Saturday، 27 April 2024 | شنبه، 08 اردیبهشت 1403
1 2

گیلانیان : استاندار گیلان گفت: مدیران و مسئولان، باید حساسیت های لازم را با توجه به در پیش بودن ایام سرد سال داشته باشند تا خدمات رسانی به نحو مطلوب، انجام شود.

محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گیلان در رشت افزود: اگر چه مدیران، همکاران در استانداری و فرمانداری ها موفق بوده اند؛ اما تاکید دارم که حساسیت های ایام سرما را مورد توجه قرار داده و آمادگی کامل داشته باشند.

وی گیلان را از استان های بحرانی در تامین آب مزارع ذکر و اضافه کرد: بایستی در ارتباط با آب استان در تامین آب مزارع، تدبیری اندیشیده شود.

نجفی با بیان اینکه گاهی در گزارش های وزارت نیرو، مشکل آب گیلان مطرح نمی شود، اظهار کرد: تنها بارش باران در استان دیده می شود در حالیکه 180 تا 220 میلی متر آب باران، مورد استفاده قرار می گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه همه ما بایستی در مقابله با بحران آمادگی داشته باشیم، اظهار کرد: آموزش و پیشگیری در این رابطه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران و مدیران کل استان گیلان، باید آموزش را جزو برنامه های خود قرار دهند ، کوتاهی در بعضی از برنامه های جاری، گاهی ممکن است بحران ایجاد کند.

نجفی در ادامه سخنان خود به موضوع و مشکلات به وجود آمده در منطقه سراوان رشت محل دفن زباله اشاره و اضافه کرد: در سه سال اخیر برای دفن اصولی و بهداشتی زباله، اقدامات زیادی انجام گرفته و برنامه های دیگری نیز در دست اقدام است.

نجفی با بیان این که مشکل سراوان بحث جدیدی نبود بلکه برخی موضوعات در مقطعی پررنگ می شود، خاطرنشان کرد: در برخی موارد خودمان بحران ایجاد می کنیم.

وی با تاکید بر این که همه مدیران و مسئولان بایستی برای پیشگیری از بحران ها دقت لازم را داشته باشند، تصریح کرد: فرمانداران و مدیران کل همیشه بایستی آماده باشند.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود در شورای هماهنگی مدیریت بحران گیلان با انتقاد از برخی حرف و حدیث ها در رابطه با نرخ بیکاری و فعال نبودن کارخانجات در استان اظهار کرد: دو کارخانه ماه آینده در گیلان افتتاح می شود که در هر کدام از آنها ، 600 تا 700 نفر مشغول به کار می شوند.

** مشارکت های مردمی در اولویت کارهاست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در این جلسه گفت: گیلان جزو استان هایی است که در سال های گذشته، بحران های زیادی از جمله برف چند متری در جلگه ، کوهستان، سیل و زمین لغزش را داشت.

حجت شعبانپور افزود: نحوه مدیریت و کنترل بحران در استان از سه سال گذشته، به عنوان نقشه راه ما در این شورا مورد توجه بوده و مشارکت های مردمی در اولویت کارهاست.

وی با بیان اینکه تکیه گاه ما در همه بحران ها مردم هستند، اظهار کرد: این امر، به گونه ای است که باید مردمی که آسیب ندیدند، برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان اقدام کنند.

معاون عمرانی استاندار گیلان آموزش به مردم را در اولویت کارها نام برد و خاطرنشان کرد: هماهنگی دستگاه های اجرایی نیز در سرلوحه کار ما قرار دارد.

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گیلان با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، مدیران و فرمانداران استان در رشت برگزار شد.

در این جلسه هر یک از مدیران اداره کل هواشناسی، حمل و نقل و پایانه ها، منابع طبیعی، هلال احمر و شهردار رشت اقدامات حوزه کاری خود را بیان کردند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان