Thursday، 28 March 2024 | پنجشنبه، 09 فروردین 1403
1 2

گیلانیان |مدیرکل صمت گیلان گیلان در واکنش به هنجارشکنی صورت گرفته در انتخابات اتحادیه صنف آرایشگران زنانه در مهدیه رشت گفت: ضمن عذرخواهی از مردم گیلان،برخورد قاطع و قانونی با هنجارشکنان مهدیه رشت می‌کنیم. 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشـت؛  پیرو هنجارشکنی و بدحجابی برخی از اعضای اتحادیه آرایشگران زنانه در حین برگزاری انتخابات این اتحادیه در محل مهدیه شهرستان رشت؛ مدیر کل صمت استان ضمن عذرخواهی از مردم در بیانیه‌ای را در خصوص برخورد جدی با هنجارشکنان پیرامون مهدیه رشت صادر کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده که انتخابات اتحادیه ها حسب قانون نظام صنفی پس از استعلام از مراجع ذیصلاح چهارگانه توسط کمیته بررسی تطبیق شرایط، صلاحیت کاندیداها از سوی کمیته مذکور مورد بررسی قرار گرفته و سپس توسط هیءت اجرایی انتخابات که متشکل از نمایندگان استانداری، اتاق اصناف مرکز استان و اداره کل صمت قابل برگزاری می‌باشد که پس از توافق برای نحوه و مکان، زمان و ساعت؛طبق معمول هرساله در محل مهدیه شهرستان رشت برگزار شد.

مدیرکل صمت گیلان همچنین با اشاره به اینکه انتخابات  اتحادیه آرایشگران زنانه شهر رشت نیز با بیش از یک هزار و ۶۰۰ عضو  پس از هشت سال تعویق به علت شیوع ویروس کرونا و سایر اختلافات صنفی در روز پنجشنبه برگزار شد، گفت: پس از وقوع این هنجارشکنی، انتخابات به صورت نیمه تمام متوقف شد.

وی درباره برخورد قانونی در روز برگزاری انتخابات تصریح کرد: در حین اجرا پس از گزارش واصله مبنی بر بدحجابی و هنجارشکنی برخی از اعضای پیرامون محل برگزاری انتخابات، بلافاصله به اتفاق رئیس بسیج اصناف و مدیر حراست اداره کل در محل مهدیه حضور یافتیم و از عوامل انتظامی خانم (اداره نظارت بر اماکن عمومی) مستقر در محل برگزاری انتخابات جهت برخورد و جلوگیری از ورود افراد بدحجاب به مهدیه اقدام و اوضاع سریعا کنترل  و مشکل حل شد.

پورحیدری همچنین گفته که آن اتفاقات عمدتاً داخل محوطه مهدیه نبوده، چون داخل محوطه بشدت توسط ضابطین کنترل و تذکرات لازم داده می‌شد.

همچنین مدیرکل صت گیلان در پایان بیانیه خود گفت که با توجه به این اتفاق، ضمن پوزش و عذرخواهی از کلیه دغدغه‌مندان و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی، تعهد می‌کنیم  با هماهنگی‌های انجام شده با نهادهای نظارتی و انتظامی در اسرع وقت با مسببین شناسایی شده این هنجارشکنی قاطعانه برخورد جدی صورت پذیرد و نتایج آن نیز قطعا به امت حزب الله و دلسوز استان اعلام می‌شود.

گفتنی است روز گذشته در پی برگزاری انتخابات اتحادیه آریشگران مهدیه رشت برخی از حاضران با پوشش نامتعارف و هنجارشکنانه در این محیط مذهبی حاضر شدند که منجربه دلخوری شدید مردم گیلان از این سوءمدیریت و کجسلیقگی تام مسؤولان مربوطه در این حوزه را به همراه داشت.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان