Friday، 19 April 2024 | جمعه، 31 فروردین 1403
1 2

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: توسعه ایران، نیازمند توسعه همه جانبه استان هاست و در برنامه ششم توسعه، اگر به دنبال توسعه کشور و رسیدن به چشم انداز 20 ساله هستیم، باید تمام استان ها توسعه یابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا ˈمحمدباقر نوبختˈ روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در تبریز اظهار کرد: راه 20ساله ای که در سال 1384 آغاز شده ایرانی توسعه یافته در افق 1404 را ترسیم کرده و برای رسیدن به این هدف باید از تمام ظرفیت های ملی و استانی استفاده کنیم. وی اضافه کرد: البته شاخص ها نشان می دهد که با گذشت نیمی از زمان در نظر گرفته شده برای اجرای سند چشم انداز، هنوز به اهداف ترسیم شده نرسیده ایم و این به دلیل آرمانی بودن این سند نیست، بلکه اجرای ناصحیح این سند مانع از تحقق آن شده است.

نوبخت گفت: به دولیل باید سند چشم انداز توسعه کشور اجرایی شود، یکی مردم ایران شایسته رسیدن به ایرانی توسعه یافته اند و دیگری وجود ظرفیت های این هدف در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: اهداف سند چشم انداز توسعه 20 ساله کشور فراموش نشده بلکه راه رسیدن به این هدف تغییر کرده و تاکتیک همان تاکتیک قبلی است.

معاون رییس جمهوری با اشاره به میزان بودجه کشور در سالجاری، گفت: دو هزار و 110 میلیارد ریال بودجه عمومی و 410 هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی کشور در سالجاری است که از این میزان دو هزار و 310 میلیارد ریال بودجه تملک دارایی های سرمایه ای (عمرانی) به آذربایجان شرقی تخصیص داده شده و برای طرح های ملی نیز پنج هزار و 30 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

نوبخت گفت: برای طرح های ملی استانی شده (ویژه) نیز 597 میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته و یک هزار و 570 میلیارد ریال نیز برای ایجاد توازن در منطقه در اختیار این استان قرار گرفته است. وی مجموع بودجه تخصیصی به آذربایجان شرقی را 9 هزار و 520 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اختصاص این اعتبارات به تحقق منابع تعریف شده بستگی دارد که تاکنون 75 درصد این منابع محقق شده است.

نوبخت اضافه کرد: در صورتی که اعتبارات تخصیص یافته صد در صد صورت نگیرد دولت تمام اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان را صد در صد اختصاص خواهد داد و همچنین به طرح های ملی استانی شده که تعداد آنها در آذربایجان شرقی 104 طرح است در صورت اتمام عملیات عمرانی تا پایان 93، صد در صد اعتبار خواهیم داد.

معاون رییس جمهوری گفت: در برنامه ششم توسعه نقش آذربایجان شرقی به عنوان استانی که واگن های قطار توسعه را به حرکت درآورد تعریف شده که در حین پیشرفت و توسعه خود، استان های دیگر را نیز به جلو بکشد.

نوبخت در خصوص دریاچه ارومیه و احیا دوباره آن، بیان کرد: مشکل این دریاچه خاص استان های آذربایجان شرقی و غربی نیست، بلکه این دریاچه مال ایران است و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی از برنامه های عملی ستاد احیا دریاچه حمایت های لازم مالی را خواهد کرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان