Tuesday، 21 May 2024 | سه شنبه، 01 خرداد 1403
1 2

اختصاصی گیلانیان : شورای اسلامی شهر رشت بمنظور کاهش آمار تصادفات و تامین امنیت بیشتر عابرین پیاده در سطح شهر برآن شد پل های عابر پیاده بویژه مکانیزه در سطح شهر ایجاد نماید .

شهرداری رشت در تاریخ پنجشنبه 4 دی ماه 1393با معرفی پیمانکار طی مراسمی با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی و مدیران شهرداری رشت اولین پل خود را در بلوار شهید قلی پور واقع در قبل از رمپ پل شهید باستانی شعار کلنگ زنی کرد .

پیمانکار این پروژه که یک شرکت تبلیغاتی(!) است گفته می شد قرار است 16دستگاه پل عابر پیاده مکانیزه(با آسانسور) را در مناطق پرتردد و مسکونی شهر با اعتباری بالغ بر64 میلیارد ریال در مدت 6 ماه به بهره برداری برساند .

متاسفانه پس از گذشت چند ماه از زمان بهره برداری اولین پلی که اعضای این دوره شورای شهر کلنگش را زده بودند این پروژه بصورت کامل به بهره برداری نرسیده و تنها اعضای محترم شورا در تاریخ 4 تیر 94 که زمان تعیین و اعلام شده اتمام پروژه بود از محل این پروژه بازدید بعمل آوردند .

البته از بقیه پل ها در سایر نقاط شهر از جمله دو نقطه دیگر بلوار شهید قلی پور ، یکی روبروی بیمارستان در دست تاسیس و دیگری در مدخل گلزاران جز (چاله اسکندرون)ی در دو طرف پیاده رو و رفوژ وسط مدخل (گلزاران) آنهم پای تیر برقی که دارای پست و ترانس برق است اثری بچشم نمی خورد !

1

3

نقاط شناسایی شده و اعلام شده برای ایجاد پل های عابر پیاده به شرح ذیل می باشد:

 بلوار امام رضا «ع» ، بلوار شهدا قبل از رمپ پل ، بلوار شهید انصاری ، ابتدای بلوار شهید قلی پور قبل از رمپ پل ، بلوار شهید قلی پور روبروی بیمارستان پارس ،بلوار شهید قلی پور روبروی گلزاران ، یخسازی بعد از رمپ پل یخسازی ، بلوار شهید افتخاری روبروی خیابان ورودی دانشگاه شهید چمران ، بلوار شهید افتخاری روبروی بیمارستان قائم ، بلوار شهید بهشتی بین پزشکی قانونی و شهرک شهید مفتح ،بلوار شهید بهشتی بعد از رمپ پل گاز ، بلوار شهید بهشتی بین رمپ گاز و اداره کل کمیته امداد، بلوار شهید مدرس پیر کلاچای ، بلوار ضیابری جنب کوچه نقره دشت ، بلوار شهید رجایی روبروی مسجد امام جعفر صادق «ع» .

همشهریان عزیز جهت کسب اطلاع از تعداد و روند پروژه پل های عابر پیاده ای که شورا وعده اجرای آن را داده بود می توانند از این مناطق بازدید و یا به آرشیو برخی از سایت های خبری از جمله گیلانیان مورخ 4 دی 93 – دیار میرزا مورخ 17 آذر 93 – فارس 24 اسفند 93 – تسنیم 30 اردیبهشت 94 و ... مراجعه فرمایند .

معاونت حمل ونقل وترافیک شهرداری رشت با انداختن توپ در زمین شرکتهای برق و گاز گفت : علت به تاخیر افتادن پروژه ها مشکلاتی است که با دو اداره مذکور وجود دارد . (تسنیم-30/اردیبهشت/1394)

یکی از اعضای شورا نیز در بازدید خود در تیرماه سالجاری علت تاخیر انجام عملیات اجرایی این پروژه ها هماهنگی بین دستگاههای اجرایی مانند برق و گاز ،مخابرات ،آب و فاضلاب است. (دیار میرزا-4/تیر/1394)

از شواهد و قرائی چنین بر می آید شورایی ها تا کنون نتوانستند کاری از پیش ببرند و معلوم نیست تا کی بتوانند مشکلات موجود را بر طرف نمایند ؟! و آیا همت و امکان اجرای پروژه های موعود وجود دارد یا خیر با خداست !

حتما اعضای شورا شهر که مدعی متخصص بودن هستند وقوف کامل دارند برای اجرای هر پروژه ای که به همکاری ادارات و سازمانهای خدمات رسان نیاز است قبل از مناقصه باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیر تا باعث تاخیر در انجام پروژه نشود. معضلات ناشی از عدم هماهنگی لازم زمانی نمود بیشتری خواهد یافت که مجری طرح تجربه و تخصص لازم را در اجرای پروژه های عمران شهری نداشته باشد !

متاسفانه شهردار جدید نیز آنقدر به فکر اجرای طرح های جامانده از دوره قبل مدیریت خود است که وقتی برای چاره اندیشی در باره پروژه های نیمه تمام مدیر قبلی ندارد و یا شاید در سیستم مدیریتی ایشان این پروژه ها از اولویت لازم برخوردار نیست و یا ... !

در زمان کلنگ زنی این پروژه یکی از اعضای شورا به نکته ای اشاره کرد که یک از دغدغه های شهروندان بویژه بانوان است و آن هم نحوه نصب تابلوهای تبلیغاتی است که از هر دو طرف پل را احاطه کرده است .

وی با اشاره به تصویر پلی که نقشه آن برای اجرا در بنرهای تبلیغاتی پیمانکار نیز بود گفت : استفاده تبلیغاتی از پل ها به گونه ای نشود که امنیت شهروندان در هنگام گذر از آن ها توسط عده ای به خطر بیفتد و این پل ها تبدیل به مامنی برای افراد متخلف شود.

4

 اما در کمال ناباوری با اینکه چندین مقاله در این مورد نوشته شده وحتی یکی از اعضای شورا هم در این مورد تذکر داد همچنان شاهدیم تابلوهای تبلیغاتی پل ها را به مکانی مخوف حتی برای آقایان تبدیل کرده است .

امروزه پل های عابر پیاده به تونل وحشت تبدیل شده بسبب مامن عاشقان خیابانی ، معتادان و و خفت گیری برخی از اراذل و اوباش خانواده ترجیه می دهند به جای استفاده از این تونل های وحشت با بخطر انداختن جان خود از عرض خیابان عبور نمایند .

6

چه خوب می شود اگر اعضای شورای شهر  و شهردار که به دعوت آقای قالیباف مبنی بر شرکت در جلسه ای در تهران لبیک گفتند نیم نگاهی به پل های عابر پیاده شهر تهران می انداختند که چگونه در هر طرف از پل تنها یک تابلوی تبلیغاتی قراردهد تا طرف دیگر پل باز بماند و رهگذران از امنیت بیشتری برخوردار شوند.

باید دید اعضای شورای شهر رشت و شهردار رشت که  به جای حل معضلات شهر رشت با اختلافاتی که گاه بی گاه بین خودشان پیش می آورند فقط به فکر منافع خودشان هستند آیا برای دغدغه های شهروندان هم اهمیتی قائل می شوند؟

آیا اینهایی که ادعای رعایت و احترام به حقوق شهروندی را دارند برای موضوعات مهمی چون حفظ جان و مال شهروندان با امن سازی پل های عابر پیاده ، ایجاد پیاده رو در خیابان های فرعی واقع در محلات و غیره چاره اندیشی می کنند یا اینکه مانند دفعات قبل هر یک به سی خود می رود ؟!

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان