Thursday، 28 March 2024 | پنجشنبه، 09 فروردین 1403
1 2

گیلانیان : معاون مدیر کل روستایی و شوراهای استانداری گیلان از پرداخت تسهیلات ریالی بدون سود و کارمزد به طرح های تولیدی روستاییان این استان خبر داد.

یاور پیرعلایی ظهر امروز در جمع دهیاران این شهرستان اظهار کرد: هدف دولت در حوزه اشتغالزایی روستاها در راستای عملی کردن طرح اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان عزیز به شهرها و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با بیان اینکه دولت دستورالعمل ایجاد طرح های مشارکتی و غیرمشارکتی برای روستاها را ابلاغ کرده است، افزود: در این دستورالعمل بر اشتغالزایی روستاییان و درآمد پایدار ایجادکنندگان طرح های تولیدی تأکید شده است.

معاون مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری گیلان با قدردانی از فرماندار و معاون عمرانی و برنامه ریزی آستارا در حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان، تصریح کرد: اکنون آستارا رتبه نخست در ارسال پروژه های روستایی به استانداری گیلان را به خود اختصاص داده که نتیجه آن نیز باید در خور مردم شهرستان باشد.

وی با اشاره به اینکه دهیاران باید دستورالعمل طرح اشتغالزایی در روستاها را با دقت مطالعه و اجرایی کنند، گفت: یکی از موارد اصلی این دستورالعمل انجام تمام فعالیت های صنعتی، معدنی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، گردشگری و بازرگانی طبق نیازهای روستایی است که باید قابلیت توجیه اقتصادی را داشته باشد.

پیرعلایی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح های مشارکتی و غیرمشارکتی به روستاییان تسهیلات بدون سود بانکی و به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود، افزود: کمیته اجرایی طرح مشارکتی پرونده ها در کمیته کارگروه شهرستان تصویب می شود که تاکنون پنج فقره پرونده از این شهرستان برای کارگروه استان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان طرح مذکور با تشکیل شرکت تعاونی باید سرپرست خانوار باشند، خاطرنشان کرد: طرحی که قابلیت اجرایی در روستاها را داشته باشد باید قبل از ارائه در کارگروه، مجوز و استعلام دستگاه های مربوطه را اخذ کند.

معاون مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری گیلان یادآور شد: دولت آماده پرداخت تسهیلات ریالی بدون سود بانکی به روستاییان دارای طرح تولیدی است و در اعطای تسهیلات طرح مشارکتی در شهرستان های مرزی واحدهای مشارکتی سهم آورده روستاییان باید بین 25، 15 و 10 درصد باشد.

وی با اشاره به نحوه اخذ وثیقه بانکی تسهیلات مذکور متذکر شد: ضمانت بازپرداخت این تسهیلات، کارت یارانه سهامداران و موافقت کتبی امور دارایی و ملکی است که پروژه در آن اجرا می شود و یا تجهیزات خریداری شده به عنوان وثیقه استفاده می شود و نیازی به سفته و دیگر موارد نیست.

پیرعلایی دوره مشارکت مذکور را یک ساله خواند و گفت: دوره تنفس پس از اتمام مشارکت به مدت دو سال محاسبه می شود و پس از دو سال قسط بندی برای تسهیلات تعیین شده و دوره بازپرداخت ها نیز برای 5 سال قابل تمدید است./ منبع : فارس

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان