Tuesday، 23 April 2024 | سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
1 2

 گیلانیان : صفر نعیمی با اشاره به مزایای آغاز فعالیت فاز نخست اسکله آستارا اظهار کرد: آغاز فعالیت فاز نخست اسکله آستارا موجب توسعه و پیشرفت در حوزه اقتصادی می شود اما فعالیت این اسکله به تنهایی کافی نیست و باید منطقه ویژه اقتصادی نیز در کنار آن ایجاد شود.

وی با بیان اینکه آغاز فعالیت اسکله آستارا و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان پیامدهای مثبت زیادی را به دنبال دارد، افزود: با آغاز فعالیت اسکله آستارا شاهد رونق اقتصادی در منطقه خواهیم بود اما وجود منطقه ویژه اقتصادی آستارا می تواند تکمیل کننده آن باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آستارا در موقعیت جغرافیایی خاص و ویژه ای قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه آستارا تنها شهرستان مرزی گیلان با دنیای خارج است شرایط بسیار خوب و ایده آلی را در حوزه اقتصادی دارد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در آستارا تاثیر شگرفی در حوزه ترانزیت کالا به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان تمام فعالیت های ترانزیت کالا در این منطقه از لحاظ تعرفه گمرکی و مالیاتی معاف می شود که این موضوع یکی از موارد مثبت و خوب این منطقه است.

نعیمی، با بیان اینکه به صورت ویژه پیگیر موانع ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا هستیم، یادآور شد: یکی از این موانع آزاد سازی حریم 60 متری دریا است که تصمیمات بسیار خوبی در این راستا انجام گرفته تا هر چه سریع تر این مشکل برطرف شود.

وی با انتقاد از اجرایی نشدن ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا با توجه به راه اندازی فاز نخست اسکله این شهرستان، افزود: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی آستارا برای منطقه بسیار حیاتی و ضروری است و بدون آن از لحاظ توسعه اقتصادی با مشکل مواجه می شویم.

این نماینده درباره اظهار نظر برخی رسانه ها مبنی بر مخالفت وی با افتتاح اسکله آستارا، گفت: بنده با افتتاح اسکله آستارا مخالفتی ندارم اما باید در کنار این اسکله هر چه سریع تر منطقه ویژه اقتصادی آستارا در شهرستان ایجاد و راه اندازی شود.

به گزارش فارس، فاز نخست اسکله آستارا اکنون آماده بهره برداری است و تمام سخت افزارها و نرم افزارهای مورد نیاز در این اسکله اجرایی شده و تنها منتظر ابلاغ مجوز مرز مجاز دریایی از طرف معاون اول رئیس جمهوری است تا عملا کشتی های بزرگ تجاری در این اسکله پهلوگیری شده و عملیات ترانزیت کالا در این اسکله آغاز شود. منبع / فارس.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان