اختصاصی گیلانیان : میدان گیل به جاده سنگر یک بلوار ارتباطی دارد که از کنار ترمینا مسافر بری رشت می گذرد و این بلوار دارای یک پل بزرگ بر روی رودخانه زرجوب است که محل تردد خودروهای سنگین ترانزیت و اتوبوس های مسافربری و غیره هست .
این پل که عمری حدود 12 ، 13 ساله دارد به دلیل عدم رعایت اصول فنی در محل اتصال به تاج رودخانه در هوائی آفتابی فرو ریخت و عملا یک باند این پل مسدود شده است !
اگر عوامل مرتبط یا شهرداری که زمانی محاسبه اشتباه پل جانبازان و ایجاد فاصله در کف آن اظهر من الشمس شده بود و عوامل فنی برای پوشش خطاهای خود روی آن را با پرده پوشانده بودند و متولیان امر برای توجیه کار خود مردم را غیر فنی معرفی می کردند، امروز بر ما خرده نگیرند و نگویند که چون فنی نیستیم حق چنین ادعائی هم نداریم و نباید در زمینه مسایل فنی اظهار نظر نماییم بنابراین انتظار داریم کارشناتسان فنی شهرداری به چند سوال ما پاسخ فنی دهند :
1 - برای احداث پل بر روی رودخانه ای با عمق 3 تا 4 متر با تاج طرفینی سست و قابل شستشو به چه میزانی باید دو طرف پل دیوار سازی و ایمن سازی شود ؟
2 - برای احداث پلی با قدرت تحمل ترافیک خودروهای سنگین به چه طولی باید (دال) منظور نمود و با چه مصالحی باید نسبت به احداث آن اقدام نمود ؟
3 - با توجه به عدم دیواره سازی مناسب و لازم و استفاده بلوک برای احداث (دال) پل مورد نظر ، آنهم کوتاه و غیر فنی و نا مناسب چه تضمینی وجود دارد سایر گوشه های دیگر پل فرو نریزد و عملا شاهرگ حیاتی شرق و غرب و ... استان قطع ننماید ؟ به نظر می رسد ریزش پل مذکور تلفات جانی یا مالی نداشته و انتظار می رود سایر پروژه های شهرداری مثل این پروژه بدون ملاحظات فنی و ایمنی نباشد .