Wednesday، 04 December 2024 | چهارشنبه، 14 آذر 1403
1 2

گیلانیان : معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه تدوین سند توسعه گردشگری مهم ترین اولویت سازمان است، گفت: تبلیغات در حوزه اطلاع رسانی حلقه مفقوده معرفی گردشگری ایران است.

محمد خیاطیان ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی گیلان که در سالن اجتماعات بانک ملی در رشت برگزار شد، اظهارکرد: راهپیمایی اربعین حسینی (ع) به عنوان یک میراث معنوی ثبت ملی شده است.

خیاطیان افزود: سازمان میراث فرهنگی با این اقدام سهمی کوچک در تشویق و حمایت هموطنان در این حرکت معنوی و حماسه حسینی ایفا کرده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور در ادامه با اشاره به ظرفیت های بالای گیلان در توسعه صنعت گردشگری گفت: جنگل های هیرکانی با قدمت ۷ هزار ساله، دریای خزر، آب و هوای معتدل و شرایط جغرافیایی مناسب از جمله ظرفیت های گیلان است که قابلیت بالایی در توسعه صنعت گردشگری داشته و باید با بهره گیری از این ظرفیت ها در حوزه گردشگری نقش به سزایی ایفا کنیم.

ضرورت بهره گیری از صنعت گردشگری در حل مشکلات اقتصادی کشور

خیاطیان به بوم گردی به عنوان اصل مهم گردشگری اشاره و بیان کرد: باید از این ظرفیت در راستای جذب و ماندگاری گردشگر بهره گرفت زیرا بوم گردی از ظرفیت های موجود گیلان بوده که از رشد قابل توجهی برخوردار است.

وی خواستار بهره گیری از صنعت گردشگری در راستای رفع بخشی از مشکلات اقتصادی و ارزی کشور شد و گفت: سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی حوزه گردشگری باید در برنامه ریزی، ایجاد زیرساخت های گردشگری و تعامل بین دستگاه ها نقش داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه باید تهدیدها را برطرف و به فرصت تبدل کرد، بیان کرد: پسماند و انباشت زباله با وجود تمام تلاش ها صورت گرفته برای مدیریت و ساماندهی آن، هنوز معضل بزرگ استان است که باید رفع شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ سازمانی بدون برنامه ریزی نمی تواند به اهداف بلندمدت خود دست یابد، تصریح کرد: با چشم انداز ترسیم شده در حوزه گردشگری در افق ۱۴۰۴ فاصله داریم و نتوانسته ایم به دلیل فقدان برنامه ریزی از ظرفیت های موجود بهره لازم را ببریم.

فعالیت۴۲۱ واحد بوم گردی در گیلان

خیاطیان تدوین سند توسعه گردشگری را یکی از اولویت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و افزود: کریدور گردشگری با استفاده از ظرفیت های منطقه ای، تعریف شده تا سبب جذب گردشگر شود.

وی با بیان اینکه نبود تبلیغات مناسب در حوزه اطلاع رسانی یکی از مشکلات ارائه نشدن ظرفیت های گردشگری کشور است، تصریح کرد: اطلاع رسانی و تبلیغات حلقه مفقوده معرفی ظرفیت های گردشگری کشور است.

خیاطیان با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه گردشگری، افزود: منابع دولت در تامین نیازهای گردشگری محدود بوده و باید از پتانسیل بخش خصوصی برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده استفاده کرد.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی در ادامه به فعالیت ۴۲۱ واحد بوم گردی در استان گیلان اشاره و گفت: تاکنون ۱۲۹ طرح سرمایه گذاری و گردشگری در این استان به بهره برداری رسیده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان