Tuesday، 08 July 2025 | سه شنبه، 17 تیر 1404

گیلانیان : مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: یکی از حلقه های مهم مفقوده در زمینه ارائه خدمات به گردشگران بویژه در نوار ساحلی، خلاقیت و نوآوری است.

یونس رنجکش روز شنبه در دوره آموزش ویژه عوامل طرح ساماندهی دریا که از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برگزار شد، افزود: برای توسعه و پایداری هر کسب کاری، خلاقیت و نوآوری لازمه آن است و باید بپذیریم که اگر نیازمند به رونق صنعت گردشگری هستیم، باید دست به ابتکارات ویژه در ارائه خدمات به گردشگران بزنیم.

وی ادامه داد: گردشگر نیازمند دریافت خدمات مناسب با کیفیت مطلوب است که می توان با امکانات و ظرفیت های موجود این خدمات را به نحو شایسته ای ارائه کرد.

رنجکش یادآور شد: بسیاری از مراکز خدماتی که در زمینه گردشگری فعالند، به دلیل عدم نوآوری در ارائه خدمات نمی توانند درآمد کافی از کسب و کار خود داشته باشند که نیازمند به تغییر روش مدیریتی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به استفاده از ظرفیت های ساحلی در حوزه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی ساماندهی سواحل در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت و استانداری ها مسئول این ساماندهی شدند.

وی گفت: براساس این مسئولیت و نگاه خوبی که در مدیریت عالی استان گیلان وجود دارد، موضوع بهره مندی مناسب از ظرفیت های ساحلی استان که در دستور کار معاونت سیاسی و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قرار گرفت که نتایج خوبی را در این سه سال در زمینه توسعه امکانات و خدمات مناسب و جلب رضایتمندی گردشگران داشته ایم.

رنجکش اظهار داشت : توجه به خاستگاه رضایتمندی گردشگران از اولویت های حوزه اجتماعی است و باید تلاش کنیم تا از این فرصت برای تولید نشاط اجتماعی و همگرایی های اجتماعی و فرهنگی در جامعه بیشتر بهره مند شویم.

وی افزود: گردشگران نیازمند فضای مناسب برای بهره مندی هستند و ما موظف هستیم برای آنان شرایط مطلوب را فراهم کنیم تا هم از حضور آنان برای توسعه صنعت گردشگری استان بهره مند شویم و هم زمینه توسعه نشاط اجتماعی را فراهم آوریم.

وی گفت: خوشبختانه در این سال ها با هماهنگی دستگاه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی خدمات خوبی ایجاد شده که باید توسعه یابد. رنجکش تغییر نگرش برخی مدیریت ها و توجه به خلاقیت در حوزه مدیریت گردشگری در تمامی ابعاد را از ضرورت های این خدمات دهی به گردشگران عنوان کرد.

وی اظهار کرد: با نگاهی نو حتی می توانیم از تهدیدها نیز فرصت مناسبی برای رونق کسب و کار خلق کنیم.

استان گیلان دارای 87 هتل ، 22 هتل آپارتمان ، 11 تاسیسات ساحلی ، 65 مجتمع گردشگری با ظرفیت 18 هزار نفر است که از این تعداد 45 درصد مراکز اقامتی شامل 11 هتل آپارتمان ، 20 هتل ، 27 مجتمع ، هشت تاسیسات ساحلی با شش هزار تخت و 18 هزار صندلی در بندرانزلی قرار دارد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان