گیلانیان : معاون ساخت و توسعه راه های وزارت راه و شهرسازی گفت: اعتبار اتوبان ساحلی از ۷۵ میلیارد تومان درسال گذشته به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
خیرالله خادمی اظهار داشت: در حال حاضر 7500 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار 11 هزار میلیارد تومان در سطح کشور در حال احداث داریم که حدود 4 تا 5 سال برای اتمام این پروژه های نیمه کاره زمان نیاز داریم.
معاون ساخت و توسعه راه های وزارت راه و شهرسازی و عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: با توجه به برنامه، یک هزار و 200 کیلومتر راه با اعتباری بیش از 2 هزار میلیارد تومان تا پایان سال 95 به بهره برداری می رسد.
خادمی با اشاره به وضعیت راه های استان های شمالی کشور تصریح کرد: در استان های گیلان، مازندران و گلستان، راه های مناطق شهری و روستایی به هم متصل هستند و با توجه به ترافیک سنگین و نیازمندی بالای این مناطق، 4 خطه کردن ورودی استان های شمالی مورد نظر دولت است.
وی با بیان اینکه محورهای متصل به شمال کشور ورودی هایی با ترافیک سنگین دارد گفت: عملیات اجرایی خوبی در این زمینه در حال انجام است و براساس برآوردی که امسال انجام شد و وزیر راه در مازندران اعلام کرد یک هزار میلیارد تومان برای ورودی راه های استان های شمالی کشور هزینه می شود.
معاون ساخت و توسعه راه های وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه معضل کنارگذرها در استان های شمالی گیلان، مازنداران و گلستان وجود دارد افزود: با توجه به اینکه این کنارگذر ها در نزدیکی شهرها قرار دارند ارزیابی و تملک اراضی آنها هزینه ای چند برابر هزینه خود پروژه در بر دارد.
عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به افزایش دو برابری اعتبار اتوبان ساحلی آستارا تا بهشهر گفت: خوشبختانه اعتبار اتوبان ساحلی از 75 میلیارد تومان درسال گذشته به 150 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.