Thursday، 28 March 2024 | پنجشنبه، 09 فروردین 1403
1 2

گیلانیان : فرماندار آستارا گفت: تشدید اختلافات و واگرایی قومی و مذهبی توسط کاندیداها غیر قانونی و غیر شرعی است.

«سیروس شفقی» در نشست مشترک دست اندرکاران اجرا و امنیت انتخابات بندر مرزی آستارا با کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی این شهرستان، اظهار کرد: برپایی دو انتخابات اخیر، فرصتی برای نمایش همدلی و همزبانی ملی ملت است.

وی حضور داوطلبان در صحنه رقابت انتخابات را مبین عشق خدمت به کشور دانست و ادامه داد: در همین راستا، جلسه هماهنگی با مشارکت تمامی دست اندرکاران انتخابات شهرستان و داوطلبان شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

فرماندار آستارا تلاش برای برگزاری یک انتخابات ویژه، آبرومند و مطلوب را از مهمترین اهداف پیش رو برشمرد و افزود: توجه به تاریخچه انتخابات آستارا در طول سالیان گذشته، نشانگر مشارکت خاص و بالای مردمی بوده است.

وی با اشاره به اینکه کاندیداهایی را که از آستارا وارد این عرصه شده اند، عزمشان را جزم کرده اند تا امسال با اتحاد، همدلی، هماهنگی، همکاری و هم افزایی نسبت به دوره های گذشته، شرایط برگزاری یک انتخابات خوب را فراهم نمایند، یادآور شد: انتخابات به سه ضلع عوامل اجرایی، کاندیداها و مردم تقسیم شده است.

وی از انتخابات به عنوان نقطه قوت و برجسته نظام نام برد و توضیح داد: فصل الخطاب همه، قانون است و ما همواره اعلام کرده ایم، دولت طرفدار کسی و جناحی نیست و این بدان معناست که همان دقتی را که در هیأت اجرایی داشته ایم، در سایر بخش ها هم رعایت کنیم.

شفقی سعی در استفاده از افراد بی طرف در سمت های اعضای شعبات، بازرسی و نماینده فرماندار را از اولویت ها دانست و با اشاره به تدبیر در عدم یکدست شدن عوامل و تأکید بر بی طرفی، قانونمندی و برخورد شدید با کوچکترین تخلف آنان، خاطر نشان کرد: مسئول حوزه انتخابیه، فرماندار آستارا است و هیچ کس مسئولیت انتخابات را نمی تواند بپذیرد و پس باید دقت بیشتری را در اینگونه موارد به خرج داد.

وی از مبارزه با پدیده دلالی انتخاباتی یا کسب و کار انتخاباتی که همه ارزش های دینی و اخلاقی را زیر سوال می برد سخن گفت و هشدار داد: کاندیداها باید از فریب افکار عمومی، افزایش انتظارات غیر قابل تحقق، سیاه نمایی اوضاع سیاسی و اقتصادی، ایجاد تزلزل در انسجام ملی، نقد غیر منصفانه، شایعات و هر گونه تخریب بپرهیزند.

وی در بخش پایانی سخنان خود، بداخلاقی ها، تشدید اختلافات و واگرایی قومی و مذهبی، شعارها و وعده های بی اساس توزیع مناصب مدیریتی، تلاش برای ایجاد چالش، تظاهر، ریا، خرید و فروش رأی و سوء استفاده از فداکاری شهدا، جبهه و جنگ را غیر شرعی و غیر قانونی برشمرد و عنوان کرد: با توجه به حساسیت های منطقه از جمله مرزی بودن، با هر گونه اغتشاش و بر هم زدن نظم عمومی به شدت و با قاطعیت برخورد خواهد شد./ منبع : ایسنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان