Thursday، 28 March 2024 | پنجشنبه، 09 فروردین 1403
1 2

گیلانیان : رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا گفت: سردیس دو شهید گلگون کفن آستارا در گلزار شهدای این شهرستان در هفته بزرگداشت شهدا رونمایی شد.

ایرج غنی پور امروز در مراسم رونمایی از سردیس شهدای والامقام این شهرستان، با بیان اینکه هفته بزرگداشت مقام شامخ شهدا یکی از مناسب های ویژه سال است، اظهار داشت: برای پاسداشت یاد و خاطره شهدا و صیانت از آرمان های والای انقلاب و نظام باید تمام توان و ظرفیت های کشور را به خدمت گرفت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا، این مراسم را در راستای تجدید میثاق با آرمان های شهدای والامقام اسلام خواند و تصریح کرد: هویت و استقلال ما در گرو خون های پاکی است که در راه آزادی و استقلال این مرز و بوم، گلگون است.

علی کوهی، با بیان اینکه از بین 16 شهرستانی که برای برگزاری این طرح، اعلام آمادگی کرده بودند سهم هر شهرستان دو شهید بود، خاطر نشان کرد: همه ما وامدار خون شهدا هستیم و به شفاعت شهدا در آخرت نیاز داریم.

شهردار آستارا، هزینه این طرح را 200 میلیون ریال برآورد کرد و افزود: شهدا در راه برپایی اسلام ناب محمدی و حفظ آرمان های والای امام راحل، جان خود را نثار انقلاب و ایران کردند و امیدوارم که با رونمایی از این سردیس ها بتوانیم، یاد شهدای این شهرستان را زنده نگه داریم.

کوهی، ضمن تقدیر از بنیاد شهید و امور ایثارگران و شورای تأمین شهرستان در برگزاری این آیین معنوی، اظهار کرد: سردیس شهیدان والامقام یوسف مرحبا و علیرضا محمدزاده رونمایی و در درب ورودی گلزار شهدای شهر نصب شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این آیین معنوی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا به همراه مسئولان دستگاه های اداری و خانواده های معظم شهدا با قرائت فاتحه و غبارروبی گلزار شهدا، یاد و خاطره تمام شهیدان انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

شهرستان مرزی آستارا، در غربی ترین نقطه از استان گیلان 160 شهید والامقام و 6 شهید گمنام به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان