Friday، 19 July 2024 | جمعه، 29 تیر 1403
1 2

گیلانیان : رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به جمع آوری امضای نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش سیاسی نیست.

محمدحسین قربانی ظهر پنجشنبه در جمع مدیران مدارس آستانه اشرفیه، وزیر آموزش وپرورش را یکی از وزرای اخلاق محور دولت نام برد و اظهار کرد: پیگیری نمایندگان برای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اصلاً بحث سیاسی نیست و بیشتر بر محور وضع معیشتی فرهنگیان است.

وی تنها راه تأمین اعتبارات دولت برای تأمین بودجه موردنیاز طبقه بندی فرهنگیان را فروش میعانات گازی دانست و افزود: از ۲۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب کشور در سال ۹۴ نزدیک به ۹۲ درصد صرف هزینه های جاری و پرداخت حقوق کارمندان است و فقط ۷ درصد صرف هزینه های عمرانی می شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حذف یارانه های دهک بالا برای تأمین بعضی از منابع مالی دولت گفت: بخشی از درآمدهای دولت از طریق فروش نفت و دریافت مالیات تأمین می شود که با اتکا به داخل می توان بر این مشکلات فائق آمد.

قربانی به تبیین جایگاه آموزش و پرورش در ایران اسلامی پرداخت و اضافه کرد: در تمام دنیا به آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت توسعه انسانی نگاه می کنند و ما باید به جامعه فرهنگیان به عنوان نیروهای اثرگذار و سازندگان آینده در جامعه توجه کنیم و دغدغه های آنان را برطرف سازیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان سخنان مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس مبنی بر تکیه بر نیروی انسانی و تولید داخلی برای حل مشکلات جامعه گفت: اگرچه منابع داخلی ما به واسطه تحریم ها تحقق پیدا نمی کند ولی با رهنمودهای مقام رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی می توان یک ایران سرافراز و متکی به خود داشته باشیم.

قربانی افزود: ایران اسلامی سرشار از نعمت های الهی، نیروهای انسانی بالنده و دانا محور و سرشار از منابع داخلی است که در کنار هم با همدلی بیشتر می توان در راستای حفظ منافع ملی و توسعه ایران بسیاری از مشکلات را از پیش رو برداشت.

وی با اشاره به توضیحات گروه هسته ای ایران در مذاکرات ۱+۵ در جلسه غیرعلنی مجلس گفت: معتقدم باید پشت سر رهبری حرکت کرد زیرا هر وقت ما ضرر کردیم بیشتر از افراط و تفریط بوده است.

در این نشست رئیس آموزش و پرورش آستانه اشرفیه نیز به طرح مباحث آموزشی و چالش های موجود در این شهرستان پرداخت و گفت: ما دوست نداریم که هیچ مدرسه ای در روستا تعطیل شود زیرا وجود مدرسه در هر روستا به منزله شناسنامه آن روستاست.

اسماعیل همایونی افزود: بر اساس چارت سازمانی باید در هر مدرسه روستایی حداقل ۶۰ دانش آموز داشته باشیم که برای آنان معلم سازمان دهی شود ولی با توجه به مشکلات پیش رو در مدارس جامعه روستایی از طریق مجتمع های آموزشی در تلاش هستیم که این گونه مدارس را سرپا نگه داریم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان