اختصاصی گیلانیان : می گویند صنعت هر کجا وارد شود باعث رونق اقتصادی و آبادانی می شود ولی بنظر می رسد این باور چندان عمومیت نداشته باشد و برای استانی مثل گیلان که از حساسیت زیست محیطی و تنوع آب و هوائی برخوردار است نتیجه عکس داشته باشد.
بعنوان مثال از زمانی که سیمان دیلمان وارد منطقه شد و کلیه ماشین آلات سنگین خود را از مسیر بره سر، پشت کلا، نوده، ناش ، اسطلخ کوه و ... عبور داد آسفالت مرتفع ترین نقاط این مسیر ییلاقی را به جاده خاکی تبدیل کرد به گونه ای که در پاره ای نقاط تردد خودروهای کوچک با مشکل مواجه می شوند.
چه کسی یا مقامی و مرجعی باید حافظ منافع روستائیان ساکن این مناطق باشد و خسارت های وارده بر آنان را مطالبه و جبران نماید کمی تا قسمتی در هاله ابهام قرار دارد و ممکن است زمانی به اندازه شاید عمر آدمی نیاز داشته باشد زیرا روستاهای مذکور در ارتفاعات قرار دارد و مسئولان در جلگه و به ندرت پیش می آید استانداری مثل نجفی بتواند از این مسیرها بازدید و در مورد مشکلات اهالی چاره اندیشی نماید . البته اگر بخت همه روستاهای مورد بحث یاری نماید و استاندار فقط مسیر مستقیم را طی طریق ننماید .
بعد از انقلاب شاید سه استاندار گیلان موفق شدند به روستاهای دور و نزدیک استان سرکشی نمایند و در این اقدام قابل تقدیر نجفی رکوردار است که موفق شد در یک دور قمری برخی از روستاهای ییلاقی را بازدید و مشکلات آنان را بررسی و تسهیلاتی نیز در محل برای آنان فراهم نماید .
کثرت روستاها و طول راههای صعب العبود شاید عاملی شد که استاندار گیلان نتواند از تمامی روستا و راههای مربوطه به ویژه مسیر عبور و مرو ماشین آلات سیمان دیلمان بازدید نماید و عمق خرابی را از نزدیک مشاهده و برای رفع مشکل چاره اندیشی نماد.
حال که استاندار گیلان با اقدام غیر مترقبه و دور از انتظار موجبات امیدواری اهالی ییلاقات رودبار ، رحمت آباد و بلوکات ، خورگام عمارلو را فراهم نموده اهالی روستاهای نوده، ناش، اسطلخ کوه و غیره که از این بازدید محروم مانده اند و راه ارتباطی شان به دلیل تردد خودروهای سنگین تخریب شده انتظار دارند نسبت به ترمیم آن اقدام شود تا اقدام استاندار مصداق "مزد تمام ، یا منت تمام" باشد .