اختصاصی گیلانیان : علیرغم وجود انواع و اقسام وسیله پیام رسان برخی از مدیران در حال خلق وسیله وسیله جدید پیام رسانی هستند تا به جای طرح حرف ها و نظرات شان در جلسات تصمیم گیری و سیاستگذاری از طریق رسانه ها پیام رسانی کنند ؟!
بعنوان مثال سید امیر علوی ، رییس شورای شهر رشت طی مصاحبه ای با خبرگزاری فارس به تاریخ 30 مهر 96 اعلام کرد : (شهردار رشت تعهدات مازاد بر توان ایجاد نکند ...)
شما بفرمایید مخاطب این پیام کیست ؟ و چه ربطی به مردم دارد ؟ آیا رییس شورای شهر به شهردار دسترسی ندارد و ناگزیر است نظرش را از طریق رسانه اعلام می کند ؟ اگر چنین است این سوال مطرح می شود : وقتی رییس شورا نتواند حرفش را رودررو به شهردار که علی القاعده باید مجری مصوبات شورا باشد بگوید پس شهروندان چه باید بکنند و به کجا پناه ببرند ؟
این نوع تعامل عوامل شورا با شهردار و سایرین آیا یک حرکت تبلیغی و مانوری است ، یا نشانه کارکردن و شدت احساس مسئولیت (!)
اگر شیوه کارکردن و شدت احساس مسئولیت است با اینکه شخص ایشان در دوره قبل نیز حضور داشتند چرا از این شیوه استفاده نکردند؟ آیا این روش پاشیدن بذر بی اعتمادی در میان شهروندان نیست ؟!
همین شخص در دوره قبل شورا حضور داشت ، وقتی شهردار ترک تازی می کرد چرا چنین اولتیماتوم یا نصیحت رسانه ای نکرد تا مجبور نشود در این دوره در دیدار با بازاریان رشت اعتراف کند:
«علوی با اذعان به اینکه پیاده راه فرهنگی رشت نیازمند بازبینی است افزود: در خصوص پیاده راه به دنبال بازبینی هستیم اما تا زمانی که نتایج بررسی ها اعلام نشود نمی توانیم هیچ گونه اظهار نظری کرد و در همان وضعیت قبلی در این نقطه از رشت نیازمند حداقل ۲ پارکینگ بودیم و این موضوع در بودجه امسال هم منظور شده است. »
امیدواریم مسئولان شهری رودربایستی را کنار بگذارند و مسئولانه و مردانه در مقابل هم بنشینند و مثل (ید واحده) نسبت به رفع مشکلات شهری اقدام نمایند وگرنه عاقبت عافیت اندیشی و مصلحت اندیشی و حرکت نمایشی و تبلیغی همین بلایی را سر شهر می آورد که الآن گرفتارش هستیم و مجبوریم بدون توجه به میلیاردها تومان هزینه از جیب شهروندان دوباره معادل هزینه انجام شده یا کمتر و بیشتر در مورد پیاده راه فرهنگی و مسیر اتوبوس سریع السیر هزینه کنیم که آنهم آیا بشود ، یا نشود!!
لطفا این با کارهای نمایشی به شعور شهروندان توهین نکنید و برای توجیه اشتباهات عذر بدتر از گناه نیاورید .