Thursday، 18 April 2024 | پنجشنبه، 30 فروردین 1403
1 2

گیلانیان |معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان از رشد ۵۲ درصدی میزان تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری انزلی خبر داد و گفت: در فرودین ماه امسال ۱۵۸ هزار و ۱۸۳ تن کالای نفتی و غیرنفتی در این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شده‌ است.

مجتبی نظری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در فرودین ماه امسال با ورود ۵۲ فروند کشتی به این مجتمع بندری در این شاخص رشد ۵۳ درصدی را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: صادرات کالا نیز با رشد پنج درصدی روبرو بود و طی یک‌ماه گذشته ۲۴ هزار و ۳۵۵ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی از بندرانزلی به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد.

به گفته وی، بندرانزلی در ترانزیت کالا نیز رشدی ۱۸۶ درصدی داشته و ۶ هزار ۱۵۶ تن کالا به کشورهای همسایه ترانزیت شد.

نظری به رشد ۱۳۴ درصدی میزان تخلیه و بارگیری کانتینر(TEU) در فروردین امسال نیز اشاره و اظهار کرد: طی ماه گذشته ۷۸۳ کانتینر(TEU) در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال - جنوب و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

بندر چند منظوره آستارا نیز با ۶۰ هکتار وسعت نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.

منبع: ایرنا
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان