Friday، 19 July 2024 | جمعه، 29 تیر 1403
1 2

توضیح : مطلبی که در پی می خوانید مصاحبه سید محمد علی ثابت قدم ، شهردار رشت در تاریخ 18-7-91 با ایلنا است ؛ شهردار رشت باید پاسخ دهد علیرغم پرداخت هزینه مطالعاتی قطار شهری توسط شهرداری چرا و به چه دلیلی بجای طرح مورد دفاع آقای شهردار (بی آر تی) به اجرا گذاشته شد ؟ شهردار محترم بابت جبران هزینه پرداخت شده قطار شهری رشت چه پاسخی دارد ؟!  - عکس نیز مربوط به همان زمان است !

********* 

ایلنا: با برآوردهای مالی اقتصادی طرح، راه اندازی ۲ خط قطار سبک شهری در رشت (در ۲ کریدور مصوب به طول حدود ۵/۲۳ کیلومتر با ۲۴ ایستگاه) برای اهالی و مسئولین شهری ضروری به نظر می رسد.

ایلنا- رشت: شهردار رشت با اعلام آغاز عملیات اجرایی طرح قطار شهری در این شهر، گفت: شهر رشت بالغ بر حدود ۷۰۰ هزار و با مهاجرت روزانه اطراف شهر حدود۲ میلیون و 100 0زار نفر نفر جمعیت دارد و با رشد سالانه ۹/۱% به عنوان مرکز استان و مهم ترین شهر شمالی کشور به شمار می رود.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمدعلی  ثابت قدم  با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: با توجه به قدمت و پیچیدگی معابر شهری، کم عرض بودن معابر و کمبود سیستم های ترابری همگانی، کثرت آثار تاریخی و فرهنگی در مرکز شهر و همچنین توسعه روز افزون شهر رشت، تمهیدات گسترده در توسعه شبکه حمل و نقل شهری ملموس است.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه مقرر طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر رشت، حدود ۴۵ درصد مسافران در شبکه عمومی رشت توسط تاکسی و حدود ۱۸ درصد  توسط اتوبوس و مینی بوس جابه جا می شوند که این موضوع نیاز شبکه شهر رشت را به شبکه ریلی نمایان می سازد.

به گفته وی بر اساس مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک برای تأمین بخش حمل و نقل عمومی شهر رشت در افق طرح دو خط شرقی به غربی و شمالی به  جنوبی برای شهر رشت طراحی شده است که حجم تقاضای کل سفر روزانه ریلی درساعت اوج افق طرح (سال ۱۴۰۵) در کریدور خط یک حدود ۱۰ هزار مسافر در هر جهت و در کریدور خط دو حدود ۲/۱۲ هزار مسافر در هر جهت خواهد بود.

ثابت قدم ابراز داشت: با برآوردهای مالی اقتصادی طرح، راه اندازی ۲ خط قطار سبک شهری در رشت (در ۲ کریدور مصوب به طول حدود ۵/۲۳ کیلومتر با ۲۴ ایستگاه) برای اهالی و مسئولین شهری ضروری به نظر می رسد.

وی اظهار کرد : شهرداری رشت مطالعه و احداث این خطوط ریلی را پی گیری نموده و مهندسین مشاور را جهت ارائه خدمات مدیریت طرح مطالعات فاز اول و دوم این دو خط انتخاب نمود و در آذر همان سال نیز قرارداد مطالعات فاز ۱ و ۲ این خطوط را به مهندسان مشاور ابلاغ و در حال حاضر بالغ بر نیمی از مطالعات انجام پذیرفته است.

این مسوول، بیان داشت : درخصوص نقشه برداری و ژئو تکنیک طرح اقداماتی به عمل آمده و عملیات نقشه برداری، حفاری و گمانه های اکتشافی طی هفته آینده آغاز خواهد شد.

ثابت قدم  در خصوص اعتبارات این طرح اظهار داشت: در خصوص جذب اعتبارات عمرانی و با توجه به مصوبات سفرهای استانی اقدام لازم انجام پذیرفته و ضمن اخذ مصوبات شورای عالی ترافیک استان و کمیسیون ۲۱۵ معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری در مهر سال ۹۰ برای روند اجرای قرارداد هر دو خط ۱ و ۲ تامین اعتبار شده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان