Thursday، 28 March 2024 | پنجشنبه، 09 فروردین 1403
1 2
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس:

هزینه های کشت برنج ۳ برابر شده و محصول کشاورزان روی دست آنها مانده است

۱۴۰۲/۰۲/۱۳ ۰۸:۱۱ | چاپ کد خبر: 84728 |

گیلانیان |نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به مشکلات کشاورزان برنجکار گفت: قیمت آب کشاورزی ۳ برابر شده و نهاده ها نیز ۳ برابر شده است و برنج کشاورزان بدون خریدار مانده است و دولت که در سفرهای استانی قول های متعددی می دهد، در این بخش برای استان های شمالی کاری نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (سه شنبه 12 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری با انتقاد از افزایش قیمت نهاده های کشاورزی و هزینه کشت برنج و مشکلات کشاورزان استان های شمالی کشور گفت: فصل کشت برنج است و این محصول برای کشور استراتژیک است و امروز در شرایطی کار کشاورزان آغاز شده که آنها نگران آب کشاورزی خود هستند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم ادامه داد: قیمت آب کشاورزی 3 برابر شده و نهاده ها نیز 3 برابر شده است و برنج کشاورزان بدون خریدار مانده است و دولت که در سفرهای استانی قول های متعددی می دهد، در این بخش برای استان های شمالی کاری نکرده است و به چه دلیل بیش از 2  برابر واردات برنج انجام شده است و مشکل کشاورزان با این هزینه های کمرشکن رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: همه نمایندگان گیلان و استان های شمالی نگران هستند و دیگر استان هایی که در آنها برنج کشت می شود دچار مشکل هستند و اگر برنامه ریزی نشود، این محصول استراتژیک نابود خواهد شد. از رئیس مجلس می خواهم اقدامات انجام شده را به صورت علنی اعلام کرده و تیم تشکیل شده را مامور پیگیری موضوع نماید.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: مشکلات کشاورزان به ویژه در زمینه برنج از موضوعاتی است که در کشور وجود دارد و ما به صورت جدی آن را پیگیری می کنیم و این پیگیری ها ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری خانه ملت
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان