گیلانیان : مسئول سازمان بسیج کارمندان گیلان اجرای حق و احیای اسلام را از انگیزه های شهادت طلبی خواند و گفت: انسان های مومن احیای اسلام و اجرای حق و عدالت را ارزش می دانند.
حسن حبیبی صبح امروز در نشست بسیج کارمندان استان با اشاره به انگیزه های شهادت طلبی، اظهار کرد: شوق به لقا ء الله انگیزه شهادت طلبی است و شهدا جان مایه حیات خود را در طبق اخلاص می گذارند و تقدیم معبود می کنند تا در برابر آن جوار حق تعالی را خریداری کنند.
وی دومین انگیزه شهادت طلبی را زندگی راستین دانست و افزود: شهادت مرگ اختیاری بوده و زمانی که انسان ستم و خواری را در حال چیرگی می یابد، شهادت را که عزت و سرافرازی واقعی است انتخاب می کند.
مسئول سازمان بسیج کارمندان گیلان بزرگی روح و بدی زمانه را از دیگر انگیزه های شهادت طلبی برشمرد و تصریح کرد: دشواری و تلخی های روزگار انسان های معمولی را در بند محاسبات رایج مادی گرفتار می کند و در این موقعیت ارواح بزرگ تسلیم نمی شوند و با انتخاب شهادت زمینه دگرگونی های عمیق را فراهم می آورد.
وی با بیان اینکه انسانی که روحش بزرگ است در هنگامه دشواری ها و بن بست های مادی و فساد جامعه، شهادت و مرگ سرخ را بهترین درمان می داند، یادآور شد: بریدن از دنیای فانی و دل بستن به حقیقت باقی از دیگر انگیزه های شهادت طلبی است.
حبیبی خاطرنشان کرد: بندگان مخلص خدا ارزش های ناچیز و ناپایدار دنیا را جایگزین ارزش های فراوان و فناناپذیر آخرت نمی کنند.
وی با اشاره به اینکه بی تردید دل بستن به دنیا مانع شهادت طلبی است، متذکر شد: آنچه روحیه شهادت طلبی را گسترش و ارتقا می بخشد، دل بریدن از دنیا است.
مسئول سازمان بسیج کارمندان گیلان اجرای حق و احیای اسلام را از دیگر انگیزه های شهادت طلبی خواند و گفت: انسان های مومن احیای اسلام و اجرای حق و عدالت را ارزش می دانند و جان باختن در راه آن نیز شایسته است.
وی اظهار کرد: هر کس هوای دیدار یار در سر دارد باید ترک خوشی کرده و برای خشنودی محبوب، سختی ها را بر خود هموار کند تا خدا او را به سوی خودش فرا خواند.
حبیبی با تصریح بر اینکه موارد مذکور جزو عوامل و انگیزه های شهادت طلبی بوده و می تواند نتایج شهادت طلبی در درون یک نفر محسوب شود، افزود: کسی که عاشق شهادت باشد، خود را همواره مجاهد فی سبیل الله می بیند و وظیفه خود را انجام می دهد و به دنبال احقاق حق و باطل است.
وی خاطرنشان کرد: کسی که شوق مرگ سرخ دارد، از دنیا دل بریده و فریفته زیور و زینت ها و پست و مقام نمی شود و به زندگی زبونانه تن نمی دهد و هیچ گونه مصلحت اندیشی را تاب نمی آورد و از هیچ چیز نمی هراسد و این انسان ارجمند است که یادش در خاطر حجت خداوند نقش می بندد.