وی در پاسخ به اینکه چرا قبوض پسماند و عوارض به درب خانه ها فرستاده نمی شود و این مسئله موجب شده تا جریمه عاید شهروندان شود بیان کرد: تا وقتی کل شهر ممیزی نشود نمی توان قبوض پسماند و عوارض ساخت وساز را به درب خانه ها فرستاد.
شهردار کلان شهر رشت با اشاره به پرداخت ۱۸۴ میلیارد و 600 میلیون بدهی شهرداری اظهار کرد: هیچ علاقه ای به پرداخت این بدهی که از گذشته باقی مانده بود نداشتم و مایل بودم در کف شهر کار ایجاد شود تا مردم ببینند ولی ناگزیر بودیم دست به چنین کاری بزنیم .
نصرتی با اشاره به جمع آوری نصف و نیمه میله های بی آرتی و باقیماندن این نرده ها از میدان فرهنگ تا میدان مصلا گفت: نصب این میله ها مطلقا از هیچ مرجع و مقامی مجوز ندارد ولی دو سال این میله ها نصب و در داخل آن اتوبوس تندرو تردد نمی کرد.
وی با بیان اینکه کارخانه آسفالت شهر رشت تعطیل و متروک بود و تنها قراردادهای میلیاردی آسفالت به بدهی های شهرداری افزوده می کرد ، افزود: ماشین آلات و ملزومات آسفالت شهر رشت ترمیم و تقویت شده اند و اکنون روزانه ۱۲۰۰ تن آسفالت در رشت ریخته می شود.
نصرتی با اشاره به مازاد بر تقاضای تاکسی در رشت و فقدان اتوبوس گفت: شهر رشت با 700 هزار جمعیت ۴۵ اتوبوس دارد و این در حالی هست که هزاران تاکسی شخصی نیز در شهر فعالیت می کنند.
وی با اشاره به افزایش نهایتاً ۲۰ درصدی نرخ تاکسی های درون شهری در رشت تصریح کرد: از سال ۹۳ نرخ تاکسی های درون شهری افزایش پیدا نکرده بود که ستاد تنظیم بازار استان پس از پیشنهاد نرخ ۳۵ درصدی افزایش کرایه ها با افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه ها موافقت کرده و این مصوبه به زودی اجرا می شود.
شهردار کلان شهر رشت با اشاره به شهر خلاق خوراک شناسی رشت بیان کرد: ابتکارات زیادی خرج شده تا این برند در شهر رشت به ثبت برسد و اینکه آیا شورای شهر با مصوبه شهرداری در این زمینه موافقت کند در حال رایزنی هستیم.
نصرتی با اشاره به نظام پرداخت پاداش ها در شهرداری رشت گفت: پاداش ها مورد انتقاد متعلق به گذشته است و در این مدت سعی شده پاداش های کارشناسان و مسئولان به یک شانزدهم کاهش داده شود .
وی با اشاره به پیاده راه فرهنگی تاریخی شهر رشت خاطرنشان کرد: برخی از شوراهای شهر اذعان می کردند که برخی از مبلمان، آب نما و سیستم روشنایی جمع آوری شود که ما اعلام کرده ایم شورای شهر باید کتباً بار اجتماعی این جمع آوری را تقبل کند.
شهردار رشت با تأکید بر اینکه رسانه ها علی رغم انتقاد برای تعالی و رشد رشت، باید آسیب شناسی کنند افزود: رسانه ها به دنبال پاسخ این سؤال باشند که چرا طی ۴۰ سال ۴۰ شهردار عوض کرده اند که تنها ۴۵ درصد آن ها بومی بوده اند.