Friday، 29 March 2024 | جمعه، 10 فروردین 1403
1 2

گیلانیان | استاندار گیلان با بیان اینکه بستر اجرا و راه‌اندازی سریع خط آهن رشت به آستارا فراهم شده است، گفت: این خط آهن گیلان را متحول می‌کند و چشم انداز امید بخش تحول تجاری و اقتصادی نه تنها برای کشور بلکه منطقه خواهد بود.

اسدالله عباسی روز یکشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گیلان اظهار کرد: با راه اندازی خط ریلی رشت – آستار، گیلان و رشت به هاب ترانزیت کالاها تبدیل خواهد و به طور قطع شرایط اقتصادی خوبی برای توسعه فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: روسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و نیز تعاون و اصناف بدانند این توسعه در آینده‌ای نزدیک اتفاق می افتد ضن اینکه خط آهن رشت به کاسپین هم به زودی به انجام رسیده و ظرفیت بندر کاسپین در انزلی افزایش می یابد.

وی با تقدیر از هیات رئیسه سابق اتاق بازرگانی بر استفاده درست از ظرفیت های این اتاق تاکید کرد و خواستار برقراری تعامل منطقی و قوی بین اتاق های تعاون، اصناف و بازرگانی شد تا زمینه اعتلای استان در حوزه‌های مختلف اعم از تولیدات صادرات محور و تجارت دریایی، زمینی، ریلی و هوایی فراهم شود.

وی با اشاره به نحوه روند پیشرفت پروژه ریلی رشت – آستار اظهار کرد: بنادر ما می توانند کالاهای تجاری رسوب شده در روسیه را با افزایش ظرفیت در ترانزیت کالا جابجا کنند که خوشبختانه پس از توافق های اولیه مقرر شد ترانزیت به صورت ترکیبی انجام شود.

عباسی یادآوری کرد: در استان نیز توانستیم مشکل رسوب کالا را در بنادر گیلان حل کنیم و با همکاری ادارات کل بنادر، گمرکات و اموال تملیکی به روز رسانی در این بخش انجام شد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌هایی با فدراسیون‌های مختلف روسیه گفت: در سفرهای آینده به این کشور باید اهداف مشخص شود تا این سفرها دستاورد مناسبی داشته باشد و بتوانیم با انعقاد قراردادهایی که برای کالاهایی تولید شده امضا می‌کنیم برای تولیدات تقاضا ایجاد کنیم.

وی در ادامه به کاهش ۱.۵ متری آب دریای خزر اشاره و عنوان کرد: این امر باعث شده آب تالاب انزلی شیب پیدا کند که برای حل این مساله مقرر شد اداره کل بنادر و دریانوردی استان برای لایروبی تالاب انزلی و آبراهه‌ها کمک کند تا بتوانیم تالاب را حفظ کنیم.

استاندار گیلان اضافه کرد: با هماهنگی های انجام شده با هیات رئیسه اتاق بازرگانی، گمرک و راهداری برای پل جدید آستارا اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی گرفتیم تا این پروژه به تکمیل شده و انجام برسد.

منبع: ایرنا
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان