Thursday، 23 January 2025 | پنجشنبه، 04 بهمن 1403
1 2
اختصاصی گیلانیان : به دنبال انتشار مطلب " بی برنامگی سازمان چای کشور نفس چای را به شمارش انداخت " روابط عمومی این سازمان پاسخی برای گیلانیان ارسال نموده که علیرغم اهانت های روا داشته به نویسنده  ، که دون شأن پاسخگو است عین پاسخ بدون هیچ کم و کاستی جهت تنویر افکار عمومی منتشر می شود . باشد تا خوانندگان محترم با افکار برخی از مدیرانی که برای جلوگیری از نقد ، اهانت را  چاشنی انشاء خود می کنند و نامش را پاسخگوئی می گذارند بیشتر آشنا شوند !!
***
جناب آقای لطیفی !!
مدیر مسئول محترم سایت خبری گیلانیان
 باسلام
    احتراماً در پاسخ به مطالب منتشر شده حضرتعالی در شماره خبر 12431 روز چهارشنبه مورخ 22/6/91 به عنوان « نفس چای را به شماره انداخت » اجمالاً مطلبی حهت تنویر افکار عمومی تقدیم میگردد .
1- سطور صفحه اول (29 سطر) حکایت از تاریخ نگاری و تراژدی غمناک کشاورزی گیلان حکایت دارد که بکارگیری واژه های آن ثمره و ارث بجا مانده سه دهه عملکرد قبل می باشد و تمام دلسوختگان گیلانی و کشاورزان کرانه خزر با بینش و خدمات گسترده تر از اینکه این استان از نظر رتبه بندی کشاورزی در ردیف سیزدهم کشور قرار گرفته نگران است ولی تمرکز و تاکید شما را در قصاص قبل از ارتکاب عمل و بکار بردن عناوین فوق هیچگونه ارتباطی تاریخی و منطقی به مدیریت فعلی و عملکرد این سازمان ندارد . لذا برای صاحبان رسانه ای که مدعی اثر گذاری سازنده بر اجتماع و افکار عمومی می باشند آنرا به دور از اخلاق و تعهدات رسانه ای و با عرض تاسف تلاش شتاب زده برای نان و نام و کسب وجهه اجتماعی زودگذر می داند . علی ایحال درخصوص مابقی سطور که از روی غفلت و ناآشنایی به فرآیند و دستورالعملها و وظایف این سازمان و سیستم بودجه بندی و نحوه پرداخت خرید تضمینی محصولات کشاورزی نگاشته شده برای دفاع از کارکنان ، کارشناسان و خادمان زحمتکش صنعت چای بیان میگردد .
2- سازمان چای کشور از سال 89 بعنوان یک دستگاه صدرصد دولتی با یک ساختار حاکمیتی احیاء گردیده و بودجه آن برای خرید تضمینی برگ سبز چای از طریق معاونت برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور تامین میگردد . لذا به محض تامین و تخصیص اعتبار از سوی بانک عامل از طریق سیستم بانکی به حساب چایکار واریز میگردد . لذا تاخیر در پرداخت بدلیل عدم اعطای اعتبار بوده نه قوت و ضعف مدیریت استان و لذا واقعیت موضوع با مطالب مندرج در سطور 27  به بعد ذهنی و ناشی از بی اطلاعی و فقدان اشراف نگارنده به موضوع مطالبات چایکاران می باشد  .
3- درخصوص قیمت پیشنهادی خرید برگ سبز چای این سازمان هر ساله نرخ قیمت را براساس افزایش نــرخ تورم اعلام شده از طرف بانک مرکزی و میزان هزینه های تولید شامل (دستمزد کارگر ، کود ، حمل و نقل و . . .) بعنوان پیشنهاد به وزارت متبوع جهت انعکاس به شورای اقتصاد ارسال می نماید و این یکی از وظایف مهم سازمان می باشد و در آنالیز و میزان بهاء برگ سبز همواره با دست اندرکاران صنعت  چای اعم از مسئولان استانی ، سندیکا و اتحادیه نیز رایزنی بعمل می آید . لذا آسمان و ریسمان کردن بافته های ذهنی نویسنده  مقاله حکایت از جو زدگی اخیر و ناشی از سفارشات محیط پیرامونی و نان به نرخ روز خوردن است .
 4- در سطور 39  خوشبختانه رعایت انصاف را صرفاً در عنوان بخشی از چالشها و مشکلات که این سازمان به نماینده محترم ولی فقیه استان ، استاندار و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی منعکس نموده آنرا مجدداً تایپ نموده و این حرکت مهم و شفاف را به فشــار و عزم عوامل بیرونی منصوب نموده است در صورتی که مستندات آن هم در برنامه ها و هم در تدوین سند راهبردی مشهود است و این واقعیات جزء رسالت سازمان می باشد و هیچگونه نیازی برای فشار بیرونی که نشأت گرفته از ضعف برداشت و وابستگی خصلتی افراد سرچشمه می گیرد قابل تبیین نمی باشد ، زیرا عدم خرید چای خشک توسط دولت از ابتدای احیای سازمان چای کشور اقدام شده و صرفه جویی در موال بیت المال به میزان هر سال 70 میلیارد تومان و رونق تجارت چای داخلی از طریق ورود بخش خصوصی و اجرای بخشی از اصل «44» قانون اساسی توسط دستگاههای نظارتی و تامین کننده بودجه کشور بیان گردید . نه اینکه خودمان در ارزیابی عملکرد به خودمان نمره بیست اعطاء نماییم . لذا خرید چای به قیمت 100 تومان از طرف سازمان چای کشور کذب محض و انتصاب افتراء به دستگاه حاکمیتی بشمار میرود .
5- خوشبختانه تاکنون این سازمان درخصوص بسته حمایتی از صنعت چای و تدوین سند راهبردی کاشت – داشت – برداشت – فرآوری و تجارت برنامه های منظم و مدون تهیه نموده است و برای اطلاع مسئولین ذیربط و صاحبان خرد ارسال گردیده و بخشی از آنها خوشبختانه پس از تصویب هیات محترم دولتی و کارگروه چای و برنج در حال اجرا می باشد  .
6- در بخش و پاراگراف مربوط به قیمت برگ سبز متاسفانه نگارنده صرفاً به تولید و فرآوری چای خشک عنایت داشته است در صورتی که رسالت و وظیفه این سازمان حمایت از تولید کننده مواد اولیه (کشاورز) ، کارخانجات چایسازی ، تجار و بازرگانان می باشد و در سند راهبردی نیز به منافع تمامی متولیان صنعت چای توجه شده است و برای تحقق آن سازوکار لازم را برای حفظ و احیای باغات چای ، ایجاد تنوع در تولید ، اقتصادی کردن تولید چای ، ایجاد انگیزه در کشاورزان ، بهبود بسته بندی و اصلاح ساختار کارخانجات و رونق تجارت داخلی  و ورود چای تولید داخل در سبد خانوار پیش بینی و درصدد اجرای آن است .
7- در پایان با امعان به مراتب فوق از همه صاحبان خرد و اندیشه و دلسوزان صنعت چــای انتظار می رود بجای نوشتن سرگذشت و تاریخ رنج آور صنعت چای حداقل به نوشتن و بیان یک مرحم و راه حل برای حل مشکل این تولید استراتژیک استان اقدام نموده و صرفاً به نوشتن انشاء و ادعای دیکته بدون خطا را که صرفاً مصرف رسانه ای دارد پرهیز فرمایند . انشاء الله که نیت و قدم و قلم ما برای اصلاح امور باشد .
روابط عمومی سازمان چای کشور
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان