Sunday، 14 June 2026 | یکشنبه، 24 خرداد 1405

گیلانیان : ˈمحمدعلی یوسفیˈ گفت : نیاز دستگاه های ریزشی مکنده موجود در نانوایی ها به خمیر روان و همچنین اصلاح کیفیت آرد و خمیر، برخی از نانواها را راغب کرده که از بلانکیت یا وهر قند استفاده کنند.

وی استفاده از این ماده را غیر استاندارد و بسیار خطرناک تر از جوش شیرین عنوان کرد و افزود: این ماده، در فرآیند تولید نان به انیدرید سولفورو که ماده ای بسیار مضر برای سیستم گوارشی بدن است، تبدیل می شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقاتی صنعتی گیلان از نانوایان خواست از مصرف بلانکیت یا جوهر قند خودداری کنند و به شهروندان نیز توصیه کرد در صورت اطلاع از مصرف این ماده از سوی برخی نانوایی ها ، مراتب را از طریق شماره تلفن 1517 واحد شکایات اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند / منبع : ایرنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان