اختصاصی گیلانیان : دو تن از نمایندگان مردم رشت بهمراه یک نماینده (معین رشت) ! طی نامه ای به وزیر کشور بدون توجه به خواسته موکلین از پروژه های شهردار رشت حمایت کردند !
با توجه به اینکه طبق قانون شهرستان رشت کمبود نماینده ندارد تا (نماینده معین) به این شهرستان تعلق گیرد مشارکت آقای مهرداد لاهوتی ، نماینده مردم لنگرود در حل و فصل مشکلات حوزه انتخابیه رشت دارای شبهه است که اولین مورد آن در توانایی یا عدم توانائی نمایندگان رشت در حل و فصل مشکلات حوزه انتخابیه آنان است که آیا نمایندگان رشت برای رسیدگی به امور مربوط به موکلین خود نیاز به کمک دارند یا این نوع حمایت ها تعامل بین نمایندگان در نیل به مقصود است !؟
شاید برای خیلی ها مثل نویسنده این سوال مطرح باشد شهردار شهر رشت با آقای لاهوتی ، از حوزه انتخابیه لنگرود که حدود 50 کیلومتر از رشت فاصله دارد چه ارتباطی می تواند داشته باشد ؟!
البته در گذشته بین شهرداران مرکز استان و یکی از شهرهای شرق گیلان یک انس و الفت و تعاملی وجود داشت و این رابطه تا حدودی می تواند قابل دفاع باشد اما وقتی نماینده ای بفاصله دو شهرستان از شهرستان رشت از شهردار این شهر حمایت می کند این از عجایب روزگار است و حتما باید دلیل محکم تر از رابطه آن دو شهردار داشته باشد ! بقول شاعر :
هزارن سیم و زر دادیم کسی چاکر نشد ما را تو مفتا مفت چاکر می شوی پس مطلبی داری !؟
صرفنظر از شک و شبهه های فراوان این تعامل در بخشی از نامه تامل برانگیز نمایندگان اصلی و فرعی رشت به وزیر کشور این بخش آن جای تامل بیشتر دارد : "... شهرداری رشت تمهیدات لازم برای اقناع سازی شهروندان را انجام داده و این فرآیند را علی القاعده تقویت خواهد کرد . امید است با حمایتهای جنابعالی و همکاران زحمتکش وزارت کشور شهر رشت به زودی شاهد تحول بنیادین در حوزه اقتصاد شهری و مدیریت شهری باشد" .
از حضرات نمایندگان رشت – جعفرزاده و تامینی - به ویژه لاهوتی سوال می شود :
1 – شهردار رشت برای شهروندان چه "اقناع سازی" هایی کرده است ؟ لطفا چند مورد را نام ببرید !
2 – عبارت "این فرایند علی القاعده تقویت خواهد شد" یعنی چه ؟ شاید استناد شما گفته شهردار در آخرین نشست خبری باشد که گفت :
"در حال رایزنی باچند سرمایه گذار برای احداث پارکینگ های طبقاتی در سطح شهر به ویژه اطراف بافت مرکزی رشت هستیم ... ".
بزک نمیر بهار میاد ، کمبزه با خیار میاد !؟
3 - اگر پیاده راه سازی و اجرای طرح ترافیک عامل "تحول بنیادین در حوزه اقتصاد شهری" است لطفا آقای لاهوتی بفرمایند پیاده راه علم الهدا چقدر در تحول بنیادین اقتصاد شهری تاثیر داشته است ؟
جهت مزید اطلاع نمایندگان محترم اصلی و معین (!) رشت باید گفت : تصور نمی رود هیچ شهروندی باشد که محسنات طرح های در دست اجرای شهرداری را نفی کند و آن را بعنوان عوامل توسعه شهری قبول نداشته باشد ولی چیزی که باعث برهم ریختن آرامش و آسایش شهروندان شده بی توجهی به نیازهای رفاهی شهری است که در این پروژه ها نه تنها این نیازها دیده نشده بلکه اصرار بر این است که در آینده نیاز های پروژه از قبیل : خیابان های موازی برای روانسازی ترافیک ، نقل و انتقال بیماران ، کهنسالان و ناتوانان و کالای خریداری شده آنان در طول پیاده راه ، پارکینگ ها و غیره چنان مردم را به عذاب الیم کرفتار کرده که آنان این "پروژه های عمرانی" را "پروژه های ویرانی" می بینند که زندگی روزمره آنان را مختل کرده است .
اجرای طرح ترافیک و پیاده راه سازی که بعضی از خود شیفتگان از آن به نام پیاده راه فرهنگی یاد می کنند آیا نباید تمهید مقدماتی می شد و برای رفع مشکل مردم راه های برون رفت از مشکلات پیش بینی می شد ؟
شاید شهرداری بتواند عابران را با خودروهای رایگان جا به جا نماید ولی بار مراجعان به بازار رشت را چگونه و تا کجا حمل و نقل خواهد کرد و با خودروهای شخصی مردم سراسر استان از جمله شهرستان آقای لاهوتی که برای خرید و سایر امور به رشت مراجعه می کنند چه فکری شده تا آرامش در شهر و ساکنان آن حاکم شود ؟
و صد آیا های دیگر که قضاوت آن را باید به زمان سپرد و منتظر ماند تا بقول شهردار "دوره رفتار عوامفریبانه" به پایان برسد و معلوم شود عوامفریب کیست و "با دست انتقام طبیعت چه می کند".