان اینکه تأسیس سپاه نشان از دور اندیشی معمار کبیر انقلاب بوده است، گفت: سپاه یکی از نهادهای ارزشمند در کشور است که در بزنگاه‌های حساس در کنار مردم بوده و به حل مشکلات کمک می‌کند.

استاندار گیلان با اشاره به توجه امام راحل (ره) به نظر مردم در انجام امور کشور افزود: حضرت امام بعد از انقلاب سریعا مسئله قانون اساسی و همه پرسی را انجام دادند که در جهان بی‌سابقه بوده است و مردم هم به امام خمینی(ره) با رای مثبت ۹۸ درصدی لبیک گفتند.

عباسی با تاکید بر انجام فتنه‌هایی مختلف در کشور به ویژه بروز آشوب در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در اوایل دوران انقلابی لانه جاسوسی آمریکا از طریق گروهک‌های تجزیه طلب در غرب و منافقین در پایتخت دست به آشوب و فتنه زدند تا پایه‌های این نظام اسلامی را متزلزل کنند ولی با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اهداف خود نرسیدند.

وی یکی از رازهای ماندگاری انقلاب اسلامی و مستحکم شدن پایه‌های این نظام را وحدت میان سپاه و ارتش دانست و گفت: وحدت بین ارتش و سپاه مهمترین عامل حفظ این انقلاب مردمی، الهی و معنوی بوده و این ۲ نهاد نظامی با تقدیم شهدای گرانقدری همچون شهید صیاد شیرازی، شهید باکری، همت و حاج قاسم سلیمانی به تحقق این امر کمک کردند.

استاندار گیلان با بیان اینکه لباس پاسداری نماد فداکاری، ایثار و جانفشانی است، گفت: باید از طریق نرم‌افزار و و فضای مجازی به مردم و نسل جدید نشان دهیم که چه فتنه‌هایی در کشور رخ داده و سپاهیان این رزمندگان دلاور اسلام چه از جانفشانی‌هایی را انجام دادید.

عباسی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبعیت از آرمان‌های انقلاب و باور داشتن به شعار ما می‌توانیم اکنون به موفقیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف دست یافته است، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس حتی برای واردات یک سیم خاردار هم با مشکل مواجه بودیم ولی امروز سپاه تبعیت از امام راحل، مقام معظم رهبری و توان به تکیه خود جمهوری اسلامی امروز به قدرت اول موشکی منطقه مبدل شده است.

وی با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به رژیم صهیونسیتی افزود: من به خود می بالم که امروز در کنار شما پاسدارانی هستم که لرزه به اندام استکبار جهانی انداخته و تار عنکبوت رژیم صهیونسیتی را موشک‌های خود هدف قرار دادید.

استاندار گیلان با بیان اینکه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی این پاسداران دلاور فقط خدا را می‌بینند، گفت: بعد از دوران دفاع مقدس، قرارگاه سازندگی سپاه تشکیل و به عمرانی کشور کمک کردند و امروز بسیاری از سازندگی‌های کشور را مدیون سپاه و بسیجیان هستیم لذا باید این اقدامات و دستاوردها را شناخته، حفظ و در نهایت تقویت کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شجره طیبه‌ای است که بنیانگذار کبیر انقلاب آن را غرس نمودند و امام خامنه‌ای مدظله العالی آن را فرزند انقلاب و مظهر اقتدار نامیدند و فرمایش کردند؛ سپاه تربیت شده دامان انقلاب است و به گردن انقلاب هم حق دارد.

عباسی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان سپاه گفت: پیدایش، رشد و بالندگی و بحران‌شکنی و عملکرد سپاه  در ابعاد نظامی،‌ مردمی، خدماتی و سازندگی، منحصربه‌فرد و افتخارآمیز است.

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان