Tuesday، 23 April 2024 | سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
1 2

گیلانیان : فرهاد منتصر کوهساری سرمایه گذاری در بندر تجاری آستارا را از منابع سازمان بنادر و بخش خصوصی عنوان کرد و اظهار داشت: بندر تجاری چند منظوره آستارا با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ 300 میلیارد ریال و از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی به مبلغ 100 میلیارد ریال ساخته می شود.

وی با اشاره به انجام تعهدات اداره کل بنادر استان در زمان مقرر به بخش خصوصی در بندر تجاری آستارا گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان از همان ابتدای عملیات اجرایی احداث بندر تجاری آستارا با توجه به استقرار نیروی دریایی و دریابانی، اسکله قدیمی نیروی دریایی را ترمیم کرده و این اقدام به دلیل حضور نیروی دریایی در محوطه بندر آستارا صورت گرفته است که تا پایان مرداد جاری اسکله نیروی دریایی تحویل داده می شود.

وی اضافه کرد: انتقال آب، برق و دیگر تاسیسات زیربنایی همزمان با تحویل اسکله که طبق خواسته های نیروی دریایی است، انجام می شود.

این مسئول با بیان اینکه کار ساخت اسکله دریابانی که هم اکنون در محوطه بندر آستارا قرار دارد به اتمام رسیده است، افزود: با توجه به اتمام ساخت اسکله آستارا مانند دریابانی، این اسکله در هفته های آینده تحویل داده می شود.

وی ادامه داد: محوطه استقرار کانکس های مرزبانی از محوطه بندری به محل جدید در ضلع جنوبی بندر آماده شده و اقدام های زیربنایی برای استقرار این اتاقک های موقت و جابه جایی یگان ها در حال انجام است.

منتصرکوهساری با تصریح بر اینکه تمام این تمهیدات در راستای سهولت فعالیت های بخش خصوصی انجام گرفته است، ابراز کرد: هم اکنون یک فروند شناور 1200 اسب بخار و نیز یک فروند راهنمابر برای عملیات راهنمایی بندر آستارا آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه دکل مخابراتی و ساختمان مخابرات دریایی با تمام تجهیزات مخابراتی نصب شده و آماده بهره برداری در این بندر تجاری چندمنظوره است، خاطرنشان کرد: هم اکنون در بندر تجاری آستارا با دو فروند لایروب به نام های «یاسین» و «شهید رشیدی» 920 هزار مترمکعب لایروبی انجام شده است.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان، علایم کمک ناوبری نیز تهیه و در بندر آستارا نصب شده است.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل بنادر استان آمادگی دارد هفته آینده به طور آزمایشی نخستین کشتی خود را در بندر تجاری آستارا پهلودهی کند اذعان کرد: هفته دولت سال جاری صدای سوت نخستین کشتی تجاری در فاز نخست بندر چندمنظوره آستارا شنیده می شود.

منتصرکوهساری به اقدام ها و فعالیت های شرکت کاوه در بندر تجاری آستارا اشاره کرد و افزود: اطاله موج شکن شمالی به طول 470 متر، اطاله موج شکن جنوبی 87 متر، احداث دایک داخلی 600 متر و دایک خارجی 850 متر، جمع آوری موج شکن های شمالی و جنوبی به طول 700 متر از جمله اقدام های این شرکت سرمایه گذار در بندر آستارا بوده است.

وی، یادآور شد: احداث چهار پست اسکله هر کدام به طول 171 متر که تاکنون انجام نشده و در فازهای بعدی اجرایی می شود نیز از تعهدات این شرکت است.

این مسئول، زمان اتمام ارتقای اسکله 156 متری بتنی موجود که هم اکنون 130 متر به صورت شمع و عرشه در حال اجراست را در اول شهریور امسال عنوان کرد و گفت: محوطه سازی بندر آستارا به میزان دو هکتار از جمله زیرسازی و آسفالت و نصب چهار دستگاه تاور روشنایی از جمله تعهدات شرکت مذکور است.

وی ساخت هشت دستگاه منهول بتنی برای عبور تاسیسات برقی و مخابراتی و چهار دستگاه منهول برای عبور تاسیسات شش تایی و چهارتایی در محوطه در دست احداث برای عبور کابل های برق، مخابرات و انفورماتیک را از دیگر تعهدات شرکت مذکور ذکر کرد.

منتصرکوهساری خاطرنشان کرد: ساخت یک دستگاه ساختمان چهار طبقه به مساحت سطح 500 مترمربع برای اسکان پرسنل امور بندر و گمرک و احداث دو دستگاه باسکول از جمله تعهدات دیگر بخش خصوصی در بندر آستارا است.

وی با تصریح بر اینکه تحقق توسعه پایدار در شبکه حمل و نقل دریایی در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی سرلوحه فعالیت های شبانه روزی تمام پرسنل اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان است، ابراز کرد: این اداره کل افتخار دارد که در تمام فعالیت های زیرساختی از جمله ساخت بندر آستارا به وظایف ذاتی خود در راستای حمایت از بخش خصوصی مبنی بر اصل 44 قانون اساسی به خوبی عمل کرده است و در این راه سازندگی همه پرسنل اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان را سرباز نظام در جبهه سازندگی می داند.

منتصرکوهساری خاطرنشان کرد: این بندر تا به امروز با همت و تلاش و تعامل و همکاری بین اداره کل بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی از پیشرفت بسیار مناسبی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای به نتیجه رساندن این پروژه مهم اقتصادی در استان تلاش های مضاعفی صورت گرفته است، متذکر شد: این پروژه بزرگ عمرانی که از اردیبهشت سال 89 آغاز شده در هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

منبع : فارس

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان